
Οι Κινέζοι της Cosco έβαλαν «πλάτη» με αποτέλεσμα η διακίνηση containers στους δυο προβλήτες (Ι και ΙΙΙ) που ελέγχει η ΣΕΠ (Cosco Shipping Ports) τον Ιούλιο να έχει πτώση 4,8% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, την μικρότερη από όλους τους μήνες από τότε που ξεκίνησε η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα.
Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον Ιούλιο ανήλθε στα 369,3 χιλιάδες teu έναντι 387,9 χιλιάδων teu τον ίδιο μήνα του 2023. Συνολικά το επτάμηνο στους δυο προβλήτες η συνολική διακίνηση ήταν 2.327,4 χιλιάδες teu, μειωμένη κατά -11.7% σε σύγκριση με πέρυσι το ίδιο διάστημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Κινέζοι έστειλαν στον Πειραιά μεγάλα πλοία τα οποία κάνουν το γύρο της Αφρικής, για να διατηρήσουν σε ικανοποιητικούς ρυθμούς τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Cosco: Καλύτερη εικόνα στον προβλήτα Ι
Η εικόνα είναι καλύτερη στον προβλήτα Ι που ελέγχεται τυπικά από την ΟΛΠ ΑΕ η οποία τον Ιούλιο είχε μια άνοδο κατά 20%. Σύμφωνα με πληροφορίες και συνολικά στο επτάμηνο η διακίνηση έφτασε τα 300 χιλιάδες teu ενώ συνολικά στο επτάμηνο η διακίνηση containers από το λιμάνι του Πειραιά ξεπέρασε τα 2,6 εκατ. Teu.
Πάντως ο Πειραιάς σαν σύνολο εξακολουθεί να είναι κάτω από το λιμάνι της Βαλένθια το οποίο στο πρώτο εξάμηνο του 2024 διακίνησε 2,7 εκατ. teu.
Ανοιχτή πληγή η κρίση στην Ερυθρά
Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα εξακολουθεί να επηρεάζει τον Πειραιά όπως και τα υπόλοιπα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου καθώς οι επιθέσεις των Χούθι εμποδίζουν την διέλευση από την Διώρυγα του Σουέζ.
Η συνολική διακίνηση containers της Cosco Shipping Ports συνέχισε να αυξάνεται τον Ιούλιο, σημειώνοντας άνοδο 6,4% σε ετήσια βάση.
Οι τερματικοί σταθμοί στην περιοχή Δέλτα του ποταμού Γιανγκτσέ σημείωσαν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις, με τη διακίνηση στα λιμάνια Nantong και Wuhan να αυξάνονται κατά 51,1% και 41,4% αντίστοιχα.
Οι υπερπόντιοι τερματικοί σταθμοί, τονίζει η Cosco Shipping Ports σε ανακοίνωση που εξέδωσε, συνέχισαν να παρουσιάζουν σταθερά σημάδια ανάκαμψης, με τη διακίνησή τους να αυξάνεται κατά 3,2% σε ετήσια βάση.
Οι τερματικοί σταθμοί CSP Abu Dhabi, CSP Spain και CSP Zeebrugge κατέγραψαν πολύ καλές επιδόσεις, με αύξηση της διακίνησης κατά 63,1%, 25,3% και 47,2% σε ετήσια βάση, αντίστοιχα.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)