Μητσοτάκης για ΟΣΕ: Θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες

Ο ΟΣΕ «θα εξελιχθεί σε μία νέα ΔΕΗ που παραλάβαμε χρεοκοπημένη και είναι τώρα πρωταγωνιστής στην αγορά ενέργειας στη ΝΑ» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Μητσοτάκης για ΟΣΕ: Θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες

Ξεκίνησε η συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου με βασικό θέμα το νομοσχέδιο για τον νέο ΟΣΕ, βάσει του οποίου ξεκινά η αναδιάρθρωση με νέα δομή μάνατζμεντ και αξιολόγηση προσωπικού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εισήγησή του έδωσε το περίγραμμα των μέτρων που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο κάνοντας λόγο για τολμηρό εγχείρημα. Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό ο νέος ΟΣΕ «θα ενσωματώνει στη νέα λειτουργία του το σύνολο των συστάσεων της ΕΕ και επιστημονικών πορισμάτων».

Ο ίδιος ανέφερε ότι «όλος ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας θα διαθέτει αυτόματη πέδηση. Το σύστημα δοκιμάστηκε με επιτυχία και μέχρι τον επόμενο Σεπτέμβριο θα έχει τοποθετηθεί σε κάθε αμαξοστοιχία».

Παράλληλα, αναφέρθηκε στον γεωεντοπισμό των τρένων, που όπως είπε «θα αποκλείει την σύγκρουση δύο τρένων». Έτσι «θα παρακολουθούνται οι συρμοί με απόκλιση εκατοστών».

Σκοπός είναι, «να αποκατασταθεί το αίσθημα εμπιστοσύνης του κοινού στους σιδηροδρόμους». Ταυτόχρονα, έκανε γνωστό ότι θα υπάρξει ευελιξία στις προσλήψεις, προσθέτοντας πως ο οργανισμός «θα εξελιχθεί σε μία νέα ΔΕΗ που παραλάβαμε χρεοκοπημένη και είναι τώρα πρωταγωνιστής στην αγορά ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».

«Η Hellenic Train σύντομα θα κληθεί να προχωρήσει σε επενδύσεις. Πρέπει να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών όχι με εύκολα λόγια αλλά με δύσκολο έργο που θα φέρει αποτέλεσμα. Αντιμετωπίζουμε τον σιδηρόδρομο ως ένα πεδίο αναμέτρησης με το κακό παρελθόν που θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας έχουμε δύναμη να γυρίσουμε σελίδα από ένα χθες που πλήγωσε βαθιά την κοινωνία θα το καταφέρουμε όπως καταφέραμε να κάνουμε πράξη πολλά που έλεγαν ότι δεν γίνονται στην Ελλάδα».

Το νομοσχέδιο

Με το νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, θα δημιουργηθεί νέα εταιρεία «Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», όπου θα συγχωνευτούν ο ΟΣΕ, η ΓΑΙΑ ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ. Η εταιρεία θα λειτουργεί με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, κατά το πρότυπο της ΔΕΗ.

Ένα από τα πιο δύσκολα σημεία του σχεδίου είναι η αποκατάσταση των ζημιών που άφησε πίσω της η κακοκαιρία Ντάνιελ στο σιδηροδρομικό δίκτυο, σε μήκος 100 χλμ, σε σύνολο 490 χλμ της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Κρίσιμης σημασίας παραμένει και η ολοκλήρωση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, που ακόμα είναι εν αναμονή. Το Σάββατο παρουσία του Κωνσταντίνου Κυρανάκη, έγινε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πλήρους λειτουργίας του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου αμαξοστοιχιών (European Train Control System) στη γραμμή Οινόη – Τιθορέα. Η δοκιμή του συστήματος αυτόματης πέδησης αφορούσε περιπτώσεις υπέρβασης ορίου ταχύτητας και παραβίασης κόκκινου σηματοδότη, σε τηλεδιοικούμενα τμήματα σιδηροδρομικής γραμμής. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Μεταφορών, η δοκιμαστική λειτουργία του συστήματος ETCS ολοκληρώθηκε επιτυχώς.

Νομοσχέδιο για ΟΣΕ: Προβλέπονται ακόμη και απολύσεις

Το νομοσχέδιο προβλέπει και αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού. Προσλήψεις θα γίνονται πιο γρήγορα σε σχέση με το υπόλοιπο δημόσιο, οι «καλοί υπάλληλοι» θα δικαιούνται bonus και εκείνοι που θα κάνουν επανειλημμένα λάθη, θα κινδυνεύουν μέχρι και με απόλυση.

Δεν αποκλείεται δε το επόμενο χρονικό διάστημα να υπάρξουν αλλαγές στους επικεφαλής των φορέων που συνδέονται έμμεσα ή άμεσα με τους σιδηροδρόμους.

OT Originals

Περισσότερα από Πολιτική

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο