Σε μια περίοδο που οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε πιο οικονομικές επιλογές, η βιομηχανία γάλακτος Κρι Κρι καταφέρνει να «γλυκάνει» την αγορά με εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων, αν και η κερδοφορία της «λιώνει» κάτω από το βάρος των υψηλών τιμών του γάλακτος
Με το γιαούρτι να κατακτά το εξωτερικό και το παγωτό να δίνει ώθηση στην εγχώρια αγορά, η εταιρεία δείχνει ότι ξέρει να παίζει σε δύο ταμπλό: ανάπτυξη και επενδύσεις.
Δυναμική ανάπτυξη πωλήσεων για την Κρι Κρι
Η βιομηχανία γάλακτος Κρι Κρι ανακοίνωσε για το α’ εξάμηνο του 2025 κύκλο εργασιών €161,9 εκατ., αυξημένο κατά +23,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024 (€130,9 εκατ.).
Οι πωλήσεις παγωτού αυξήθηκαν κατά +14,5% και ανήλθαν σε €32,7 εκατ., ενώ οι πωλήσεις γαλακτοκομικών ενισχύθηκαν κατά +26,2% στα €127,7 εκατ.
Οι εξαγωγές αποτέλεσαν βασικό μοχλό ανάπτυξης, αντιπροσωπεύοντας το 60,3% του συνολικού κύκλου εργασιών και σημειώνοντας άνοδο +39,6%.
Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές γιαουρτιού αυξήθηκαν κατά +39,3% στα €88,1 εκατ., ενώ του παγωτού κατά +42,7% στα €9,45 εκατ.
H κερδοφορία της Κρι Κρι υπό πίεση
Παρά την εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων, τα περιθώρια κέρδους δέχθηκαν πιέσεις λόγω των υψηλών τιμών γάλακτος και της αδυναμίας μετακύλισης του κόστους. Το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε σε 27,5% (από 34,5% το 2024).
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε €26,1 εκατ. (-11,4%), τα κέρδη προ φόρων σε €23 εκατ. (-15%) και τα καθαρά κέρδη σε €19,45 εκατ. (-26,1%).
Γιαούρτι και παγωτό: Οι τάσεις στην αγορά
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της Κρι Κρι ξεπέρασαν τα €39,5 εκατ. (+4,4%), όμως η άνοδος των ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων πίεσε τα branded γιαούρτια της εταιρείας, που έχασαν 1,7 ποσοστιαίες μονάδες σε μερίδιο, διαμορφούμενα στο 13,7%.
Παρά ταύτα, η Κρι Κρι παραμένει ο μεγαλύτερος παραγωγός ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα.
Στον κλάδο του παγωτού, η εγχώρια αγορά κατέγραψε άνοδο +6%, ενισχυμένη από την επέκταση του δικτύου πωλήσεων και τον τουρισμό. Στο εξωτερικό, οι πωλήσεις παγωτού εκτινάχθηκαν κατά +42,7%, με αιχμή το Greek Frozen Yogurt και νέες συνεργασίες στην ιδιωτική ετικέτα.
Στρατηγικές επενδύσεις
Σημαντικό βήμα αποτελεί η ένταξη του επενδυτικού σχεδίου “Greek Yogurt Dynamo” στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων.
Το έργο, προϋπολογισμού €52,2 εκατ., στοχεύει στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας γιαουρτιού και παγωτού, την υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών και την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας μέσω της επέκτασης της μονάδας βιοαερίου.
Οι επενδύσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2027, με την ΚΡΙ ΚΡΙ να εξασφαλίζει φορολογική απαλλαγή €23,5 εκατ. και fast track διαδικασίες αδειοδότησης.
Προοπτικές για το 2025
Η διοίκηση εκτιμά ότι η ανοδική πορεία των πωλήσεων θα συνεχιστεί, με τον κύκλο εργασιών να ξεπερνά τα €300 εκατ. και το περιθώριο EBIT να διαμορφώνεται γύρω στο 14%.