Η εικόνα των εργαζομένων που μετρούν παλέτες με το χέρι τείνει να περάσει οριστικά στο παρελθόν.
H Walmart, o αμερικανικός κολοσσός, προχωρά σε ένα από τα πιο φιλόδοξα προγράμματα αυτοματοποίησης της παγκόσμιας λιανικής, επενδύοντας σε μικροσκοπικούς αισθητήρες που υπόσχονται να μειώσουν τη χειρωνακτική εργασία και να βελτιώσουν την ακρίβεια των αποθεμάτων της.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, η πρωτοβουλία αυτή δεν είναι απλώς μια τεχνολογική καινοτομία, αλλά μια στρατηγική κίνηση που ενισχύει την κυριαρχία της Walmart στον κλάδο των τροφίμων.
Walmart: Αισθητήρες σε κάθε παλέτα μέχρι το 2026
Η Walmart σχεδιάζει έως το τέλος του 2026 να τοποθετήσει αισθητήρες σε 90 εκατομμύρια παλέτες που μεταφέρει κάθε χρόνο στα 4.600 καταστήματά της στις ΗΠΑ.
Θα τοποθετήσει αισθητήρες σε 90 εκατ. παλέτες που μεταφέρει κάθε χρόνο στα 4.600 καταστήματά της στις ΗΠΑ
Η τεχνολογία θα εφαρμοστεί όχι μόνο στα καταστήματα αλλά και σε 40 κέντρα διανομής, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο της αμερικανικής εφοδιαστικής αλυσίδας της.
Τι μπορούν να κάνουν οι «έξυπνες» ετικέτες
Οι νέες συσκευές, που προέρχονται από την εταιρεία Wiliot με έδρα το Σαν Ντιέγκο, είναι ενσωματωμένες σε ειδικές ετικέτες αποστολής.
Με μικροτσίπ μόλις 0,7 χιλιοστών, οι αισθητήρες καταγράφουν τη θερμοκρασία, τον χρόνο παραμονής, την τοποθεσία και τη γενική κατάσταση των παλετών.
Χάρη στη σύνδεση Bluetooth, τα δεδομένα μεταφέρονται σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντας στη Walmart την ακρίβεια που της έλειπε μέχρι σήμερα.
Από το μολύβι και το χαρτί στην τεχνητή νοημοσύνη
Μέχρι πρόσφατα, ο έλεγχος των αποθεμάτων γινόταν συχνά με σκαναρίσματα χειρός ή ακόμη και με… χαρτί και μολύβι.
Η νέα τεχνολογία τροφοδοτεί τώρα τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης της Walmart, τα οποία αναλύουν τα δεδομένα για να βελτιώνουν τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο – από τη φόρτωση φορτηγών μέχρι την εξυπηρέτηση των πελατών στα καταστήματα.
Η στρατηγική πίσω από την αυτοματοποίηση
Η εταιρεία, που απασχολεί 2,1 εκατ. εργαζόμενους παγκοσμίως (εκ των οποίων 1,6 εκατ. στις ΗΠΑ), δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να μειώσει προσωπικό αλλά να απαλλάξει τους εργαζομένους από «μονότονες εργασίες».
Στην πράξη, η Walmart κατάφερε να αυξήσει τα έσοδά της κατά 150 δισ. δολάρια τα τελευταία πέντε χρόνια χωρίς να χρειαστεί να προσλάβει περισσότερους εργαζομένους.
Ανταγωνισμός και μερίδιο αγοράς
Με πάνω από το 20% των πωλήσεων τροφίμων στις ΗΠΑ, η Walmart παραμένει ο μεγαλύτερος λιανέμπορος του κλάδου, αντιμετωπίζοντας πιέσεις από αλυσίδες όπως η Costco και η Aldi που ανοίγουν συνεχώς νέα καταστήματα.
Η επένδυση στους αισθητήρες εκτιμάται ότι θα ενισχύσει περαιτέρω το πλεονέκτημά της ως χαμηλού κόστους λιανοπωλητή τροφίμων.
Το στοίχημα στο χρηματιστήριο
Η μετοχή της Walmart έχει καταγράψει άνοδο σχεδόν 27% τον τελευταίο χρόνο, ανεβάζοντας τη χρηματιστηριακή αξία της πάνω από τα 800 δισ. δολάρια.
Το στοίχημα της αυτοματοποίησης φαίνεται να κερδίζει και στο ταμπλό, επιβεβαιώνοντας την κατεύθυνση που δίνει ο όμιλος προς μια πιο «έξυπνη» λιανική.