
Σε διαδικασία λειτουργικού μετασχηματισμού βρίσκεται η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ.
Σημείο αιχμής είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία πλέον κερδίζουν έδαφος συνεχώς στα καταστήματα της αλυσίδας. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχουν φτάσει στο 30% των συνολικών πωλήσεων της αλυσίδας. Αν αφαιρεθούν τα φρέσκα προϊόντα – μαναβική και κρέας – τότε ανέρχονται στο 22%.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Το στοίχημα για επιστροφή στα κέρδη – Τι συμβαίνει με τα καταστήματα
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν κατηγορίες που έχουν δύο ακόμη και τρία προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας – «του πουλιού το γάλα» με διαφορετική σύνθεση.
Σήμερα η αλυσίδα διαθέτει 2.780 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας και τους αυξάνει συνεχώς. Ο στόχος που έχει βάλει η διοίκηση – κι οι ολλανδοί μέτοχοι της «AB» Ahold – Delhaize -,είναι να στρέψει όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές προς τα συγκεκριμένα προϊόντα, που η κερδοφορία τους είναι υψηλότερη. Και φυσικά ο κυριότερος στόχος είναι η ελληνική αλυσίδα να μπορέσει το οικονομικό αποτέλεσμα να αποκτήσει θετικό πρόσημο. Μάλιστα δεν αποκλείεται αυτό, λένε οι πληροφορίες, να επιτευχθεί εντός του 2025.
Οι πωλήσεις
Πάντως οι πωλήσεις του 2024, κινήθηκαν στα επίπεδα του 2023. Επισημαίνεται επίσης πως η απομείωση των παγίων – δηλαδή την μετατροπή μικρών καταστημάτων του δικτύου από ιδιόκτητα σε franchise – επηρεάζει τόσο τις πωλήσεις όσο και την κερδοφορία. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις επηρεάζονται διότι η πώληση της ΑΒ προς τον franchisee είναι στην χονδρική και τα κέρδη επηρεάζονται διότι μειώνονται τα πάγια της εταιρείας και γράφονται ζημιές.
Ογδόντα καταστήματα franchise
Σύμφωνα με πληροφορίες, πέρυσι περίπου 42 καταστήματα «γύρισαν» σε franchise και άλλα 6 καταστήματα έκλεισαν, διότι ήταν ζημιογόνα. Για το 2025 πηγές της εταιρείας έλεγαν πως απομένουν ακόμη περίπου 30 καταστήματα να μετατραπούν σε franchise, ενώ παράλληλα στο δίκτυο του franchise θα προστεθούν άλλα 50 καταστήματα – συνολικά 80 καταστήματα «ευκολίας» όπως λέγονται χαρακτηριστικά. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις έρευνες της Circana ο τύπος του καταστήματος με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης είναι ο μικρότερος – μέχρι τα 400 τμ.
«Ότι χάσαμε χάσαμε»
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν πως «το ξεσκαρτάρισμα έχει πλέον ολοκληρωθεί και το 2025 θα είναι χρονιά ανάπτυξης. Φέτος θέλουμε να κερδίσουμε μερίδιο αγοράς, ότι χάσαμε χάσαμε». Είναι γεγονός ότι η εταιρεία από 2017 και εντεύθεν η εταιρεία κάθε χρόνο χάνει μερίδιο αγορά. Φαίνεται πως οι απώλειες έχουν «πιάσει πάτο…» Από την άλλη πλευρά θα δημιουργηθούν και νέα καταστήματα ΑΒ σε διάφορες περιοχές (Πάρος, Ρόδος κλπ). Οι πληροφορίες λένε πως το 2024 κινήθηκε εντός του πλάνου της διοίκησης κι ως εκ τούτου οι ολλανδοί μέτοχοι είναι ικανοποιημένοι.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο