Την πρώτη αύξηση τριμηνιαίων πωλήσεων της εδώ και σχεδόν δύο χρόνια ανακοίνωσε η Burberry μαζί με μια επιστροφή στην ανάπτυξη στην Κίνα, καθώς η βρετανική εταιρεία λιανικής πώλησης ειδών πολυτελείας αρχίζει να αποκομίζει τα οφέλη της προσέγγισής της «επιστροφής στα βασικά».
Η εταιρεία FTSE 100, φημισμένη για τα παλτό με καρό μοτίβο, δήλωσε ότι οι πωλήσεις σε καταστήματα που ήταν ανοιχτά για περισσότερο από ένα χρόνο αυξήθηκαν κατά 2% στο τρίμηνο έως τις 27 Σεπτεμβρίου, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών.
Πρόσθεσε ότι οι αντίστοιχες πωλήσεις στην ευρύτερη Κίνα είχαν επίσης επιστρέψει στην ανάπτυξη, σημειώνοντας αύξηση 3% την ίδια περίοδο, ενισχύοντας τις ενδείξεις ότι μια οδυνηρή επιβράδυνση σε μία από τις βασικές αγορές της βιομηχανίας πολυτελών ειδών υποχωρεί.
Οι μετοχές της Burberry αυξήθηκαν κατά 5,9% στις πρωινές συναλλαγές στο Λονδίνο, επεκτείνοντας το ράλι τους φέτος στο 36%.
Η ηλικίας 169 ετών εταιρεία ήταν μία από τις εταιρείες που επλήγησαν περισσότερο από την ευρεία ύφεση στην αγορά πολυτελών ειδών τα τελευταία χρόνια. Η απόφαση του προηγούμενου διευθύνοντος συμβούλου Τζόναθαν Ακερόιντ να αυξήσει δραματικά τις τιμές στα δερμάτινα είδη της Burberry απέτυχε άσχημα όταν η ζήτηση της αγοράς άρχισε να υποχωρεί.
Ο διάδοχος του Ακερόιντ, Τζόσουα Σούλμαν, διατήρησε τον δημιουργικό διευθυντή της Burberry, Ντάνιελ Λι, ο οποίος διορίστηκε από τον Ακερόιντ με βάση την ικανότητά του να παράγει επιτυχημένες τσάντες.

Πίσω στα κλασικά: Ρεντικότες και κασκόλ
Υπό τον Σούλμαν, η Burberry υποχωρεί από την στόχευση σε πιο ακριβά προϊόντα και επικεντρώνεται ξανά στα κλασικά προϊόντα εξωτερικών ενδυμάτων της, όπως τις χαρακτηριστικές ρεντικότες και κασκόλ της. Τον Μάιο, η εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια για την απόλυση σχεδόν του ενός πέμπτου του εργατικού δυναμικού της για να την βοηθήσει να επιστρέψει στην κερδοφορία.
Ο Σούλμαν, ο οποίος εντάχθηκε τον Ιούλιο του 2024 από τον Μάικλ Κορς έχοντας προϋπηρεσία στις Coach και Jimmy Choo, προσπάθησε να αναζωογονήσει την επωνυμία με καμπάνιες μάρκετινγκ που αναδεικνύουν τη βρετανική κληρονομιά της. Πρόσφατες προωθητικές ενέργειες έχουν συμπεριλάβει κόκκινα λεωφορεία του Λονδίνου ή την ηθοποιό Κέιτ Γουίνσλετ.
Ο επικεφαλής της Burberry δήλωσε στους Financial Times ότι, εκτός από την αυξημένη ζήτηση για κασκόλ και παλτό, η μάρκα σημείωσε βελτίωση και στις πωλήσεις πλεκτών και σε φούστες, αν και οι πωλήσεις τσαντών «εξακολουθούσαν να υστερούν», είπε.
Ο Σούλμαν πρόσθεσε ότι η ανάπτυξη προέρχεται από την Κίνα και ότι οι πωλήσεις σε πελάτες της «Gen Z» αυξήθηκαν κατά 18%.
«Η ιδέα ότι συνδεόμαστε με νεότερους πελάτες μέσω της αυθεντικότητας της μάρκας μας… μου δίνει μεγάλη ελπίδα για το μέλλον», δήλωσε ο Σούλμαν.
Τα έσοδα του ομίλου για το εξάμηνο μειώθηκαν κατά 3%, με σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, σε λίγο πάνω από 1 δισεκατομμύριο λίρες. Η Burberry ανέφερε προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη 19 εκατομμυρίων λιρών σε σύγκριση με ζημία 41 εκατομμυρίων λιρών την ίδια περίοδο πέρυσι.










![Ακίνητα: Τα σπίτια των 50 τ.μ. και η έκρηξη στις τιμές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/11/living-room-2569325_1280.jpg)






















