
Η ΕΕ θα πρέπει να ενθαρρύνει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανοίξουν περισσότερα εργοστάσια στο μπλοκ, στο πλαίσιο μια ευρύτερης συμφωνίας για την κατάργηση των τιμωρητικών δασμών στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε το αφεντικό της Mercedes-Benz.
Ο Ola Källenius, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας Acea, είπε ότι η Κίνα ζήτησε από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν για να αποκτήσουν πρόσβαση στην αγορά της πριν από δεκαετίες και αυτή η προσέγγιση θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος μιας λύσης στην εμπορική διαμάχη .
«Κανείς δεν διαφωνεί για το γεγονός ότι οι ίσοι όροι ανταγωνισμού είναι μια νόμιμη συζήτηση. Το ερώτημα είναι τι εργαλείο χρησιμοποιείτε;», είπε ο Källenius στους Financial Times. «Δεν πρέπει να επιταχύνουμε τον προστατευτισμό γιατί . . . έχουμε πολλά να χάσουμε».
Τον Οκτώβριο, οι Βρυξέλλες επέβαλαν δασμούς έως και 45% στις κινεζικές εισαγωγές EV μετά από μια μεγάλη αύξηση των πωλήσεων, ισχυριζόμενες ότι έλαβαν άδικες επιδοτήσεις και άνοιξαν αρκετές έρευνες αντιντάμπινγκ και κατά των επιδοτήσεων. Το Πεκίνο απάντησε με δασμούς αντιντάμπινγκ στο μπράντι και έρευνες για χοιρινό και γαλακτοκομικά προϊόντα.
Οι φόβοι της Mercedes
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπήρξαν οι πιο έντονοι πολέμιοι των προστατευτικών μέτρων καθώς φοβούνται αντίποινα από το Πεκίνο και αποδυνάμωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών της χώρας σε μια εποχή που έχουν ήδη υποστεί απότομη πτώση στις πωλήσεις λόγω της ανόδου των κινεζικών εμπορικών σημάτων.
Έχουν επίσης κληθεί να ανταγωνιστούν πιο προσιτά και προηγμένα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από εταιρείες όπως η BYD.
Όταν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπάθησαν να εδραιωθούν στην αναδυόμενη ασιατική οικονομία τη δεκαετία του 1980, συμφώνησαν να δημιουργήσουν κοινοπραξίες με Κινέζους εταίρους. Ο Källenius είπε ότι είναι απόφαση για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ εάν θα καταλήξουν σε μια αμοιβαία συμφωνία.
«Όταν ήρθαμε στην Κίνα. . . υπήρξε έκκληση από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής: βιομηχανοποιήστε εδώ εάν θέλετε να κατακτήσετε την αγορά. Από την κατανόησή μου, οι ευρωπαίοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν πει το ίδιο, έναντι των Κινέζων», είπε.
Οι Βρυξέλλες σχεδιάζουν επίσης να επιβάλουν κριτήρια που απαιτούν από τις κινεζικές επιχειρήσεις να έχουν εργοστάσια στην Ευρώπη και να μοιράζονται τεχνολογική τεχνογνωσία . Η BYD σχεδιάζει να κατασκευάσει οχήματα στην Ουγγαρία, ενώ η CATL συμφώνησε πρόσφατα να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών λιθίου €4,1 δισ. στην Ισπανία με τη Stellantis.


Latest News

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label