![MSC: Η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/MSC20003552-768x439-1.jpg)
Κατά 10,3% αυξήθηκε ο στόλος των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με την MSC να αυξάνει περαιτέρω τα μεγέθη της και πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς.
Η MSC του Ομίλου Απόντε παρουσίασε και πάλι την ισχυρότερη αύξηση σε όσον αφορά τις θέσεις teu και σήμερα είναι η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με το απαραίτητο μέγεθος στόλου για να λειτουργήσει ανεξάρτητα σε ένα δίκτυο Ανατολής – Δύσης. «Μπορούμε πλέον να λειτουργούμε ως ναυτιλιακή χωρίς συμμαχίες», δήλωσε η MSC με έδρα τη Γενεύη, όπως αναφέρει η Alphaliner.
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco – Τι απαντούν οι Κινέζοι
Η MSC πρόσθεσε 692.000 teu slots στο στόλο της το 2024, γεγονός που αντιπροσωπεύει μια μέση αύξηση 12,3% πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. Η MSC παρέλαβε πέρυσι πενήντα νεότευκτα πλοία (548.500 teu), συμπεριλαμβανομένων 26 πλοίων neo-panamax 15.400 – 16.600 teu τα οποία είναι ιδανικά για το αυτόνομο δίκτυό της.
H ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Aponte ήταν ήδη η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη και τα προηγούμενα χρόνια όπως το 2023 (+22,0%), το 2022 (+7,5%) και το 2021 (+10,7%). Η τρέχουσα χωρητικότητα του στόλου της ανέρχεται σε 6,3 εκατ. teu.
Η απόσταση από την νούμερο δύο, την Δανική Maersk που διαθέτει μεταφορική ικανότητα 4,4 εκατ. teu έχει μεγαλώσει σε 1,9 εκατ. teu. Σε αντίθεση με την MSC, η Maersk θα ενταχθεί τον Φεβρουάριο σε μια νέα συμμαχία Ανατολής-Δύσης (Gemini Cooperation) με την Hapag-Lloyd η οποία δραστηριοποιείται με στόλο 2,3 εκατ. teu. Με άλλα λόγια η δεύτερη και η πέμπτη σε μέγεθος εταιρεία ξεπερνούν από κοινού τον «γίγαντα»MSC μολις κατά 0,4 εκατ. teu.
Η Maersk άρχισε πέρυσι να αυξάνει και πάλι τον στόλο της (+7,3%) μετά τη μείωσή του το 2023 (-2,7%) και το 2022 (-1,4%). Η επέκταση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην παραλαβή 23 νεότευκτων πλοίων το 2024, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων επτά πλοίων κλάσης «Equinox» με κινητήρα μεθανόλης, χωρητικότητας 16.592 teu.
Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε στόλο κατέγραψε το 2024 η PIL (29,9%) φτάνοντας τα 294.821 teu και ακολούθησε η Ισραηλινή ΖΙΜ με άνοδο 26% στα 619.407 teu. Στην Τρίτη θέση η γερμανική Hapag Lloyd με αύξηση του στόλου κατά 18,7% στα 1.963/934 teu. Στην τέταρτη θέση η κορεατική HMM με άνοδο 14,3% στο στόλο στα 783.732 Teu και την πεντάδα συμπληρώνει η MSC με 12,3%.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών