Αύξηση εσόδων και κερδών κατέγραψε στο πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα η ΟΛΠ ΑΕ.
Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και την αναδρομολόγηση πλοίων γύρω από την Αφρική, που μειώνει δραματικά τις προσεγγίσεις στο λιμάνι του Πειραιά τα έσοδα της ΟΛΠ ΑΕ αυξήθηκαν κατά 2,5% στα 45,02 εκατ. ευρώ έναντι 43,92 εκατ ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα (άνοδος 2,5%).
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Επίσης τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 1,7% στα 22,7 εκατ. ευρώ από 22,34 εκατ. ευρώ πέρυσι την ίδια περίοδο και τα κέρδη μετά φόρων κινήθηαν ανοδικά κατά 6,9% στα 13,87 εκατ. ευρώ από 12,98 εκατ. ευρώ το πρωτο τρίμηνο του 2023.
Τα έσοδα
Τα έσοδα συνέχισαν την ανοδική πορεία της προηγούμενης περιόδου, στηριζόμενα κυρίως στους λειτουργικούς τομείς του Σταθμού Αυτοκινήτων, του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Προβλήτα Ι, και της Κρουαζιέρας, παρά τις έντονες πιέσεις που προκαλούνται από την διεθνή αστάθεια. Η ανοδική τάση της ελληνικής οικονομίας συνέβαλαν στην άνοδο των εσόδων από τα φορτία που προορίζονται για την εσωτερική αγορά που αντιστάθμισαν τις απώλειες από τα φορτία μεταφόρτωσης.
Τερματικός Σταθμός Αυτοκινήτων
Ο τερματικός Σταθμός Αυτοκινήτων κατέγραψε μείωση των φορτίων, τόσο των εγχώριων όσο και των οχημάτων μεταφόρτωσης, κατά περίπου -5,4% και -23,1%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023. Ο κύριος λόγος για το παραπάνω γεγονός οφείλεται κυρίως σε δυσλειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την σημαντική αύξηση του χρόνου παραμονής των αυτοκινήτων στις προβλήτες του λιμανιού, που οδήγησε σε μείωση της δυνατότητας εξυπηρέτησης νέων φορτίων από την Εταιρεία. Αυτή η έκτακτη κατάσταση προσέφερε ωστόσο σημαντικά αυξημένα τέλη υπηρεσιών αποθήκευσης που ανήλθαν περίπου σε 3,1 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2023: 0,6 εκατ. ευρώ) υπερκαλύπτοντας την απώλεια από τη μείωση των άλλων εσόδων και οδηγώντας στη συνολική αύξηση των εσόδων του τομέα.
Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων
Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτα Ι) καταγράφεται μείωση -4,0% στη συνολική διακίνηση φορτιών σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης. Η εν λόγω μείωση προέρχεται κυρίως από τη μείωση της διακίνησης φορτίου μεταφόρτωσης κατά -27,0% (από 100.346 σε 73.236 TEUs) επηρεαζόμενη από τα προβλήματα διέλευσης των εμπορικών πλοίων από την Διώρυγα του Σουέζ, λόγω των γενικευμένων ταραχών στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. Η μείωση αυτή αντισταθμίζεται πλήρως από την εντυπωσιακή αύξηση του εγχώριου φορτίου κατά +65,6% (από 33.078 σε 54.791 TEUs).
Κρουαζιέρα
Ανάπτυξη παρουσιάζει και ο τομέας της Κρουαζιέρας, καταγράφοντας αύξηση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που χρησιμοποιούν ως αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά (homeport/άφιξη και αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι) κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Μικρή αύξηση κατέγραψε και η Ακτοπλοΐα ακολουθώντας την αυξητική τάση στον ελληνικό τουρισμό, και τη θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Τέλος τα έσοδα παραχώρησης που εισπράχθηκαν από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. για τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ & ΙΙΙ μειώθηκε κατά περίπου € 1,5 εκατ. (-7,8%) κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, λόγω της μείωσης του διακινούμενου φορτίου εξαιτίας των ασταθών συνθηκών στην περιοχή της Διώρυγας του Σουέζ.
Διαβάστε αναλυτικά τα οικονομικά αποτελέσματα εδώ.
Latest News
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Cenergy Holdings: Η Σωληνουργεία Κορίνθου αναλαμβάνει σημαντικά έργα στη Βόρεια Θάλασσα.
Τα έργα, Bestla στη Νορβηγία και Bittern στο Ηνωμένο Βασίλειο, εδραιώνουν περαιτέρω την ισχυρή γεωγραφική παρουσία της εταιρείας
Ο Πύργος Πειραιά λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum - Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα
Ο Πύργος Πειραιά υπερβαίνει κατά τρεις βαθμίδες τις ενεργειακές απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας για υφιστάμενα κτήρια και κατατάσσεται στην κατηγορία A+, σύμφωνα με το πρότυπο ΚΕΝΑΚ
Συνάντηση της προέδρου του ΣΒΕ με τον Επιτρόπο Απόστολο Τζιτζικώστα
Συζητήθηκε η ανάγκη εκσυγχρονισμού των μεταφορικών υποδομών στην Ελλάδα, με την πρόεδρο του ΣΒΕ να επισημαίνει ειδικά την υστέρηση στην περιφέρεια
Νέος ρόλος για την Unilever Ελλάδος: Αναλαμβάνει την ευθύνη 14 αγορών
Τη θέση Γενικού Διευθυντή στο νέο Business Unit, με ευθύνη για 14 αγορές, θα αναλάβει ο Γιώργος Τζαβάρας
Χατζηδάκης: Μειώνονται οι τραπεζικές προμήθειες - Πότε θα γίνουν οι ανακοινώσεις
Από το 2025 οι τραπεζικές προμήθειες θα είναι αρκετά χαμηλότερες, με τις παρεμβάσεις που δρομολογεί κυβέρνηση, λέει ο Χατζηδάκης
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Κρίστιαν Χατζημηνάς (ΕΕΝΕ): Επιτακτική ανάγκη η χώρα να εκμεταλλευθεί τα εύρωστα δημοσιοοικονομικά της
Θα πρέπει να εκμεταλλευθεί και τους ευρωπαϊκούς πόρους, δήλωσε ο Κρίστιαν Χατζημηνάς, πρόεδρος της ΕΕΝΕ
Placement στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Σε διεθνείς επενδυτές και Περιστέρη το 2,53%
Το Latsco Family Office διέθεσε μετοχές σε διεθνείς επενδυτές, στον Γιώργο Περιστέρη και άλλα στελέχη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή
Τιμή στόχο στα 27 ευρώ ανά μετοχή για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από την Παντελάκης Χρηματιστηριακή
Περιθώριο ανόδου 50% βλέπει για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η Παντελάκης Χρηματιστηριακή, συστήνει Overweight - Επανεκκίνηση κάλυψης