
Οι Χούθι έδωσαν στη δημοσιότητα νέα πλάνα που δείχνουν τη στιγμή που ένα θαλάσσιο μη επανδρωμένο σκάφος χτύπησε δεξαμενόπλοιο suezmax που ελέγχεται από την Ultrapetrol στην Ερυθρά Θάλασσα.
Το βίντεο, που διανεμήθηκε στον επίσημο ιστότοπο των ανταρτών της Υεμένης, ισχυρίζεται ότι δείχνει την επίθεση στο δεξαμενόπλοιο Cordelia Moon (χωρητικότητας 163.300-dwt) (κατασκευής 2013).
Στα πλάνα φαίνεται ένα μικρό σκάφος να κινείται με ταχύτητα προς το δεξαμενόπλοιο και στη συνέχεια να εκρήγνυται. Φλόγες και μαύρος καπνός βγαίνουν από την πλευρά του πλοίου.
Χούθι: Χτύπημα με drone σε ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο
Το Cordelia Moon χτυπήθηκε από θαλάσσιο μη επανδρωμένο αεροσκάφος στις 05:00 GMT την Τρίτη, μετά από αρκετές αποτυχημένες πυραυλικές επιθέσεις των Χούθι.
Το πλοίο υπέστη ζημιές, αλλά το πλήρωμά του δεν έπαθε τίποτα και συνέχισε το ταξίδι του. Τα δεδομένα εντοπισμού του σκάφους την Πέμπτη έδειξαν, σύμφωνα με το Tradewinds, ότι συνέχιζε βόρεια στην Ερυθρά Θάλασσα, δυτικά του λιμανιού της Τζέντα στη Σαουδική Αραβία.
Οι ναυτιλιακές βάσεις δεδομένων δείχνουν ότι το πλοίο ελέγχεται από την Ultrapetrol Bahamas, η οποία δεν ήταν δυνατό να προσεγγιστεί για σχόλια.
Το Equasis αναφέρει ως εγγεγραμμένο ιδιοκτήτη την Amber Shipping, μια οντότητα του Παναμά, και διαχειριστής του είναι η ινδική Margao Marine Solutions.
Το περιστατικό με τους Χούθι
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη Τρίτη 1/10 οι Χούθι επανεμφανίστηκαν με επιθέσεις σε δυο εμπορικά πλοία το ελληνόκτητο Minoan Courage, σημαίας Λιβερίας, το οποίο διαχειρίζεται η Modion Maritime και το Cordelia Moon. Η τελευταία επίθεση τους πριν την επαναμφάνιση είχε καταγραφεί ένα μήνα πίσω την 1η Σεπτεμβρίου όταν πύραυλοι και μη επανδρωμένα αεροσκάφη έπληξαν το δεξαμενόπλοιο Blue Lagoon I (χωρητικότητας 148.600-dwt, κατασκευής 2003) και το VLCC Amjad (χωρητικότητας 298.900-dwt, κατασκευής 2017).
Ερωτηματικό παραμένει γιατί επί ένα μήνα οι αντάρτες δεν εμφανίσθηκαν. Σίγουρα πάντως αναφέρουν οι αναλυτές δεν οφείλεται η «απουσία» αυτή στην έλλειψη μέσων για επιθέσεις σε πλοία.
Επίσης πρόκειται για την πρώτη επίθεση των Χούθι κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν μετά τις πρόσφατες αεροπορικές επιδρομές του Ισραήλ κατά στόχων της οργάνωσης στην Υεμένη


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα