Nestle: Κρίση ηγεσίας με τρίτο CEO σε έναν χρόνο και δυσφορία για τις χαμηλές πωλήσεις

Οι επενδυτές της Nestle απαιτούν αύξηση πωλήσεων και λιγότερες επιχειρηματικές δραστηριότητες

Nestle: Κρίση ηγεσίας με τρίτο CEO σε έναν χρόνο και δυσφορία για τις χαμηλές πωλήσεις

Κλυδωνίζεται ο ελβετικός γίγαντας τροφίμων Nestle μετά την ξαφνική αποχώρηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της, και πλέον αντιμετωπίζει μια σοβαρή πρόκληση, με επενδυτές και αναλυτές να την παροτρύνουν να μειώσει τις δραστηριότητές της σε μια όλο και πιο δύσκολη καταναλωτική αγορά, καθώς οι ανταγωνιστές της μειώνουν το κόστος και μάλιστα διασπούν τις δραστηριότητές τους προκειμένου νε πετύχουν βελτίωση της απόδοσής τους.

Ο μεγαλύτερος όμιλος καταναλωτικών αγαθών στον κόσμο διόρισε τον Philipp Navratil ως νέο επικεφαλής του αυτή την εβδομάδα, αφού απέλυσε τον Laurent Freixe επειδή απέκρυψε μια σχέση με υφιστάμενό του, βυθίζοντας την εταιρεία στη μεγαλύτερη κρίση ηγεσίας της εδώ και δεκαετίες.

Η δραματική κίνηση μετά από ισχυρισμούς για ευνοιοκρατία στη Nestle επισκιάζει μια ευρύτερη δυσφορία για την πορεία της εταιρείας

Η δραματική κίνηση μετά από ισχυρισμούς για ευνοιοκρατία επισκιάζει μια ευρύτερη δυσφορία. Η αύξηση των πωλήσεων έχει σταματήσει, οι μετοχές της εταιρείας έχουν χάσει 40% από το 2022 και το κόστος έχει διογκωθεί. Τα επίπεδα χρέους έχουν ξεπεράσει αυτά των ανταγωνιστών της, όπως η Unilever .

Τώρα η Nestle υπονοεί ένα πιο λιτό μέλλον, καθώς οι επενδυτές ζητούν ένα πιο περιορισμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων από αυτό των 2.000 προϊόντων που περιλαμβάνει από τροφές για κατοικίδια Purina, μέχρι καφέ Nescafe και σοκολάτες KitKat, καθώς και μικρότερη πειθαρχία στη μισθοδοσία και το κόστος.

Η Nestle δεν απάντησε σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό αυτού του άρθρου.

Η οικονομική διευθύντρια της εταιρείας, Άννα Μανζ, μιλώντας σε επενδυτές την Τετάρτη, αναφέρθηκε στην ικανότητα του 49χρονου Navratil να προωθεί την ανάπτυξη, ενώ παράλληλα «οδηγεί στην απλοποίηση σε ολόκληρο τον οργανισμό» στην προηγούμενη θέση του ως επικεφαλής της Nespresso. Πρόσθεσε ότι ο βετεράνος της Nestle θα φέρει έναν γρήγορο «ρυθμό αλλαγής».

Οι επενδυτές και οι αναλυτές προέτρεψαν την εταιρεία να εντείνει την εστίασή της, κάτι που έρχεται καθώς αντίπαλοι όπως η Kraft Heinz προχώρησαν σε εταιρικές διασπάσεις για να ξεκλειδώσουν πιθανή αξία και το ακτιβιστικό επενδυτικό fund Elliott Management απέκτησε μερίδιο 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην PepsiCo, ζητώντας ανάκαμψη.

«Με ένα πιο στοχευμένο χαρτοφυλάκιο και στοχευμένες εξαγορές, η Nestle μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξή της. Το μέγεθος από μόνο του δεν αποτελεί πλέον εγγύηση επιτυχίας στον τομέα των τροφίμων», δήλωσε ο αναλυτής της Luzerner Kantonalbank, Reto Loetscher.

«Πιο μικρή, πιο αποτελεσματική»

Η Nestle – της οποίας το καθαρό χρηματοοικονομικό χρέος έχει αυξηθεί σε πάνω από τρεις φορές τα κέρδη προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων και αποσβέσεων (EBITDA), από περίπου ένα το 2017, ξεπερνώντας την Unilever, η οποία διατήρησε περίπου τα διπλάσια κέρδη EBITDA κατά την ίδια περίοδο – ήδη εξετάζει το ενδεχόμενο ορισμένων εκποιήσεων.

Ο λόγος καθαρού χρέους προς κέρδη της Nestle αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς

Υπό την ηγεσία του Freixe, η Nestle προσπαθούσε να περιορίσει την εστίασή της σε περίπου 30 από τις 2.000 μάρκες της , δίνοντας προτεραιότητα σε προϊόντα όπως η KitKat, η Nescafe και το βρεφικό γάλα NAN.

Τον Ιούλιο, η εταιρεία δήλωσε ότι ξεκίνησε μια αναθεώρηση της δραστηριότητάς της στις βιταμίνες , η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει στην εκποίηση ορισμένων εμπορικών σημάτων. Εξετάζει επίσης την πώληση του τμήματος νερού ή πιθανές συνεργασίες.

Ένας επενδυτής της Nestle, που συγκαταλέγεται στους 20 κορυφαίους, ζήτησε να μην κατονομαστεί και προέτρεψε την εταιρεία να μειώσει το κόστος και να γίνει «πιο λιτή και πιο αποτελεσματική».

«Η Nestle πρέπει να επικεντρωθεί στην επειγόντως απαραίτητη αναδιάρθρωση», πρόσθεσε ο Ingo Speich, επικεφαλής εταιρικής διακυβέρνησης και βιωσιμότητας στην Deka Investment, έναν άλλο επενδυτή της Nestle.

Το γράφημα δείχνει τον πολλαπλασιαστή τιμής-κερδών της Nestle κατά τη διάρκεια του 2021 έως το 2025 σε σύγκριση με αυτόν των ανταγωνιστών της, Danone και Unilever.

Διάσπαση δρατηριοτήτων

Εν τω μεταξύ, ο ανταγωνισμός αυξάνεται και οι καταναλωτές, που έχουν πληγεί από την παγκόσμια αναταραχή στους δασμούς και το υψηλότερο κόστος διαβίωσης, σφίγγουν το ζωνάρι τους. Αυτό ωθεί ορισμένους αγοραστές προς φθηνότερες ετικέτες σούπερ μάρκετ και αμφισβητεί τις μεγάλες μάρκες.

Η Keurig Dr Pepper ανακοίνωσε τον Αύγουστο σχέδια συγχώνευσης με την JDE Peet’s και στη συνέχεια εξήγγειλε διαχωρισμό των τμημάτων κρύων ποτών και καφέ. Η αγγλο-ολλανδική ανταγωνίστρια της Nestle, Unilever, διασπάται εταιρικά και εισάγει ξεχωριστά την επιχείρηση παγωτού με επικεφαλής την Magnum, η οποία διαθέτει δημοφιλείς μάρκες όπως η Wall’s και η Ben & Jerry’s.

Οι αναλυτές δήλωσαν ότι η κλίμακα από μόνη της δεν ήταν πλέον αρκετή, καθώς οι πωλήσεις της Nestle έχουν μειωθεί τα τελευταία δύο χρόνια.

«Μια μεγάλης κλίμακας συρρίκνωση του χαρτοφυλακίου θα επέτρεπε επίσης μια διεξοδική αναθεώρηση των απαιτήσεων προσωπικού για την έδρα», δήλωσε ο Andreas von Arx, αναλυτής της χρηματιστηριακής Baader Helvea, ζητώντας μια διαρθρωτική αναμόρφωση της Nestle.

Ο Jon Cox, αναλυτής στην Kepler Cheuvreux, επεσήμανε την πτώση της μετοχής και πώς η μετοχή της Nestle είχε ξεπεράσει τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της, Unilever και Danone. Εάν ο νέος CEO Navratil δεν καταφέρει να ανατρέψει την κατάσταση, η πίεση θα αυξηθεί περαιτέρω.  «Εάν η εταιρεία δεν μπορεί να κάνει μια ομαδική επανεκκίνηση», είπε o Cox, «ο κόσμος μπορεί να αρχίσει να μιλάει για διάσπαση».

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο