
Tην ευθύνη για επίθεση εναντίον ακόμη ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον Κόλπο του Άντεν, ανέλαβαν οι αντάρτες Χούθι.
«Σε ένδειξη υποστήριξης των Παλαιστινίων και της Χαμάς, εξαπολύσαμε στρατιωτική επιχείρηση με στόχο το πλοίο Groton στον Κόλπο του Άντεν, λόγω των συναλλαγών της πλοιοκτήτριας εταιρείας με το Ισραήλ», ανέφερε ο εκπρόσωπος των Χούθι, Γιαχία Σαρία, σε ενημέρωση που μεταδόθηκε τηλεοπτικά από το δίκτυο Al Masirah. Υποστήριξε ότι εκτοξεύθηκαν πύραυλοι και drones που έπληξαν τον στόχο τους.
Χούθι: Θα συνεχίσουν τις επιθέσεις τους κατά του Ισραήλ χωρίς «κόκκινες γραμμές»
Ο Σαρία επεσήμανε πως πρόκειται για τη δεύτερη φορά που το υπό σημαία Λιβερίας πλοίο δέχεται επίθεση από τους Χούθι, η προηγούμενη ήταν στις 3 Αυγούστου.
Νωρίτερα, η πολυεθνική ναυτική συμμαχία υπό την ηγεσία των ΗΠΑ ανέφερε πως «δύο βαλλιστικοί πύραυλοι» εκτοξεύτηκαν εναντίον του πλοίο Groton το οποίο έπλεε 130 ναυτικά μίλια ανατολικά του Άντεν, της μεγαλύτερης πόλης στη νότια Υεμένη. Διευκρίνισε ότι ο πρώτος πύραυλος έπεσε «σε απόσταση 50 μέτρων από την πλώρη» και ο δεύτερος «σε απόσταση 50 μέτρων από την πρύμνη», συμπληρώνοντας ότι το Groton συνέχισε το ταξίδι του χωρίς να υποστεί ζημιές.
Από τον περασμένο Νοέμβριο, οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες Χούθι εξαπολύουν συχνά επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στα ανοικτά της Υεμένης, σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, μετά το ξέσπασμα του πολέμου μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς.
Οι επιθέσεις των Χούθι – εξαιτίας των οποίων ΗΠΑ και Βρετανία έχουν εξαπολύσει πλήγματα στην Υεμένη – διαταράσσουν το διεθνές εμπόριο, καθώς πολλές εταιρείες στέλνουν τα πλοία τους σε χρονοβόρα και πιο δαπανηρά ταξίδια γύρω από τη νότια Αφρική, προκειμένου να αποφύγουν τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών