
Άμεσες παρεμβάσεις και κυκλοφοριακά μέτρα στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ, Ελένης Βατσινά με θέμα την εξέλιξη του μεγάλου έργου του ΒΟΑΚ αλλά και την αναγκαιότητα λήψης μέτρων μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, που δεν αναμένεται να παραδοθεί νωρίτερα από τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι μεταξύ άλλων θα υλοποιηθούν, επί συνόλω ή μερικώς, οι εξής παρεμβάσεις:
οριζόντια διαγράμμιση
εύκαμπτα διαχωριστικά κολονάκια
αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης
αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας
στηθαία ασφαλείας
κλαδοκοπές
φωτεινή σηματοδότηση κόμβων
αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρωμάτων
«Σημαντικές παρεμβάσεις μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι»
Μάλιστα όπως τόνισε, «εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεβάσεις να έχουν υλοποιηθεί ως το προσεχές καλοκαίρι».
Το έργο διακρίνεται σε τρία τμήματα, ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας:
1ο. Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ.
2ο. Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο.
«Στην παρούσα φάση για τις εργολαβίες στα δύο αυτά τμήματα εκπονούνται, από τους Αναδόχους, οι οριστικοποιημένες μελέτες που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε τμήματα για τα οποία είναι εφικτή η εκτέλεση των εργασιών, και αφορούν είτε δασικές εκτάσεις, μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις, είτε ενοικιαζόμενες. Η αύξηση του αριθμού των μετώπων εργασίας, και συνεπώς η πρόοδος των εργασιών στα εν λόγω τμήματα, θα μεγιστοποιηθεί με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης. Σημειώνουμε ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τον Απρίλιο του 2024, τα σχετικά δικαστήρια για την εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 7Α του Ν. 2882/2001, και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις», σημείωσε.
«Σε κάθε περίπτωση, η πρόοδος ολοκλήρωσης των διαδικασιών ένταξης των απαλλοτριωμένων τμημάτων σε αυτή τη διαδικασία από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επηρεάζει και την πρόοδο εκτέλεσης του συνόλου των εργασιών των έργων», πρόσθεσε.
Για το τρίτο τμήμα (Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων), τόνισε πως «βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, έχει εκδοθεί απόφαση ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, στις 21 Μαρτίου 2024, αναμένεται η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων για το έργο παραχώρησης τους αμέσως προσεχείς μήνες, και έπεται η υπογραφή της Σύμβασης. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης. Στο φυσικό αντικείμενο και των τριών διακριτών οδικών τμημάτων του ΒΟΑΚ, περιλαμβάνεται και κατασκευή κόμβων, μεγάλων τεχνικών έργων, παράπλευρου δικτύου, ενιαίας διατομής οδοστρώματος και διαχωριστικής νησίδας, σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου».
«Με την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ανταποκρινόμενος στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις», υποστήριξε ο υπουργός.
Βατσινά: Αναγκαία τα δραστικά μέτρα
Στην πρωτολογία της η κ. Βατσινά σημείωσε, απευθυνόμενη στον υπουργό, ότι «είναι αυτονόητο, ότι ζητάμε την πλήρη παράδοση του έργου, όμως ως τότε πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα”. Ζήτησε μάλιστα από τον κ.Σταϊκούρα το ακριβές χρονοδιάγραμμα των επόμενων βημάτων (υπογραφές συμβάσεων και παράδοση των επιμέρους οδικών τμημάτων αλλά και του συνολικού έργου), καθώς και τις πρωτοβουλίες που το Υπουργείο προτίθεται να λάβει για την πρόληψη ατυχημάτων και δυστυχημάτων στον ΒΟΑΚ.
Απαντώντας ο κ.Σταϊκούρας σημείωσε ότι «η υψηλή επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ είναι γεγονός», αποδίδοντάς την, αφενός σε σοβαρούς τεχνικούς λόγους κι αφετέρου σε παραβιάσεις του ΚΟΚ. «Ο νέος ΒΟΑΚ λύνει όλα τα τεχνικά προβλήματα αλλά είναι προφανές ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του πρέπει να μεσολαβήσουν επεμβάσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας».
Ήδη, όπως τόνισε, το Υπουργείο έχει υλοποιήσει παρεμβάσεις σε σημεία, όπως είναι η ολοκλήρωση των κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας καθώς και μία εν εξελίξει σύμβαση που περιλαμβάνει 10 πεζογέφυρες στην ΠΕ Χανίων.
Παράλληλα ανέφερε, έχει δρομολογηθεί η εκπόνηση απαραίτητων μελετών για επικίνδυνα τμήματα των οδικών αξόνων Χανιά-Ηράκλειο και Χανιά-Κίσσαμος, που έχουν εντοπιστεί με την βοήθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Συμφωνώντας με την Ελένη Βατσινά, που κατά τη δευτερολογία της υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξει συνεργασία με τις τοπικές αρχές και συναίνεση, ο υπουργός ανέφερε ότι το Υπουργείο δουλεύει τις μελέτες με τους τεχνικούς προκειμένου να παρουσιαστούν στις τοπικές αρχές γιατί “η υλοποίησή τους απαιτεί τοπική συναίνεση και συνεργασία”.
Οι παρεμβάσεις αυτές είναι ήδη δοκιμασμένες, καθώς όπως είπε ο Χρ.Σταϊκούρας, αποτέλεσαν επιτυχημένες παρεμβάσεις στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, όπου σε μια 5ετία είχαν χαθεί 55 άνθρωποι, ενώ μετά τα μέτρα, τα νούμερα έπεσαν στα 2 σε μια διετία.


Latest News

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού