Και ενώ στη μικρή λιανική γίνεται μεγάλη μάχη επενδύσεων, με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τις ψηφιακές πλατφόρμες να διεκδικούν μερίδιο της πίτας του 1 δισ. ευρώ, όσο δηλαδή υπολογίζεται ο τζίρος των «μικρών», τα παραδοσιακά περίπτερα ψυχορραγούν.
Μέσα στη δεκαετία 2010-2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, όπως παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του Convenience Retailing Conference 2021, ένα στα δύο περίπτερα έβαλαν λουκέτο. Συγκεκριμένα, από τα 9.904 περίπτερα που λειτουργούσαν το 2010, το 2020 είχαν μείνει ανοιχτά μόλις τα 4.985, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 50,3%.
Συνολικά, το δίκτυο της παραδοσιακής μικρής λιανικής έχει συρρικνωθεί κατά περίπου 23,5% ήτοι από 30.322 σημεία το 2010, το 2020 λειτούργησαν 23.182.
Καθοριστικό ρόλο στην πορεία των περιπτέρων παίζει η καθίζηση που καταγράφεται στις πωλήσεις καπνικών προϊόντων, οι οποίες στην εξεταζόμενη δεκαετία κατέγραψαν υποχώρηση όγκου κατά 50,3% και αξίας κατά 31,2% ήτοι ο χαμένος τζίρος από τις πωλήσεις στα τσιγάρα ανέχεται στα 1,1 δις ευρώ.
Επιπλέον η αλλαγή της ρυθμιστικής αρχής, καθώς το υπουργείο Εθνικής Άμυνας που ήταν αρμόδιο για τη λειτουργία των περιπτέρων αντικαταστάθηκε από το υπουργείο Εσωτερικών και την τοπική αυτοδιοίκηση, δημιούργησε ένα πιο αυστηρό πλαίσιο όσον αφορά την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων.
Σημαντικό ρόλο στη συρρίκνωση έπαιξε και η πανδημία αλλά και η… έλλειψη χώρων στάθμευσης.
Όσα περίπτερα βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας και άλλων μεγάλων πόλεων, λόγω των lockdowns είδαν την πελατεία τους να μειώνεται δραματικά, λόγω των κλειστών καταστημάτων εμπορίου και εστίασης, αλλά εξαιτίας και της εκτεταμένης τηλεργασίας και τηλεκπαίδευσης. Κάπως καλύτερη ήταν η κατάσταση στα προάστια, καθώς και σε σημεία όπου υπάρχει διέλευση πολλών ατόμων, όπως οι σταθμοί του μετρό ή έξω από νοσοκομεία.
Αναφορικά με τους χώρους στάθμευσης, τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τα καθημερινά τους ψώνια σε μικρά σημεία πώλησης που διαθέτουν ένα ευρύ κωδικολόγιο προϊόντων και χώρους παρκινγκ.
Για την ιστορία αξίζει να αναφερθεί ότι οι ρίζες των περιπτέρων βρίσκονται στα μικρά καπνοπωλεία του 1828 που εμφανίζονται μετά την απελευθέρωση στο Ναύπλιο και στη συνέχεια στην Αθήνα.
Τα περίπτερα όπως τα γνωρίζουμε σήμερα, ξεκινάνε μετά το 1911, όταν το Ελληνικό κράτος, ψάχνοντας τρόπο για να βοηθήσει όλους όσοι πολέμησαν για την πατρίδα, αποφασίζει να τους δώσει κάποιες άδειες πώλησης καθημερινών προϊόντων ως ευεργέτημα.
Latest News
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου
Τα χρήματα στην Avramar μπήκαν, ζητείται τώρα νέος επενδυτής
Γιατί η αγορά χαρακτηρίζει την εταιρεία «Μαρινόπουλο της ιχθυοκαλλιέργειας»
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην AustriaCard to placement του 15% - Στο 71,52% το ποσοστό του Ν. Λύκου
Η εταιρεία καλωσορίζει την επένδυση