Bosch: Απολύσεις 13.000 εργαζομένων ετοιμάζει ο γερμανικός κολοσσός

Οι απολύσεις στη Bosch αναδεικνύουν την πίεση που δέχεται η «καρδιά» της γερμανικής μεταποίησης, η αυτοκινητοβιομηχανία

Bosch: Απολύσεις 13.000 εργαζομένων ετοιμάζει ο γερμανικός κολοσσός

Σε απολύσεις 13.000 εργαζομένων σχεδιάζει να προχωρήσει ο γερμανικός κολοσσός Robert Bosch GmbH, μια ακόμη ένδειξη της κρίσης που διέρχεται η γερμανική αυτοκινητοβιομηχναία και επηρεάζει την μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της μειωμένης ζήτησης, της αύξησης του κόστους εργασίας και ενέργειας και του εντεινόμενου ανταγωνισμού από τους ταχέως αναπτυσσόμενους κινέζους κατασκευαστές, σημειώνει το Bloomberg. Έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ στην τεχνολογία μπαταριών, μόνο για να διαπιστώσουν ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι πιο αργή από το αναμενόμενο.

Οι πιέσεις αναγκάζουν τους κατασκευαστές να προχωρήσουν σε οδυνηρές περικοπές. Οι ομόλογοι της Bosch, Continental AG, Schaeffler AG και ZF Friedrichshafen AG, προχωρούν επίσης σε περικοπές θέσεων εργασίας και δαπανών, ενώ η Volkswagen AG, η Porsche AG και η Ford Motor Co. μειώνουν το προσωπικό και την παραγωγή τους για να αντισταθμίσουν τις χαμηλές πωλήσεις και τους δασμούς του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, οι οποίοι αποσκοπούν στην τόνωση της μεταποίησης στις ΗΠΑ.

H Bosch είναι η αρχή;

Συνολικά, ο γερμανικός κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει χάσει περίπου 55.000 θέσεις εργασίας τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με την εμπορική ένωση VDA. Δεκάδες χιλιάδες επιπλέον θέσεις εργασίας αναμένεται να χαθούν έως το 2030, σε έναν κλάδο που απασχολεί περισσότερους από 700.000 ανθρώπους.

«Η ανακοίνωση των σημαντικών απολύσεων στη Bosch είναι μόνο η αρχή μιας μεγάλης βιομηχανικής αναδιάρθρωσης στη Γερμανία», δήλωσε ο Μάρσελ Φράτσερ , πρόεδρος του Γερμανικού Ινστιτούτου Έρευνας DIW. «Τα επόμενα χρόνια θα δούμε πολλές περισσότερες απολύσεις και χρεοκοπίες».

Οι εξελίξεις αυτές θέτουν υπό αμφισβήτηση την υπόσχεση του καγκελαρίου Φρίντριχ Μερτς να βγάλει τη Γερμανία από τη στασιμότητα, απελευθερώνοντας εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε δαπάνες για υποδομές και άμυνα.

Bosch

Η γερμανική οικονομία αναμένεται να αναπτυχθεί κατά 0,2% φέτος, μετά από δύο χρόνια συρρίκνωσης, αλλά οι κατασκευαστές συνεχίζουν να μειώνουν το προσωπικό τους και προειδοποιούν ότι οι υψηλές τιμές της ενέργειας και η γραφειοκρατία ενδέχεται να τους αναγκάσουν να πραγματοποιήσουν μελλοντικές επενδύσεις αλλού.

Το κόμμα του Μερτς έπεσε πρόσφατα στις δημοσκοπήσεις πίσω από την ακροδεξιά Εναλλακτική για τη Γερμανία.

Το σχέδιο της Bosch να απολύσει το 3% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της έως το 2030 είναι ενδεικτικό ενός κλάδου που βρίσκεται σε κρίση. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες με επικεφαλής την BYD Co. κατακτούν την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα — η οποία πριν από την πανδημία ήταν ο κύριος μοχλός ανάπτυξης και κερδοφορίας για τις γερμανικές VW, BMW AG και Mercedes-Benz Group AG — και κάνουν επίσης την είσοδό τους στην Ευρώπη με καλά εξοπλισμένα, προσιτά αυτοκίνητα. Οι εξαγωγές της Γερμανίας προς την κερδοφόρα αγορά των ΗΠΑ γίνονται όλο και πιο δαπανηρές λόγω των δασμών.

Πίεση στις τιμές

Αρκετοί προμηθευτές ανταλλακτικών έχουν αδρανή παραγωγική ικανότητα και δέχονται πίεση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις τιμές, ακόμη και όταν το κόστος των πρώτων υλών τους αυξάνεται. Το πρόβλημα για τη Γερμανία επιτείνεται από το γεγονός ότι το κόστος εργασίας στον τομέα της μεταποίησης είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με τη Σλοβακία και την Τσεχική Δημοκρατία, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat.
Ταυτόχρονα, οι ασιατικοί ανταγωνιστές κερδίζουν μερίδιο αγοράς με φθηνότερες μπαταρίες, κινητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα, μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους των παραδοσιακών κατασκευαστών.

Η Volkswagen βρίσκεται σε διαδικασία μαζικής αναδιάρθρωσης στη Γερμανία και έχει δεσμευτεί να καταργήσει 35.000 θέσεις εργασίας στη χώρα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, επισημαίνει το Bloomberg. Η Porsche ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την απόσυρσή της από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εξέδωσε την τέταρτη προειδοποίηση για τα κέρδη της φέτος. Ο κατασκευαστής του 911 και η Audi της VW καταργούν επίσης χιλιάδες θέσεις εργασίας, καθώς δυσκολεύονται να πουλήσουν τα πολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητά τους.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο