Αγωγή για παραπλάνηση καταναλωτών αντιμετωπίζει η γνωστή αλυσίδα Burger King. Συγκεκριμένα, πρέπει να αντιμετωπίσει αγωγή που ισχυρίζεται ότι παραπλανά τους πελάτες με διαφημίσεις που κάνουν το σάντουιτς Whopper και άλλα προϊόντα της να φαίνονται μεγαλύτερα από ό,τι είναι.
Σε απόφασή του τη Δευτέρα, ο περιφερειακός δικαστής των ΗΠΑ Ρόι Αλτμαν στο Μαϊάμι έκρινε εύλογο ότι «κάποιοι» λογικοί καταναλωτές στην προτεινόμενη συλλογική αγωγή θα μπορούσαν να εξαπατηθούν από τις διαφημίσεις της Burger King.
Δεκαεννέα πελάτες από 13 πολιτείες κατηγόρησαν την Burger King ότι υπερεκτιμά ουσιωδώς το μέγεθος σχεδόν όλων των ειδών του μενού στις διαφημίσεις της εντός του καταστήματος και στο διαδίκτυο.
Ανέφεραν την υποτιθέμενη απεικόνιση των μπιφτεκιών που «ξεχειλίζουν» από τα ψωμάκια, με το Whopper να φαίνεται 35% μεγαλύτερο από το πραγματικό μπιφτέκι και να περιέχει υπερδιπλάσιο κρέας.

Η Burger King αναγνώρισε ότι οι φωτογράφοι της «στυλιζάρισαν τα σάντουιτς πιο όμορφα» από ό,τι οι εργαζόμενοι στα εστιατόρια, αλλά δήλωσε ότι οι λογικοί καταναλωτές γνωρίζουν ότι ο σκοπός των φωτογραφιών στον πίνακα του μενού είναι να κάνουν τα προϊόντα να φαίνονται όσο το δυνατόν πιο ορεκτικά.
Ο δικαστής Αλτμαν διαπίστωσε παρ’ όλα αυτά ότι οι ισχυρισμοί ότι οι διαφημίσεις της Burger King «υπερβαίνουν την απλή υπερβολή ή τη διαφήμιση».
Διέκρινε την υπόθεση από μια παρόμοια αγωγή κατά των McDonald’s και Wendy’s που ένας ομοσπονδιακός δικαστής στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης απέρριψε τον Σεπτέμβριο του 2023.
Ο Αλτμαν δήλωσε ότι η Burger King φέρεται να υπερεκτιμά το μέγεθος των προϊόντων της «σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό», συμπεριλαμβανομένων των διαφημίσεων μετά το 2017, όπου το Whopper εμφανιζόταν μεγαλύτερο από ό,τι σε προηγούμενες διαφημίσεις.
Η απάντηση της Burger King
Η Burger King είναι μονάδα της Restaurant Brands International με έδρα το Τορόντο, ανοίγει νέα καρτέλα, στα εμπορικά σήματα της οποίας περιλαμβάνονται επίσης οι Tim Hortons, Popeyes και Firehouse Subs.
«Οι ισχυρισμοί των εναγόντων είναι ψευδείς», ανέφερε η Burger King σε ανακοίνωσή της την Τρίτη. «Τα μοσχαρίσια μπιφτέκια που απεικονίζονται στη διαφήμισή μας είναι τα ίδια μπιφτέκια που χρησιμοποιούνται στα εκατομμύρια μπιφτέκια που σερβίρουμε στους επισκέπτες μας σε όλες τις ΗΠΑ».
Ο Αντονι Ρούσο, δικηγόρος των εναγόντων, δήλωσε ικανοποιημένος με την απόφαση. Παρόμοια αγωγή κατά της Subway εκκρεμεί στο δικαστήριο του Μπρούκλιν.