Coca-Cola VS Pepsi: Ποια μετοχή κερδίζει τη μάχη – Τι αλλάζει στην παγκόσμια αγορά

Το δίδυμο των ανταγωνιστικών εταιριών έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών αναλυτών

Coca-Cola VS Pepsi: Ποια μετοχή κερδίζει τη μάχη – Τι αλλάζει στην παγκόσμια αγορά

Τη… μοναξιά της πρώτης θέσης φαίνεται ότι απολαμβάνει η μετοχή της Coca-Cola, η οποία φέτος καταγράφει ισχυρή απόδοση, με άνοδο 16%, σε αντίθεση με την PepsiCo που έχει υποχωρήσει κατά 12%, και ενώ ο δείκτης S&P 500 σημειώνει απώλειες 5,5%.

Το δίδυμο των ανταγωνιστικών εταιριών έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών αναλυτών, καθώς η διαφοροποίηση στις επιδόσεις τους δείχνει να αποτυπώνει τις βασικές διαφορές στη δομή των επιχειρήσεών τους, τη γεωγραφική κατανομή των εσόδων και τις καταναλωτικές τάσεις.

Η Coca-Cola ενίσχυσε τα οργανικά της έσοδα κατά 6% το α’ τρίμηνο του 2025, κυρίως μέσω διεθνούς ανάπτυξης, και ξεπέρασε τις εκτιμήσεις της Wall Street σε κέρδη και έσοδα. Διατηρεί ισχυρό χαρτοφυλάκιο ποτών και επωφελείται από μεγαλύτερη διεθνή παρουσία και υψηλή μερισματική απόδοση, προσελκύοντας επενδυτικό ενδιαφέρον.

Η PepsiCo, από την άλλη, παρότι πιο διαφοροποιημένη με ισχυρή παρουσία στα σνακ, αντιμετωπίζει προκλήσεις λόγω μεταστροφής των καταναλωτών προς πιο υγιεινές επιλογές. Η εξάρτησή της από την αμερικανική αγορά (60% των εσόδων) την καθιστά πιο ευάλωτη σε επιβράδυνση της εγχώριας ζήτησης. Τα οργανικά της έσοδα αυξήθηκαν μόλις 1,2% το ίδιο διάστημα.

Τα ατού της Coca-Cola

Το Barron’s κάνει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σύγκριση των δύο κολοσσών, μετά και τις τελευταίες ανακοινώσεις για τις επιδόσεις του πρώτου τριμήνου του έτους.

«Η τρέχουσα περίοδος ανακοινώσεων δεν έχει προσφέρει στους επενδυτές πολλούς λόγους ενθουσιασμού – η αδυναμία του Αμερικανού καταναλωτή παραμένει και η ανάπτυξη στις αναδυόμενες αγορές έχει επιβραδυνθεί», σχολίασε ο Kevin Grundy, ανώτερος αναλυτής έρευνας στην BNP Paribas Exane.

Οι μετοχές της Coca-Cola είναι η κορυφαία επιλογή του αναλυτή. Παρά το ισχυρό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας και τα κέρδη μεριδίου αγοράς, η μετοχή διαπραγματεύεται σε αναλογία 25 φορές τα προβλεπόμενα κέρδη ανά μετοχή για τους επόμενους 12 μήνες, δηλαδή μόνο κατά 15% ακριβότερα σε σχέση με τις ομοειδείς επιχειρήσεις στον τομέα των συσκευασμένων τροφίμων και ποτών. «Πιστεύουμε ότι υπάρχει περιθώριο ώστε η Coca-Cola να διαπραγματεύεται με ακόμη υψηλότερο premium», έγραψε ο αναλυτής.

Η σχετική σταθερότητα των κερδών της εταιρείας, η μεγαλύτερη διεθνής της παρουσία και η υψηλή μερισματική απόδοση προσελκύουν επενδυτικά κεφάλαια στη σημερινή συγκυρία, σχολίασε ο Garrett Nelson, ανώτερος αναλυτής μετοχών στην CFRA Research.

Η Coca-Cola είναι κυρίως μια εταιρεία ποτών. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών της προέρχεται από αναψυκτικά, συμπεριλαμβανομένων των εκδοχών με λίγες ή καθόλου θερμίδες, όπως η Diet Coke. Πουλά επίσης και άλλα ποτά όπως χυμούς, γάλα, καφέ και τσάι.

Η αδυναμία της Pepsi

Αν και η Pepsi είναι πιο γνωστή για τα αναψυκτικά της, έχει επίσης σημαντική παρουσία στον τομέα των σνακ, με ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει πατατάκια Lay’s και βρώμη Quaker. Αυτό αποτελεί ταυτόχρονα πλεονέκτημα αλλά και πρόκληση για την εταιρεία, καθώς οι καταναλωτικές προτιμήσεις μεταβάλλονται.

Η Pepsi δέχεται πιέσεις καθώς οι καταναλωτές καταναλώνουν λιγότερα σνακ ή στρέφονται σε πιο υγιεινές επιλογές, σύμφωνα με τον αναλυτή Nik Modi της RBC Capital Markets. Αντιθέτως, οι πωλήσεις αναψυκτικών της Coca-Cola δεν έχουν επηρεαστεί σημαντικά από τους φόβους για ύφεση ή τη χρήση φαρμάκων διαχείρισης βάρους.

Οι δύο εταιρείες διαφέρουν επίσης σημαντικά ως προς τη διεθνή τους έκθεση. Ενώ η αγορά των ΗΠΑ αντιστοιχεί μόλις στο 40% των εσόδων της Coca-Cola, αποτελεί περίπου το 60% των εσόδων της Pepsi. Αυτό σημαίνει ότι η Pepsi είναι περισσότερο εκτεθειμένη σε ενδεχόμενη εξασθένηση της εγχώριας καταναλωτικής δαπάνης.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2025, τα οργανικά έσοδα της Pepsi – χωρίς την επίδραση συναλλαγματικών διακυμάνσεων, εξαγορών και πωλήσεων δραστηριοτήτων – αυξήθηκαν κατά 1,2% σε ετήσια βάση. Ο όγκος πωλήσεων ποτών στη Βόρεια Αμερική μειώθηκε κατά 3%, ενώ οι πωλήσεις τροφίμων υποχώρησαν κατά 1%.

Η Coca-Cola, κατά την ίδια περίοδο, αύξησε τα οργανικά της έσοδα κατά 6%, με κύρια ώθηση από την έντονη αύξηση του όγκου πωλήσεων σε Ασία-Ειρηνικό, Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική. Ο όγκος πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική μειώθηκε κατά 3%.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο