Η Costamare, η ναυτιλιακή εταιρεία των 82 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, προσδοκά μια μακροχρόνια σταθερή σχέση εμπιστοσύνης με το επενδυτικό κοινό την Ελλάδα και δεν αποκλείει και άλλες κινήσεις στο μέλλον.
Τα παραπάνω προκύπτουν από τη συνέντευξη του οικονομικού διευθυντή της Cοstamare Γρηγόρη Ζήκου στον ΟΤ με αφορμή την έκδοση του ομολόγου ύψους 100 εκατ. ευρώ από την εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία.
Κύριε Ζήκο κάνατε και στο παρελθόν μια προσπάθεια έκδοσης ομολόγου στην ελληνική κεφαλαιαγορά, η οποία όμως προσπάθεια τελικά δεν ευοδώθηκε τότε. Επιμείνατε ωστόσο και σήμερα έχουμε το πρώτο ναυτιλιακό ομόλογο στο ελληνικό χρηματιστήριο. Γιατί αυτή η επιμονή για Ελλάδα; Γιατί τώρα;
Είναι η ίδια προσπάθεια που ξεκινήσαμε πριν από καιρό. Δεν είναι νέα προσπάθεια. Δεν βρισκόμασταν ούτε τότε, ούτε τώρα υπό πίεση χρόνου, καθώς, όπως γνωρίζετε, διαθέτουμε μεγάλη ρευστότητα, άμεση πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό και ένα στόλο πλοίων που είναι όλα κερδοφόρα σε μία εξαιρετική αγορά για τα containers. Καθότι η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί την πρώτη έκδοση ομολογιών της ποντοπόρου ναυτιλίας που θα διαπραγματεύεται στο Χρηματιστήριο Αθηνών, υπήρχε μια σειρά νομικών και θεσμικών θεμάτων που έπρεπε να επιλυθούν πριν την έναρξη της διαδικασίας.
Τι σημαίνει η έκδοση αυτή για την Costamare και για το ελληνικό χρηματιστήριο;
Θεωρούμε ότι αποτελεί κάτι το καινούριο για την Ελληνική κεφαλαιαγορά, καθώς διευρύνεται η βάση της με τη συμμετοχή της ποντοπόρου ναυτιλίας και πιο συγκεκριμένα με τη συμμετοχή μιας εταιρείας που είναι ήδη εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Όσον αφορά στην Costamare, μας δίνει τη δυνατότητα να απευθυνθούμε σε ένα νέο επενδυτικό κοινό και να παρουσιάσουμε τον κλάδο των containers. Η αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε βασίζεται σε μακροχρόνιες σχέσεις. Υπό το ίδιο πρίσμα προσδοκούμε σε μία μακροχρόνια σχέση με το επενδυτικό κοινό στην Ελλάδα, ανοίγοντας μία νέα χρηματοδοτική αγορά
Η έκδοση πραγματοποιείται σε μία περίοδο πολύ ευνοϊκή για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.…
Βρισκόμαστε σήμερα σε μία αγορά των containers, η οποία είναι στα υψηλά δεκαπενταετίας. Παρόλα αυτά θα πρέπει να τονίσω ότι η εταιρεία έχει να επιδείξει μία σταθερή πορεία και ως εισηγμένη από το 2010 έκτοτε αλλά και ως ιδιωτική με μία ιστορία στον κλάδο άνω των 47 ετών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2010 που η Costamare εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης δεν έχει πάψει ποτέ να πληρώνει μέρισμα, είναι συνεχώς κερδοφόρα και προφανώς ουδέποτε ζήτησε οιαδήποτε αναδιάρθρωση των δανείων της. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο και έχουμε εξαίρετες σχέσεις με τον πιστωτικό τομέα.
Επιπλέον ο κλάδος των containers έχει να κάνει ως επί το πλείστων με μακροχρόνιες ναυλώσεις οι οποίες φτάνουν τα 12-15 χρόνια ή και παραπάνω. Η Costamare έχει σήμερα ανεκτέλεστο υπόλοιπο ναυλώσεων (contracted revenues) 2,9 δισ. δολ και μέση υπολειπόμενη διάρκεια ναυλώσεων 4,2 έτη.
Η αυξημένη υψηλή κερδοφορία και η ρευστότητα των πελατών μας (liner companies) λόγω της εξαιρετικής αγοράς είναι ένας επιπρόσθετος παράγοντας που ισχυροποιεί ακόμη περαιτέρω την πιστοληπτική μας ικανότητα.
Τον Οκτώβριο του 2010 όταν η Costamare εισήγαγε τις μετοχές της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης είχε ένα στόλο από 41 containerships, 211.882 TEUs. Σήμερα έχει ακριβώς τα διπλάσια σε αριθμό containerships, 82 , αλλά μεγαλύτερου μεγέθους 582.837 TEU. Ποιος είναι ο στόχος ανάπτυξης την επόμενη 5ετια;
Θεωρούμε ότι στη ναυτιλία δεν μπορείς να έχεις ένα προκαθορισμένο στόχο ανάπτυξης καθώς, όπως και άλλοι κλάδοι της παγκόσμιας οικονομίας, διέπεται από κυκλικότητα. Καθοριστικής σημασίας είναι η χρονική στιγμή κατά την οποία κάποιος επενδύει ή ρευστοποιεί και όχι κατ’ανάγκη το μέγεθος της επένδυσης.Όσον αφορά ειδικότερα σε εμάς, σε κάθε νέα επένδυση εξετάζουμε πρωτίστως την έκταση του επιχειρηματικού κινδύνου που αναλαμβάνουμε και μόνο εφόσον αισθανόμαστε άνετα με το επίπεδο του ανειλημμένου κινδύνου αποφασίζουμε να συνεχίσουμε και να εξετάσουμε την προσδοκώμενη απόδοση στα κεφάλαιά μας.
Πείτε μας λίγα λόγια για το ομόλογο. Πού θα αξιοποιηθούν τα έσοδα; Να αναμένουμε και άλλες κινήσεις αυτού του είδους από την Costamare στο ελληνικό χρηματιστήριο;
Στοχεύουμε στην άντληση 100 εκατ. ευρώ τα οποία θα διατεθούν όπως αναφέρει και το ενημερωτικό δελτίο για την αγορά πλοίων, κεφάλαιο κίνησης και εξυπηρέτηση δανείων. Όπως προανέφερα η ανάπτυξη της εταιρείας στηρίζεται σε μακροχρόνιες σχέσεις και προσδοκούμε στην ανάπτυξη μίας τέτοιας σχέσης με το ευρύτερο Ελληνικό επενδυτικό κοινό.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα