Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ο πόλεμος τιμών της Κίνας δοκιμάζει την αγορά της Ταϊλάνδης

Ο ανελέητος ανταγωνισμός στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάνει στην Ταϊλάνδη, προκαλώντας τριγμούς στην αγορά και φέρνοντας εμπόδια στα φιλόδοξα κρατικά σχέδια για εγχώρια παραγωγή

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ο πόλεμος τιμών της Κίνας δοκιμάζει την αγορά της Ταϊλάνδης

Μέσα σε λίγα χρόνια, η Ταϊλάνδη φιλοδοξούσε να γίνει η «νέα Σιγκαπούρη» της αυτοκινητοβιομηχανίας, ποντάροντας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και προσελκύοντας δισεκατομμύρια από κινεζικές επενδύσεις.

Όμως, ο αδυσώπητος ανταγωνισμός και οι κραδασμοί στην κινεζική αγορά έφεραν πιο γρήγορα απ’ ότι περίμεναν οι αναλυτές την πρώτη μεγάλη κρίση: η Neta, μια από τις πρώτες κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) που μπήκαν στη χώρα, βλέπει τις πωλήσεις της να καταρρέουν, τις υποχρεώσεις της να συσσωρεύονται και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών να εξαφανίζεται.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η άνοδος και η πτώση της Neta

Η Ταϊλάνδη, κεντρικός κόμβος παραγωγής και εξαγωγών αυτοκινήτων στη Νοτιοανατολική Ασία, είχε θέσει στόχο μέχρι το 2030 τουλάχιστον το 30% των νέων οχημάτων της να είναι ηλεκτρικά.

Η κρατική στήριξη ήταν γενναία: φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις και ένα σχέδιο που απαιτούσε από τους κατασκευαστές να αντισταθμίσουν τις εισαγωγές τους με τοπική παραγωγή.

Η Neta, που εισήλθε στην ταϊλανδέζικη αγορά το 2022, κατάφερε αρχικά να κερδίσει μερίδιο αγοράς που έφτασε το 12% το 2023, αναφέρει το Reuters.

Όμως γρήγορα βρέθηκε αντιμέτωπη με τη σκληρή πραγματικότητα: η υπερπροσφορά οχημάτων από την Κίνα, οι επιθετικές εκπτώσεις από γίγαντες όπως η BYD και η ασθενής τοπική ζήτηση, οδήγησαν σε πτώση πωλήσεων σχεδόν 50% μέσα σε έναν χρόνο.

Παράλληλα, η μητρική εταιρεία στην Κίνα μπήκε σε διαδικασία πτώχευσης, αφήνοντας πίσω της χρέη δεκάδων εκατομμυρίων.

Έμποροι της Neta στην Ταϊλάνδη κατήγγειλαν τις καθυστερήσεις πληρωμών για υποστήριξη εκθέσεων και σέρβις ενώ κάποιοι σταμάτησαν να παραγγέλνουν νέα αυτοκίνητα υπό τον φόβο νέων ζημιών.

Η κυβέρνηση αναγκάστηκε να επανεξετάσει το πρόγραμμα κινήτρων, δίνοντας παράταση για να αποφύγει την υπερπαραγωγή και τον ακόμη πιο σφοδρό πόλεμο τιμών.

Η κυριαρχία των κινεζικών brands

Παρά τις δυσκολίες, οι κινεζικές μάρκες εξακολουθούν να κυριαρχούν με πάνω από 70% της αγοράς EV στην Ταϊλάνδη.

Η BYD, χάρη στο μέγεθος και τις χαμηλότερες τιμές, διατηρεί το προβάδισμα.

Αντίθετα, μικρότερες φίρμες όπως η Neta, χωρίς την ίδια υποστήριξη, βρίσκονται στο χείλος της κατάρρευσης.

Αναλυτές προειδοποιούν ότι η υπόθεση της Neta δείχνει πόσο εύθραυστη είναι η παρουσία μικρότερων κινεζικών εταιρειών εκτός συνόρων, ιδιαίτερα όταν το βασικό τους πλεονέκτημα – οι χαμηλές τιμές – εξανεμίζεται από ακόμη μεγαλύτερους αντιπάλους.

Παράλληλα, οι Ταϊλανδοί καταναλωτές, βλέποντας προβλήματα στο σέρβις και έχοντας άγχος για τα ανταλλακτικά, χάνουν την εμπιστοσύνη τους.

Η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι το μακροπρόθεσμο σχέδιο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αλλάζει.

Όμως η κρίση της Neta δείχνει πως, σε μια αγορά τόσο ασταθή και ανταγωνιστική, ακόμα και τα πιο φιλόδοξα σχέδια δοκιμάζονται από την ίδια την πραγματικότητα του διεθνούς εμπορίου και τις αδυσώπητες πιέσεις των τιμών.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο