Από το συνδυασμό της Ζακύνθου και της Κρήτης για το concept του πρώτου Zakcret Sports από την οικογένεια Χαϊκάλη μέχρι την ανάπτυξη 36 φυσικών καταστημάτων και 250+ σημείων παραλαβής σε όλη την Ελλάδα σήμερα, πέρασαν πέντε δεκαετίες με την αλυσίδα να εμφανίζει ανοδική πορεία στην ελληνική αγορά αθλητικών ειδών.
Όχημά της, η ικανότητά της να ανταποκρίνεται στη ζήτηση και τις αλλαγές των τάσεων. Αυτό την οδήγησε στη συνεργασία με brands όπως Nike, Jordan, adidas, Under Armour, Asics, New Balance, ON, HOKA, Puma, Converse, Reebok, Vans, The North Face, στην ενισχυμένη λειτουργία του e-shop και στο πρόγραμμα ανταμοιβής All For You.
Η εξέλιξη της Zakcret
Το καλοκαίρι του 2008 δημιουργήθηκε η πρώτη συλλογή ρούχων Zakcret Collection.
Ενδεικτικό του όλου εγχειρήματος είναι η πρώτη παραγγελία το 2008 όπου αριθμούσε 10.000 τεμάχια και έφτασε το 2016 να δεκαπλασιαστεί η ποσότητα.
Ύστερα από μια συνεχώς αναπτυσσόμενη και ανοδική πορεία του ρούχου και του αξεσουάρ, το 2013 η Zakcret Sports προχώρησε σε μια τομή για τα δεδομένα της Ελλάδας της κρίσης, επενδύοντας στη δημιουργία της πρώτης σειράς αθλητικών παπουτσιών με το ίδιο όνομα, βασισμένο στην ειδική τεχνολογία foam tech.
Η μετάβαση στην επόμενη ημέρα για την εταιρεία ήρθε το 2017 όταν λάνσαρε τη μετεξέλιξη του brand Zakcret σε ένα νέο sportswear brand, το District Seventy Five, που χωρίζεται σε τρεις συλλογές.
Ένα χρόνο μετά, η εταιρεία έκανε το βήμα επέκτασης στον χώρο της sneaker culture με τα εξειδικευμένα καταστήματα Sneaker Cage και το sneakercage.gr, διαθέτοντας premium και exclusive προϊόντα για τους λάτρεις των sneakers. Παράλληλα, με το μεγαλύτερο αθλητικό Outlet Center στην Αττική και το outletcenter.gr, διαθέτει τα προϊόντα της σε χαμηλές τιμές.

Η εικόνα του 2024
Τα καθαρά έσοδα ανήλθαν το 2024 σε 51.493.398,89€, έναντι 49.314.025,39€ κατά το 2023, παρουσιάζοντας μία αύξηση λόγω της αναπτυξιακής πολιτικής και της ενδυνάμωσης των μεγεθών του υπάρχοντος δικτύου, κατά 2.179.373,50€ ή ποσοστό 4,42%.
Ως προς τα μικτά αποτελέσματα, ανήλθαν στο 2024 σε 22.313.589,32€ έναντι 21.508.712,58€ στο 2023, ήτοι παρουσίασαν στην κλειόμενη χρήση μία αύξηση λόγω στοχευμένων ενεργειών μείωσης κόστους και οικονομιών κλίμακας κατά 804.876,74€ ή ποσοστό 3,74%.
Σχετικά με τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, το EBITDA της εταιρείας στο 2024 ανήλθε σε 2.018.951,21€ έναντι 2.469.984,32€ στο 2023 παρουσιάζοντας μείωση κατά 451.033,11€, σημειώνοντας ποσοστιαία μεταβολή 18,26%.
Όπως επισημαίνεται στην Έκθεση Διαχείρισης που αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ, η μικρή μείωση του ΕΒΙTDA είναι αποτέλεσμα της αύξησης των δαπανών διάθεσης. Η διοίκηση υπό τον Τιμόθεο Χαϊκάλη εστιάζει στο ότι η αύξηση των δαπανών διάθεσης προκύπτει από την πλήρη ετήσια λειτουργία των οχτώ συνολικά καταστημάτων που ξεκίνησαν να λειτουργούν το 2023. Τα αποτελέσματα χρήσης του 2023 περιλαμβάνουν σημαντικά μικρότερη χρονική λειτουργία των νέων καταστημάτων και ως εκ τούτου και σημαντικά χαμηλότερες δαπάνες διάθεσης όπως δαπάνες μισθοδοσίας, ενοικίων, ενέργειας κ.λπ.
Επίσης σημαντική, είναι η αύξηση του μεταφορικού κόστους, ως συνέπεια των γεωπολιτικών γεγονότων που επηρεάζουν σε παγκόσμια κλίμακα τις θαλάσσιες και όχι μόνο μεταφορές. Παράλληλα, οι αναγκαίες ανακαινίσεις-βελτιώσεις του υπάρχοντος δικτύου καταστημάτων επιβάρυναν σε μεγάλο βαθμό το σύνολο των δαπανών.
Η σύμπραξη με το Νίκο Γκάλη
Μια ιστορία 26.575 συνολικών πόντων καριέρας με 18 κατακτήσεις τίτλων και αμέτρητες τιμητικές διακρίσεις σε εθνικό και διεθνές επίπεδο ενέπνευσε την Zakcret να συνεργαστεί με το brand NG του Νίκου Γκάλη σε μια αποκλειστική συνεργασία, που αποφάσισε η αλυσίδα να «βγάλει στον αέρα» με αφορμή τα 50 της χρόνια.
Με κοινή αφετηρία το 1975 -χρονιά δημιουργίας της εταιρείας αλλά και χρονιά που ο Γκάλης ξεκίνησε την πανεπιστημιακή του καριέρα στο Seton Hall- η συλλογή Nick Galis που διατίθεται σε φυσικά καταστήματα και ηλεκτρονικά καταστήματα, περιλαμβάνει ανδρικές κοντομάνικες μπλούζες με την υπογραφή του Νίκου Γκάλη, ανδρικές εμφανίσεις μπάσκετ με το νούμερο 4 που φορούσε ο παίκτης της Εθνικής Ελλάδος, οδηγώντας την ομάδα του στη νίκη το θρυλικό 1987.

Τι θα φέρει το 2025
Η Ζαckret αναμένει φέτος αύξηση των πωλήσεων που σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη συγκράτηση των δαπανών , θα οδηγήσουν με σταθερά βήματα στην βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων συμπεριλαμβανομένου και του EBITDA.
«Ο κυριότερος στόχος της διοίκησης για την επόμενη χρήση είναι ξεκάθαρα η βελτίωση της διακύμανσης της κερδοφορίας, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε νέες αγορές και η εν γένει ενδυνάμωση των οικονομικών μεγεθών» όπως επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις.
Στα θετικά της χρονιάς, η εταιρεία αναφέρει πως οι συνεργασίες με τους βασικούς προμηθευτές κινούνται σε ευνοϊκότερο πλαίσιο, γεγονός που εκτιμά πως θα οδηγήσει στην αύξηση των πωλήσεων, της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας της. Ακόμη αναμένει πως η εμπορική ωρίμανση των νέων καταστημάτων που ιδρύθηκαν τα δύο προηγούμενα έτη θα ενισχύσουν περαιτέρω τα ακαθάριστα έσοδα ενώ το επενδυτικό πλάνο που υλοποιήθηκε το 2024 πρόκειται να αποδώσει μειώνοντας περισσότερο το λειτουργικό κόστος.
Πρόσθετα θα πρέπει να σημειωθεί πως με την ευκαιρία των 50 ετών από την ίδρυσή της επιτεύχθηκαν νέες εμπορικές συμφωνίες με σκοπό να ενισχύσουν την εξωστρέφεια, την αύξηση του τζίρου και την καλυτέρευση όλων των δεικτών.