
Αύξηση κατά 21% στον αριθμό των εργαζομένων στον κλάδο τουρισμού και ξενοδοχείων προβλέπουν για το επόμενο διάστημα οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο πιστοποιώντας θετική αναπτυξιακή πορεία στην οποία βρίσκεται ο τουρισμός στη χώρα μας.
Σαφής είναι η πρόθεση των επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου να προσφέρουν πιο ελκυστικές οικονομικές αποδοχές προκειμένου να προσελκύσουν το κατάλληλο προσωπικό.
Το 76% σχεδιάζει να αυξήσει τα μισθολογικά επίπεδα των εργαζομένων του, το 20% θα διατηρήσει τους μισθούς στα ίδια επίπεδα, ενώ καμία από τις ερωτηθείσες εταιρείες δεν σχεδιάζει μείωση μισθών.
Εισπρακτικά μέτρα με πολλές ασάφειες – Τι λέει ο κλάδος για τα τέλη κρουαζιέρας
Τι αναφέρει νέα έρευνα
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Randstad στην οποία απάντησαν 105 στελέχη ελληνικών επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων, το 77% των επιχειρήσεων πρόκειται να προχωρήσει σε προσλήψεις λόγω της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, το 73% λόγω της επιχειρηματικής ανάπτυξης, ενώ το 32% επενδύει στην ενίσχυση του εργατικού δυναμικού για την κάλυψη αναγκών σε σύγχρονες δεξιότητες.

Όσον αφορά τα μελλοντικά σχέδια των επιχειρήσεων, το 71% προβλέπει σταθερότητα στον αριθμό των εργαζομένων, ενώ μόνο το 3% εξετάζει ενδεχόμενες μειώσεις.
Με βάση τα ευρήματα της έρευνας για το 2024, οι υποψήφιοι εργαζόμενοι έχουν αυξημένες απαιτήσεις, αναζητώντας καλύτερες οικονομικές απολαβές, ευνοϊκότερες συνθήκες εργασίας και υψηλότερη ποιότητα ζωής.
Από την πλευρά τους οι επιχειρήσεις θεωρούν ότι οι μεγαλύτερες προκλήσεις κατά τη διαδικασία στελέχωσης των επιχειρήσεων είναι η περιορισμένη εργασιακή εμπειρία και οι εξειδικευμένες δεξιότητες. Το 82% των επιχειρήσεων αναφέρει κυρίως τις μη ρεαλιστικές μισθολογικές προσδοκίες ως κυρίαρχο εμπόδιο και το 67% την έλλειψη κλαδικής εργασιακής εμπειρίας.
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις
Κατά τη φετινή τουριστική περίοδο, η μεγαλύτερη πρόκληση για τις ελληνικές επιχειρήσεις στον τομέα του τουρισμού και των ξενοδοχείων παραμένει η διατήρηση της δέσμευσης και αφοσίωσης των εργαζομένων (65%), ενώ ακολουθεί η προσέλκυση ταλέντων (62%) και η εύρεση κατάλληλων ταλέντων από την εγχώρια αγορά εργασίας (57%).
Για να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι επιχειρήσεις εστιάζουν στη βελτίωση των μισθών (81%) – σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με πέρσι – προσφέρουν προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης (63%), ενώ ταυτόχρονα αναζητούν ταλέντα από τη διεθνή αγορά εργασίας (34%), παρέχοντας παράλληλα εξατομικευμένα πακέτα παροχών (34%).
Στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν και να προσελκύσουν ταλέντα, οι εταιρείες στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων εστιάζουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα (78%), τις επιπρόσθετες του μισθού παροχές (37%) και τη γονική άδεια με αποδοχές (30%).
Αναφορικά με τις οικονομικές παροχές, οι επιχειρήσεις προσφέρουν, ανάμεσα σε πολλές άλλες, κατά κύριο λόγο κινητό τηλέφωνο, μπόνους απόδοσης, καθώς και επισιτιστικά κουπόνια.
Η έλλειψη ταύτισης με την κουλτούρα της εταιρείας (39%) και η αναζήτηση μεγαλύτερης ευελιξίας στο ωράριο (30%) συμβάλλουν στην απόφαση των εργαζομένων να αποχωρήσουν από την τρέχουσα θέση εργασίας τους
Τέλος διερευνώντας τους λόγους που αποχωρούν οι εργαζόμενοι η έρευνα ανέδειξε τα εξής: Το 59% των εργαζομένων εγκαταλείπει την τρέχουσα θέση εργασίας του με σκοπό να λάβει υψηλότερες οικονομικές αποδοχές ή πιο ευνοϊκές συνθήκες εργασίας, ενώ καθοριστικό ρόλο παίζει ο αυξημένος φόρτος εργασίας (52%) αλλά και η επιθυμία αλλαγής επαγγελματικής πορείας (42%).
Επιπλέον, η έλλειψη ταύτισης με την κουλτούρα της εταιρείας (39%) και η αναζήτηση μεγαλύτερης ευελιξίας στο ωράριο (30%) συμβάλλουν στην απόφαση των εργαζομένων να αποχωρήσουν από την τρέχουσα θέση εργασίας τους.


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι