Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ για την κατάσταση του υπό ελληνική σημαία δεξαμενοπλοίου «Sounion», το οποίο εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του στην Ερυθρά Θάλασσα ύστερα από επίθεση των Χούθι.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ανησυχούν σοβαρά για τις επιθέσεις των Χούθι κατά του δεξαμενοπλοίου «Sounion».
Χωρίς θύματα η επίθεση σε ελληνικό τάνκερ στην Ερυθρά – Τι ανακοίνωσε το υπουργείο Ναυτιλίας
Οι συνεχιζόμενες επιθέσεις των Χούθι μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα να πέσουν στη θάλασσα ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου, ποσότητα τετραπλάσια από την καταστροφή του «Exxon Valdez».
Ενώ το πλήρωμα έχει εκκενώσει το πλοίο, οι Χούθι εμφανίζονται αποφασισμένοι να το βυθίσουν και το φορτίο του να βρεθεί στη θάλασσα, προειδοποιεί το State Department.
Με τις επιθέσεις αυτές οι Χούθι κατέστησαν σαφές ότι είναι πρόθυμοι να καταστρέψουν την αλιευτική βιομηχανία και τα περιφερειακά οικοσυστήματα στα οποία βασίζονται οι Υεμενίτες και άλλες κοινότητες της περιοχής για τον βιοπορισμό τους, όπως ακριβώς έχουν υπονομεύσει την παράδοση ζωτικής σημασίας ανθρωπιστικής βοήθειας στην περιοχή μέσω των απερίσκεπτων επιθέσεών τους.
Καλούμε τους Χούθι να σταματήσουν αμέσως αυτές τις ενέργειες και παροτρύνουμε άλλα έθνη να παρέμβουν για να βοηθήσουν στην αποτροπή αυτής της περιβαλλοντικής καταστροφής, προστίθεται στην ανακοίνωση.
Για μεγάλο περιβαλλοντικό κίνδυνο έχει κάνει λόγο και ανακοίνωση της ναυτιλιακής δύναμης «Aspides» της ΕΕ καθώς το πλοίο μεταφέρει 150.000 τόνους αργού πετρελαίου.
Το πλοίο εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του ύστερα από επίθεση που δέχθηκε την Τετάρτη 21/8, ανοικτά του λιμένα Χοντάιντα, που ελέγχουν οι αντάρτες. Οι Χούθι, που πρόσκεινται στο Ιράν, ανέλαβαν την ευθύνη για την επίθεση εναντίον του δεξαμενόπλοιου με drones και πυραύλους.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας της Ελλάδας, το «Sounion» μετέφερνε στην Κόρινθο 150.000 τόνους αργού πετρελαίου που φόρτωσε στο λιμάνι της Βασόρας, στο Ιράκ. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι προσπαθεί να υλοποιήσει σχέδιο μεταφοράς του σε ασφαλές σημείο.
Latest News
Γκίκας: «Ο προϋπολογισμός του 2025 βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ειδικότερα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες σε σχέση με το 2024
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα