
«Μοντέλο Αλεξανδρούπολης» ετοιμάζει και για το λιμάνι του Βόλου η κυβέρνηση με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξή του μετά την απόφαση να ακυρώσει τον διαγωνισμό πώλησης του 67% των μετοχών της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ).
Οπως πληροφορούνται «ΤΑ ΝΕΑ», έχουν ήδη ξεκινήσει οι σχετικές συζητήσεις σε ενδοκυβερνητικό επίπεδο και σε συνεργασία με το Υπερταμείο που λειτουργεί και ως αρχή σχεδιασμού λιμένων με στόχο την κατάρτιση ενός αναπτυξιακού σχεδίου με ένα παράλληλο χρηματοδοτικό πακέτο.
Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης η κυβέρνηση ακύρωσε τον σχετικό διαγωνισμό πώλησης και σε δεύτερο χρόνο ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα παρεμβάσεων αρχικού ύψους 24 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης από το υπουργείο Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ συνολικού ύψους 91,7 εκατ. ευρώ.
Ενα ανάλογο σχέδιο ετοιμάζεται, σε συνεργασία υπουργείου Ναυτιλίας και Υπερταμείου, και για το λιμάνι του Βόλου, το οποίο έχει ανάγκη σημαντικών επενδύσεων εκσυγχρονισμού των υποδομών του, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Σωκράτη Αναγνώστου. Υπάρχει, όπως σημειώνει στα «ΝΕΑ», ανάγκη ανανέωσης των γερανών και όλου του εξοπλισμού, όπως επίσης απαιτούνται έργα βελτίωσης των κρηπιδωμάτων κ.λπ. Το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει έργα ανάπτυξης του λιμανιού και σε δεύτερο «χρόνο» θα εξεταστεί ενδεχόμενο μοντέλο παραχώρησής του.
Η λειτουργία του
Πάντως προκειμένου το λιμάνι του Βόλου, που βρίσκεται ανάμεσα στα δύο μεγαλύτερα ιδιωτικά λιμάνια της χώρας, τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, να καταστεί ανταγωνιστικό θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί από άποψη όχι μόνο υποδομών αλλά και λειτουργίας, ανεξάρτητα αν παραμένει υπό τον μετοχικό έλεγχο του Υπερταμείου. Ενα σύγχρονο λιμάνι θα πρέπει να λειτουργεί όπως η ναυτιλία, 24 ώρες, επτά ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο, κάτι που είναι δύσκολο να γίνει όσο παραμένει υπό το καθεστώς φορέα της γενικής κυβέρνησης. Η λειτουργία του με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια εξασφαλίζει την ευελιξία που χρειάζεται για να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του ναυτιλιακού κλάδου.
Αμεσα αναμένεται να προωθηθεί η προκήρυξη διαγωνισμού από το Υπερταμείο για την πρόσληψη συμβούλου με στόχο την αναθεώρηση του Master Plan και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΟΛΒ, όπως απαιτεί η νέα νομοθεσία, διαδικασία που ακολουθήθηκε τόσο από τον ΟΛΠ όσο και από τον ΟΛΘ, με αποτέλεσμα μάλιστα να καθυστερήσουν κάποια έργα στα δύο λιμάνια.
Υπενθυμίζεται ότι το Υπερταμείο τον προηγούμενο Φεβρουάριο αποφάσισε τη ματαίωση του διαγωνισμού για την απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου συμμετοχής (67%) στο μετοχικό κεφάλαιο της Οργανισμός Λιμένος Βόλου ΑΕ (ΟΛΒ ΑΕ). Επρόκειτο για ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας και εντάσσεται, όπως ανέφερε η σχετική ανακοίνωση, σε ένα νέο πλαίσιο στρατηγικής διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας, το οποίο διαμορφώνεται μετά την απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ από το Growthfund.
Σημειώνεται ότι προτιμητέος επενδυτής στον σχετικό διαγωνισμό τον Σεπτέμβριο του 2023 είχε ανακηρυχθεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, με τίμημα 51 εκατ. ευρώ για το 67% των μετοχών του ΟΛΒ.
Υστερα από δύο χρόνια καθυστερήσεων και προσφυγών στη Δικαιοσύνη της Goldair, η οποία συμμετείχε επίσης στον διαγωνισμό (προσφυγές που έχασε), και αφού στο μεταξύ το λιμάνι επλήγη και από την κακοκαιρία Daniel, το Υπερταμείο αποφάσισε να ματαιώσει τον διαγωνισμό για λόγους «δημοσίου συμφέροντος», όπως αναφερόταν στη σχετική απόφαση.
Ειδικότερα, όπως σημείωνε το Υπερταμείο, «λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιτάσσουν την αναπροσαρμογή της στρατηγικής αξιοποίησης του λιμένα, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη ανάπτυξή του προς όφελος της εθνικής οικονομίας και της τοπικής κοινωνίας».
Το Υπερταμείο/Growthfund ανέφερε ακόμη ότι «σκοπεύει να διερευνήσει τις δυνατότητες αυτοτελούς ανάπτυξης του Λιμένος Βόλου». Η διοίκηση του Υπερταμείου δεσμεύθηκε «για την άμεση ωρίμανση ενός ολοκληρωμένου – ρεαλιστικού επιχειρησιακού και στρατηγικού σχεδίου με βάση τα νέα δεδομένα. Στόχος είναι η αναβάθμιση και ανάπτυξη του Λιμένος Βόλου, ο οποίος έχει όλες τις προϋποθέσεις να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην εμπορική και τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλίας, να αποτελέσει πύλη εξωστρέφειας, και μαζί με τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας να προκρίνει τα ελληνικά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου».


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)