
Πάνω από 20 δισ. δολ θα επενδύσει στις ΗΠΑ, στην ανάπτυξη logistics και λιμενικών τερματικών σταθμών ο γαλλικός ναυτιλιακός γίγαντας CMA CGM.
Σχετικές ανακοινώσεις έκανε ο ίδιος ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ από τον Λευκό Οίκο, έχοντας στο πλευρό του τον διευθύνοντα σύμβουλο της CMA CGM Rodolphe Saade.
Η CMA CGM και τα ναυπηγεία των ΗΠΑ
Η κυβέρνηση Τραμπ θέλει να αναζωογονήσει τη ναυπηγική βιομηχανία στις Ηνωμένες Πολιτείες και να αποδυναμώσει τον έλεγχο της Κίνας στον τομέα, γράφει το Reuters και προσθέτει ότι η ομάδα του προέδρου ετοιμάζει εκτελεστικό διάταγμα που θα επιβάλλει εισφορά στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα όταν προσεγγίζουν σε λιμάνια των ΗΠΑ και θέλει οι σύμμαχοι των ΗΠΑ να κάνουν το ίδιο.
Η CMA CGM είναι η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και αποτελεί μέρος μιας συμμαχίας κοινής χρήσης πλοίων με εταιρείες όπως η κινεζική COSCO. Η CMA CGM δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι τα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ για τα πλοία κινεζικής κατασκευής θα έχουν μεγάλο αντίκτυπο σε όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα η CMS CGM συμμετέχει μέσω κοινοπραξίας στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΘ ΑΕ.
Ο Τραμπ δήλωσε την Πέμπτη ότι θα ανακοινώσει την επόμενη ή την μεθεπόμενη εβδομάδα ένα νέο πρόγραμμα για την κατασκευή πλοίων στις Ηνωμένες Πολιτείες, που θα περιλαμβάνει κίνητρα.
Ο Rodolphe Saade, επιβεβαίωσε την επένδυση ύψους 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων και δήλωσε ότι θα δημιουργήσει 10.000 θέσεις εργασίας.
Η συμμετοχή της Boeing
Η επένδυση των 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε διάστημα τεσσάρων ετών θα περιλαμβάνει την επέκταση των λιμένων εμπορευματοκιβωτίων και τη δημιουργία ενός κόμβου αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών στο Σικάγο που θα υποστηρίζεται από πέντε νέα αεροσκάφη Boeing (BA.N), ανέφερε η CMA CGM σε ανακοίνωσή της.
Ο Saade, ένας Γαλλο-Λιβανέζος δισεκατομμυριούχος που ελέγχει την CMA CGM μαζί με άλλα μέλη της οικογένειας, δήλωσε στον Τραμπ στον Λευκό Οίκο ότι ο όμιλός του εξετάζει την υποστήριξη της πρωτοβουλίας για την κατασκευής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ και θα προβεί σε ανακοίνωση «τις επόμενες εβδομάδες».


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών