Στο υψηλότερο σημείο από τον προηγούμενο Απρίλιο βρέθηκαν πρόσφατα οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου (product tankers).
Περισσότερο κερδισμένα φαίνεται πως είναι τα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 (Long-range 2) μεταφορικής ικανότητας μέχρι 115.000 dwt και τα MR (Medium Range) μεγέθους μέχρι 50.000 dwt. Πρόκειται για τις δυο κατηγορίες δεξαμενόπλοιων που έχουν ωφεληθεί περισσότερο από τη μεταφορά περισσότερων φορτίων το τελευταίο διάστημα.
Την ίδια στιγμή, και στα πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού LR2 οι ναύλοι συνεχίζουν να παραμένουν «υγιείς», δηλαδή κινούνται σε κερδοφόρα επίπεδα. Ειδικότερα οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 eco αυξήθηκαν μέσα σε μια ημέρα μέχρι και 13,8%, στα 22.900 δολ. την ημέρα, ενώ χαμηλότερα ήταν τα έσοδα (7,3%), στα 15.600 δολ. την ημέρα, στα δεξαμενόπλοια τύπου LR1 eco στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Platou Securities.
Από τις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας μέχρι και την περασμένη Παρασκευή η άνοδος των ναύλων στις δυο αυτές κατηγορίες ήταν 25,3% και 10,9% αντιστοίχως, ενώ στη διάρκεια ενός μήνα η άνοδος ήταν 62% και 61% αντιστοίχως. Υψηλά σε σύγκριση με το τελευταίο μήνα κινούνται και οι ημερήσιοι ναύλοι στα MR eco δεξαμενόπλοια (συν 62,9%), στα 13.500 δολ. Τα παραπάνω αποτελέσματα είναι τα υψηλότερα από τον περασμένο Απρίλιο.
Οι αναλυτές
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Platou σημείωσε ότι όλες οι εταιρείες με δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων που παρακολουθεί ως αναλυτής εκτιμούν ότι το τέταρτο τρίμηνο του έτους θα είναι πολύ θετικό για αυτές. Ενδεικτικά, ο Paulo d’ Amico, διευθύνων σύμβουλος της D’ Amico International Shipping, μιας ναυτιλιακής που διαχειρίζεται 35 δεξαμενόπλοια LR και MR, εκτίμησε ότι η ανάκαμψη των ναύλων είναι προ των πυλών.
H εισηγμένη στο Μιλάνο ναυτιλιακή εταιρεία ανέφερε μεταξύ άλλων ότι καθώς ο κόσμος μαθαίνει να ζει με τον COVID-19, η κινητικότητα αυξάνεται, τα διανυθέντα από τα αυτοκίνητα χιλιόμετρα στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη και στη Λατινική Αμερική επιστρέφουν στα προ της πανδημίας επίπεδα και τα αποθέματα καθαρών προϊόντων πετρελαίου έχουν πέσει κάτω από τον μέσο όρο της πενταετίας.
Νέες παραγγελίες
Με φόντο το θετικό momentum που αρχίζει να σχηματοποιείται στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καταγράφονται κινήσεις τοποθέτησης νέων παραγγελιών στα ναυπηγεία για πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού. Πρόσφατα η Eastern Mediterranean Maritime (EastMed) τοποθέτησε παραγγελία για δυο LR2 δεξαμενόπλοια στα κορεατικά ναυπηγεία Daehan Shipbuilding. Είχε προηγηθεί στα μέσα του καλοκαιριού η τοποθέτηση παραγγελίας της Capital Maritime and Trading, συμφερόντων του Ομίλου Βαγγέλη Μαρινάκη, για έξι product tankers στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard (HMD).
Πρόκειται για τα πλοία «Αkrisios», «Αgisilaos», «Αnikitos», «Αtrotos», «Αvax» και «Αlkiviadis», μεταφορικής ικανότητας 50.000 dwt το καθένα, που είναι τα πρώτα δεξαμενόπλοια στη διεθνή ναυτιλία που θα αξιοποιούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας (alternative maritime power-AMP), όπως είναι η ηλεκτρική ενέργεια όταν βρίσκονται στο λιμάνι («cold ironing»), ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), όπως επίσης και αμμωνία, και επιπλέον θα φέρουν και σύστημα πρόωσης με τη χρήση αιολικής ενέργειας (LNG, ammonia and rotor sail ready). Επίσης φέρουν τις πιο σύγχρονες καινοτομίες στο σύστημα πρόωσής τους και συνδυάζουν τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της πιο σύγχρονης νομοθεσίας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO Phase III).
Latest News
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες