Σούπερ μάρκετ: Τα νησιά γεμίζουν τα ταμεία – Ο ρόλος του τουρισμού 

Σύμφωνα με την Circara, οι ι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στη Κρήτη και στα νησιά αντιστοιχούν στο 18,9% του συνολικού τζίρου της αγοράς

Σούπερ μάρκετ: Τα νησιά γεμίζουν τα ταμεία – Ο ρόλος του τουρισμού 

Οι τοπικές αγορές των νησιών και της Κρήτης, λόγω του τουρισμού, έχουν αναβαθμιστεί στην εμπορική λειτουργία του λιανεμπορίου. Οσες έκ των αλυσίδων είναι «καλά τοποθετημένες» σ΄ αυτές τις περιοχές διαθέτουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους.

Σύμφωνα με την μηνιαία έρευνα της Circana που αφορά στον Μάρτιο είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι – αν και πρόκειται για οff season μήνα – οι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων στη Κρήτη και στα νησιά αντιστοιχούν στο 18,9% του συνολικού τζίρου της αγοράς.

Ο καταλύτης του τουρισμού

Είναι προφανές ότι στο επόμενο διάστημα και κυρίως από τον Μάιο και μετά που ανοίγει η τουριστική περίοδος οι πωλήσεις αυτών των περιοχών αυξάνονται κατακόρυφα. Στο πρώτο τρίμηνο τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης τον παρουσιάζει η Κρήτη με 7,7% – υψηλότερο από τον μέσο όρο της αγοράς – ενώ τον χαμηλότερο ρυθμό τον εμφανίζει η Βόρεια Ελλάδα, εκτός της Θεσσαλονίκης, με 4,2%. Η Αττική εμφανίζει τον ρυθμό ανάπτυξης του μέσου όρου της συνολικής αγοράς της χώρας, 5,9%.

Ιδιωτική ετικέτα

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, στη διάρκεια του Μαρτίου ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ξεπέρασε – έστω και οριακά – τον ρυθμό ανάπτυξης των επωνύμων προϊόντων. Η κατηγορία της ιδιωτικής «ετικέτας» έτρεχε με 6% και η κατηγορία των επωνύμων προϊόντων με 5,8%. Και τούτο παρά το γεγονός ότι η ιδιωτική ετικέτα ανατιμήθηκε κατά περίπου 2,2% στο πρώτο τρίμηνο του έτους.

Αυτή η εξέλιξη οφείλεται στο γεγονός ότι στη διάρκεια ενόψει της εφαρμογής του κώδικα δεοντολογίας των προσφορών, οι εταιρείες «σοκαρίστηκαν» και περιόρισαν τις προωθητικές τους ενέργειες. Ετσι ένα τμήμα των καταναλωτών στράφηκε στην ιδιωτική ετικέτα. Παράλληλα η ανάπτυξη των πωλήσεων στα μικρά σημεία – μέχρι 400 τμ – συνεχίζει να έχει το προβάδισμα στην αγορά – ευνοώντας κατ΄ ουσίαν τις αλυσίδες που διαθέτουν μικρά σημεία πώλησης (ΑΒ Βασιλόπουλος και My Market).

Η μικρή κατηγορία

Σύμφωνα με την Circana η μικρή κατηγορία «τρέχει» με 7,8%, οι μεγάλες επιφάνειες, άνω των 2.500 τμ με 7,6%, ακολουθούν τα σούπερ μάρκετ από 1.000 ως 2.500 τμ με 5,6% και στην τελευταία θέση βρίσκονται οι μεσαίου μεγέθους επιφάνειες από 400 τμ μέχρι 1.000 τμ με 5,5%.

Αξίζει σημειωθεί ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2025 η αξία των πωλήσεων ανήλθε στα 3,270 δισ. ευρώ έναντι 3,074 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2024. Ενώ ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4% – το οποίο θεωρείται από την αγορά ως μία πολύ αισιόδοξη εξέλιξη. Παράλληλα οι τιμές αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 1,8% – ενώ οι υψηλότερες ανατιμήσεις παρατηρήθηκαν στις κατηγορίες των σνακς, των κατεψυγμένων τροφίμων και των αλκοολούχων ποτών.

OT Originals

Περισσότερα από Τρόφιμα – ποτά

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο