
Ήταν υπουργικά χείλη αυτά που πρόσφατα αποκάλεσαν διαμαρτυρόμενους συνδικαλιστές ως «συμμορία της μιζέριας», θέλοντας έτσι να υπογραμμίσουν φαντάζομαι τον μειοψηφικό και πολιτικά ιδιοτελή χαρακτήρα των διαμαρτυριών ενάντια στην κυβερνητική πολιτική, θεωρώντας προφανώς ότι οι πολίτες στην πραγματικότητα επαινούν την κυβέρνηση και ότι ο θόρυβος που δημιουργείται εναντίον της είναι έργο κάποιων «οργανωμένων μειοψηφιών».
Βεβαίως, αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη διαπίστωση, που προκύπτει από όλες τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις, ότι η κοινωνική δυσαρέσκεια παραμένει εντυπωσιακά πλειοψηφική μέσα στην ελληνική κοινωνία, ότι το τμήμα της κοινωνίας που θεωρεί ότι τα πράγματα πάνε στη σωστή κατεύθυνση έχει περιοριστεί σημαντικά – και συμπίπτει αριθμητικά με το ποσοστό μιας κυβερνητικής παράταξης που ολοένα και περισσότερο φαντάζει ως η συγκριτικά πιο συμπαγής μειοψηφία παρά ως ένα ηγεμονικό ρεύμα –, ότι ζητήματα όπως η κατάσταση του συστήματος υγείας και η διαρκώς παρούσα κρίση κόστους ζωής (που αποτυπώνεται και στη χαμηλή πραγματική αγοραστική δύναμη, παρά τις ονομαστικές αυξήσεις των εισοδημάτων) εντείνουν ένα συνολικότερο αίσθημα ανασφάλειας που δεν αφορά ούτε πρωτίστως ούτε κυρίως την παραβατικότητα.
Στην πραγματικότητα τέτοιες δηλώσεις δεν αποτυπώνουν παρά μια ολοένα και εντεινόμενη δυσανεξία απέναντι στις συλλογικές διαμαρτυρίες και κινητοποιήσεις, παραβλέποντας ότι αυτές είναι οργανικό στοιχείο της δημοκρατίας εξίσου με το δικαίωμα στην ψήφο.
Δείχνουν ταυτόχρονα ότι εμπεδώνεται ως αντίληψη των πραγμάτων η ψευδαίσθηση πολιτικής παντοδυναμίας που διαμορφώνει η εσωστρέφεια, η στρατηγική κρίση και σε ορισμένες περιπτώσεις η πολιτική αγωνία μιας αντιπολίτευσης που όταν δεν αποδιαρθρώνεται απλώς αδυνατεί να πείσει για τη δυνατότητα να προσφέρει συνεκτική εναλλακτική.
Μόνο που ο πραγματικός κοινωνικός συσχετισμός δύναμης, αυτός που σε τελική ανάλυση συμπυκνώνει την απήχηση όλων των εμπλεκόμενων στην κοινωνική και πολιτική αντιπαράθεση, δεν διαμορφώνεται μόνο ως δυνητική εκλογική καταγραφή. Εξίσου καθορίζεται και από τη δυναμική των κοινωνικών ρευμάτων και διεκδικήσεων που συχνά ακολουθούν «υπόγειες» διαδρομές πριν έρθουν στην επιφάνεια με την έκπληξη της κοινωνικής έκρηξης.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Σε μια κανονική χώρα η δικαιοσύνη θα έψαχνε την Αλήθεια για το πολιτικό χρήμα, και η αντιπολίτευση θα πρωτοστατούσε σε αυτό το αίτημα
Κάποια στιγμή πρέπει να εξετάσουμε τι σημαίνει θεσμική αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων. Και η διαφάνεια στο πολιτικό χρήμα είναι εξόχως κρίσιμο ζήτημα.

Η ελευθερία στην περιέργεια – Μια τεράστια μεταρρύθμιση
Σε εποχές μετασχηματισμού η ανάπτυξη δεν είναι, όπως κάποιοι νομίζουν, μία απλή τεχνική διαδικασία - Απαιτεί όραμα, τόλμη και ελεύθερο χώρο στην περιέργεια

Τα «μαύρα» ενοίκια
Αν κάτι ξένισε είναι η σπουδή για μια ακόμα φορά με την παρούσα κυβέρνηση να δώσει πρώτα νέα επιδόματα, αντί να προηγηθούν φοροελαφρύνσεις

Οταν διώχνεις έναν κεντρικό τραπεζίτη
Ο Τραμπ βλέπει τον εκπρόσωπο ενός ανεξάρτητου θεσμού, όπως είναι η κεντρική του τράπεζα, είτε ως κομματικό αντίπαλο είτε ως ένα απλό στέλεχος της διοίκησης

Η τεχνολογία και τα νέα σύνορα των επιχειρήσεων
Η ψηφιοποίηση δεν αλλάζει μόνον τον τρόπο που οι επιχειρήσεις λειτουργούν, αλλά υπαγορεύουν και πώς ή πού θα έπρεπε να λειτουργήσουν….

Φραγκίσκος: Ο Πάπας που ξανάδωσε ηθικό κύρος στην Καθολική Εκκλησία
Σε μια δύσκολη περίοδο για την Καθολική Εκκλησία ο Πάπας Φραγκίσκος κατάφερε να ξαναδώσει στην Καθολική Εκκλησία ένα μέρος από το χαμένο κύρος της

Τι κάνει η Ελλάδα;
Το πρόβλημά μας είναι ότι συνήθως όλα αυτά τα «θάβουμε κάτω από το χαλί» και όταν σκάει μια κρίση, αρχίζουμε να τα συζητάμε

Αδιέξοδη πολιτική
Η εισαγωγή των δασμών έχει ήδη προκαλέσει σημαντικές αρνητικές οικονομικές συνέπειες για την οικονομία των ΗΠΑ

Η πολιτική Τραμπ απειλεί το οικοδόμημα της Δύσης
Η δασμολογική πολιτική Τραμπ είναι βραχυπρόθεσμα στασιμοπληθωριστική για τις ΗΠΑ, αυξάνοντας τον εγχώριο πληθωρισμό και συρρικνώνοντας την οικονομική δραστηριότητα

Ανάσταση! Δηλαδή, ζωή, ανάσα και ελπίδα
Ανάσταση σημαίνει τερματισμός κάθε λογής θανάτου, νίκη απέναντι σε ό,τι σκοτώνει τη ζωή. Να ξαναβρούμε τον τρόπο να ζούμε, να ανασαίνουμε και να ελπίζουμε