Την πλέον δημοφιλή εναλλακτική επιλογή καυσίμου για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί πλέον το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με έρευνα της Alphaliner το 25% των συνολικών παραγγελιών υπολογιζόμενων σε μεταφορική ικανότητα (teu) containerships βασίζονται στο LNG ως καύσιμο. Τα πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG χαρακτηρίζονται «διπλού καυσίμου-LNG» καθώς χρησιμοποιούν και συμβατικά καύσιμα αλλά είναι σε θέση να αξιοποιήσουν και το LNG.

Το ποσοστό των παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με «εναλλακτικές» επιλογές πρόωσης αυξάνεται στο 28% όταν προστίθενται και οι μονάδες που θα είναι σε θέση να κινούνται με μεθανόλη. Ο αριθμός των containerships υπό παραγγελία έχει πλέον αυξηθεί στα 138, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1,67 εκατ. teu, έναντι μόλις 50 πλοίων, περίπου 720.000 teu, πριν από έναν χρόνο. Η πλειονότητα των νέων πλοίων θα πέσει στο νερό το 2023 και το 2024.

Ο γαλλικός όμιλος CMA CGM διαθέτει το μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου παραγγελιών containerships, με περίπου 80% να κινούνται με LNG. Αυτό αφορά τα υπό παραγγελία πλοία που είναι είτε ιδιόκτητα είτε ναυλωμένα από άλλες ναυτιλιακές και τα οποία θα ενταχθούν στον υπό διαχείριση στόλο της όταν παραδοθούν από τα ναυπηγεία. Λέγεται ότι η CMA CGM βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για να τοποθετήσει νέες παραγγελίες για άλλα εννέα πλοία megamax διπλού καυσίμου LNG των 23.000 teu στην CSSC Group. Η MSC, η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, άργησε να επιλέξει το LNG ως καύσιμο αλλά στη συνέχεια επιτάχυνε και έκανε πολλές παραγγελίες «διπλού καυσίμου».

Το πρώτο πλοίο διπλού καυσίμου (με καύσιμο και LNG) της MSC, το «MSC WASHINGTON» 14.280 teu, ξεκίνησε αυτήν την εβδομάδα τη δραστηριότητά του από το Port Kelang για να εισέλθει σταδιακά στο δίκτυο της εταιρείας. Ωστόσο, η άνοδος των τιμών του LNG φέρεται ότι οδήγησε την εταιρεία στην απόφαση να χρησιμοποιήσει στην κύρια μηχανή του πλοίου πετρέλαιο εσωτερικής καύσης, ενώ το LNG θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία των βοηθητικών κινητήρων. Ερώτημα αποτελεί τι θα πράξουν οι άλλες ναυτιλιακές εταιρείες με χωρητικότητα διπλού καυσίμου από αυτή την άποψη και εάν όλα τα πλοία LNG διπλού καυσίμου του τρέχοντος στόλου λειτουργούν πράγματι με υγροποιημένο αέριο αυτήν τη στιγμή.

Οσον αφορά τη μεθανόλη, η Maersk είναι ο κύριος υποστηρικτής αυτής της τεχνολογίας με την παραγγελία δώδεκα πλοίων μεταφορικής ικανότητας  16.000 teu το καθένα στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries με παράδοση το 2024 και το 2025. Ο αριθμός των πλοίων με καύσιμο LNG στον ενεργό στόλο των containerships αντιπροσωπεύει επί του παρόντος λιγότερο από το 2% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας με 35 πλοία, 442.000 teu, ενώ το πρώτο πλοίο τροφοδοσίας μεθανόλης της Maersk θα τεθεί σε λειτουργία τον επόμενο χρόνο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά