Σε σταδιακή κατάργηση των έντυπων μορφών επικοινωνίας με τους πελάτες τους προχωρούν οι τράπεζες, με στόχο τη μείωση τόσο του λειτουργικού τους κόστους, όσο και του περιβαλλοντικούς τους αποτυπώματος, προσφέροντας ταυτόχρονα και μεγαλύτερη ασφάλεια, καθώς δεν θα μπορούν να κλαπούν έγγραφα με προσωπικά δεδομένα που αποστέλλονται μέσω απλού ταχυδρομείου.
Πλέον, στις σχετικές επαφές με το τραπεζικό πελατολόγιο τα e-mails θα κυριαρχήσουν, ενώ η παρακολούθηση δανειακών προϊόντων, επενδυτικών χαρτοφυλακίων και καταθετικών λογαριασμών, σύντομα θα γίνεται σχεδόν αποκλειστικά μέσω e-banking.
Στο πλαίσιο αυτό, όλες οι τράπεζες προχωρούν στη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών ενημέρωσης που παρέχουν μέσω των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής, καθιστώντας εύκολη την ενημέρωση για την πλειονότητα των προγραμμάτων τους και την αρχειοθέτηση των ηλεκτρονικών statements.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η έκδοση βεβαίωσης ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ, που από εφέτος μπορεί να ολοκληρωθεί σε όλες τις μεγάλες τράπεζες μέσω e-banking, χωρίς διπλή επίσκεψη σε κατάστημα (αίτηση – παραλαβή) και δίχως κόστος.
Παράλληλα, προγραμματίζεται από κάποιους ομίλους η πλήρης κατάργηση των έντυπων βιβλιαρίων στις καταθέσεις. Ήδη μετά το ξέσπασμα της πανδημίας δεν εκτελούνται τέτοιες συναλλαγές στο γκισέ, παρά μόνο σε αυτόματες μηχανές, σε καταστήματα φυσικά που είναι τοποθετημένες.
Τι κάνει κάθε τράπεζα
Τραπεζικές πηγές σημειώνουν πως σε κάθε περίπτωση τα επόμενα χρόνια, όλες αυτές οι μορφές ενημέρωσης και επικοινωνίας θα μπουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Οι τράπεζες που επιτρέπουν μέχρι σήμερα ενημερώσεις βιβλιαρίων στο κατάστημα είναι η Εθνική Τράπεζα, η Πειραιώς και η Eurobank. Αυτό είναι δυνατό μέσω «Μηχανημάτων Αυτόματης Ενημέρωσης», που είναι εγκατεστημένα σε συγκεκριμένα καταστήματά τους.
Ωστόσο, από την 1η Ιουλίου η Τράπεζα Πειραιώς προχωρά σε πλήρη κατάργηση της έκδοσης και ενημέρωσης βιβλιαρίων. Από εδώ και στο εξής, η πληροφόρηση των πελατών της θα γίνεται μόνο μέσω e-banking ή με τα ηλεκτρονικά statements που θα αποστέλλονται στο e-mail.
Οι υπόλοιπες τράπεζες δεν προγραμματίζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, να καταργήσουν σύντομα τη δυνατότητα ενημέρωσης βιβλιαρίων μέσω αυτόματων μηχανημάτων.
Από την άλλη, έχει ήδη ξεκινήσει η κατάργηση των έντυπων statements, με στόχο να εξαφανιστούν τελείως το επόμενο διάστημα. Για παράδειγμα, η Eurobank ενημερώνει από τις αρχές του 2021 μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο τους πελάτες της. Στην ίδια λογική κινείται και η Τράπεζα Περαιώς, η οποία ανακοίνωσε την πλήρη κατάργηση των έντυπων statements από την 1η Ιουλίου 2021.
Η Alpha Bank από την άλλη, μόλις πριν λίγες ημέρες, έκανε γνωστό στους πελάτες της πως από 1η Ιουλίου η δωρεάν ταχυδρομική αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων θα γίνεται κάθε τρεις μήνες αντί για κάθε μήνα σήμερα. Σημειώνεται πάντως πως εδώ και χρόνια δίνεται η δυνατότητα κατάργησης με πρωτοβουλία του πελάτη των έγχαρτων ενημερώσεων, με ενεργοποίηση των e-statements.
Latest News
Πώς το «Μάντσεστερ των Βαλκανίων» ξέμεινε χωρίς κλωστοϋφαντουργία
Η αναστολή λειτουργίας της Βαρβαρέσος και το τέλος στην κλωστοϋφαντουργίας στη Νάουσα μετά από 150 χρόνια - Τι έλεγε ο Άδωνις Γεωργιάδης το 2019
Ανεβάζουν ταχύτητα τα έσοδα από προμήθειες των τραπεζών
Τι έδειξαν οι οικονομικές καταστάσεις Εθνικής και Πειραιώς για το πρώτο τρίμηνο του 2024
Το American Dream των ελληνικών startups – Ποιοι κολοσσοί έριξαν 4 δισ. δολ.
Στο επενδυτικό ραντάρ παικτών παγκόσμιας εμβέλειας το οικοσύστημα υψηλής τεχνολογίας της χώρας μας
Η εφτάψυχη ΔΕΠΑ Εμπορίας – Οι μάχες με Gazprom και πράσινη μετάβαση
Οι 2 νάρκες, το πωλητήριο και η φυγή προς Ευρώπη και Ουκρανία
Πώς «απαντούν» οι εισηγμένες στις αναταράξεις των επιτοκίων
Οι μεγάλοι όμιλοι λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα, προκειμένου να μετριάσουν τις επιπτώσεις
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα