Η πρόσφατη πρόταση του ευρωβουλευτή Peter Liese που εισάγει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και στη συμμετοχή τη ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ είναι στη σωστή κατεύθυνση, σύμφωνα με την INTERCARGO, την διεθνή ένωση που αντιπροσωπεύει τους πλοιοκτήτες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Η αρχή αυτή αναγνωρίζει ότι η ναυτιλιακή εταιρεία συχνά δεν έχει την εμπορική διαχείριση του πλοίου και ως εκ τούτου δεν ευθύνεται για τις προκύπτουσες εκπομπές αερίων ρύπων του θερμοκηπίου, από τα καύσιμα. Ο πρόεδρος της INTERCARGO, Δημήτριος Φαφαλιός επισημαίνει ότι αν και η Ένωση που εκπροσωπεί διατηρεί τις επιφυλάξεις της για την συμμετοχή της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας εκπομπών (ETS) της ΕΕ εκφράζει την ικανοποίηση της γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς κατανοεί επιτέλους ορισμένες από τις πραγματικότητες του ναυτιλιακού κλάδου. Όπως εξηγεί ο κ. Φαφαλιός τα μοντέλα συναλλαγών στον τομέα χύδην ξηρού φορτίου είναι ποικίλα και σε κάθε περίπτωση ένα σημαντικό μερίδιο του όγκου των φορτίων διακινείται από ναυλωτές, οι οποίοι δεν αναλαμβάνουν μόνο την ευθύνη για την αγορά του καυσίμων του πλοίου, αλλά λαμβάνουν και επιχειρησιακές αποφάσεις όπως είναι η ταχύτητα του πλοίου, που επηρεάζουν άμεσα τις εκπομπές CO2 από τις μηχανές του.
Πάντως η INTERCARGO εξακολουθεί να είναι σταθερά προσηλωμένη στην υποστήριξη του ρόλου του ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) ως το παγκόσμιο φόρουμ λήψης αποφάσεων για την εξάλειψη των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία.
Η Intercargo, ωστόσο, υποστηρίζει κάθε πρωτοβουλία που αποσκοπεί στη διευκόλυνση αυτής της μετάβασης για τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων, και ως εκ τούτου υποστηρίζει την πρόταση του κ. Liese για τη σύσταση ενός Ocean Fund για τη χρηματοδότηση της έρευνας και ανάπτυξης εναλλακτικών καυσίμων και τη χρηματοδότηση έργων που αποσκοπούν στη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ των καθαρότερων και των συμβατικών καυσίμων.
Latest News
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων