Στο μεγαλύτερο μέρος τους οι ανατιμήσεις θα περάσουν στην κατανάλωση, δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για συγκράτηση τιμών, τόνισε ο Aριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Metro, ελπίζοντας ωστόσο ότι θα βρουν κορυφή μέσα στο έτος.
Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, οι ανατιμήσεις περνούν με χρονική υστέρηση 2-3 μηνών από όταν τα σούπερ μάρκετ λαμβάνουν τους τιμοκαταλόγους από τους προμηθευτές, «προσπαθώντας με την αγορά μεγάλων ποσοτήτων να τις συγκρατούμε όσο μπορούμε», όπως είπε.
«Σε όγκους έχουμε σαφή μείωση της κατανάλωσης, ο καταναλωτής πλέον δυσκολεύεται», σημείωσε ο κ. Παντελιάδης κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης για την πορεία της εταιρείας, ενώ παραδέχτηκε ότι οι προμηθευτές πιέζονται από τη σημαντική αύξηση στα κόστη τους και μετακυλίουν, αναπόφευκτα, μέρος αυτής στα τελικά προϊόντα.
Η μείωση του όγκου πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ φτάνει ακόμη και το 8% από τις αρχές του έτους έως σήμερα, με συνέπεια να καταγράφεται οριακή πτώση και στην αξία πωλήσεων της τάξης του 1% – 1,5% παρά τις ανατιμήσεις.
Ανάπτυξη από τη χονδρική
Η ανάπτυξη για τον όμιλο Metro, η οποία για εφέτος υπολογίζεται σε 6% σε επίπεδο κύκλου εργασιών, θα προέλθει κυρίως από το κομμάτι της χονδρικής, δηλαδή της METRO Cash & Carry, καθώς αναπτύσσεται με πολύ υψηλούς ρυθμούς, τόσο σε όγκους όσο και σε τζίρο.
Παράλληλα, ο όμιλος φιλοδοξεί να διατηρήσει την κερδοφορία (προ φόρων) στα επίπεδα του 2021, δηλαδή στα επίπεδα των 23-24 εκατ. ευρώ.
Στα 15 εκατ. ευρώ η αύξηση στο κόστος ενέργειας
Βασικός παράγοντας ανάσχεσης της κερδοφορίας είναι το ενεργειακό κόστος. Για εφέτος το κόστος ενέργειας για τον όμιλο Metro θα είναι αυξημένο κατά 7 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά στην τελευταία διετία, το ενεργειακό κόστος αυξήθηκε κατά 15 εκατ. ευρώ και παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση ρεύματος παραμένει σταθερή.
Μάλιστα, τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2021 έχουν επηρεαστεί από τη σημαντική αύξηση στο κόστος της ενέργειας που ξεκίνησε από τον Ιούλιο, και παρά τις επενδύσεις της εταιρείας σε αυτόν τον τομέα, έχει επηρεάσει την τελική διαμόρφωση των κερδών προ φόρων και του EBITDA με ποσό πάνω από 8 εκατ. ευρώ.
Επενδύσεις 62 εκατ. ευρώ στην εξοικονόμηση ενέργειας
Ο όμιλος Metro για την αντιμετώπιση του ενεργειακού κόστους έχει προχωρήσει σε συγκεκριμένες επενδύσεις, οι οποίες είχαν τεθεί σε εφαρμογή πριν την έλευση της πανδημίας.
Στην τελευταία πενταετία ο όμιλος Metro έχει επενδύσει 62 εκατ. ευρώ σε ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, ήτοι σε ψυγεία, φωτισμό και κλιματισμό.
Μετά από την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων σε κάθε κατάστημα επιτυγχάνεται μείωση της τάξεως του 48%.
Μέχρι το 2023, η εταιρεία στοχεύει να καλύπτει πάνω από το 30% των ενεργειακών της απαιτήσεων από ιδιόκτητες, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μέσω της σημαντικής επένδυσης φωτοβολταϊκών, ύψους 18 εκατ. ευρώ.
Με την ολοκλήρωση της επένδυσης θα έχει εγκαταστήσει 97 σταθμούς σε στέγες καταστημάτων και αποθηκών.
Επιδίωξη εντός της πενταετίας που ακολουθεί είναι να καταστεί ο όμιλος ενεργειακά ουδέτερος, είτε αγοράζοντας ενέργεια από ΑΠΕ, είτε καταργώντας τα καύσιμα και αγοράζοντας ενέργεια από τρίτους παραγωγούς.
Latest News
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην AustriaCard to placement του 15% - Στο 71,52% το ποσοστό του Ν. Λύκου
Η εταιρεία καλωσορίζει την επένδυση
Mε τη στήριξη Σπύρου Λάτση το Little Athens στο Ελληνικό - Επένδυση 225 εκατ.
Συστήνεται SPV με συμμετοχή 20% από την πλευρά Lamda και 80% από την Xeris Vertures
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Στην EBRD το 30% του Project Delta της Πειραιώς
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης («EBRD») απέκτησε το 30% της συμμετοχής, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό πωλήθηκε στην APS funds και σε διαχειριζόμενους λογαριασμούς
On track οι επενδύσεις 400 εκατ. στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Bloomberg: Στο Ελληνικό η μεγαλύτερη «έξυπνη» πόλη της Ευρώπης
Τι αναφέρει ο CEO της Lamda Οδυσσέας Αθανασίου για το έργο
«Καλπάζουν» τα καλλυντικά - Τι έδειξε έρευνα της ICAP
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών αποκτούν ιδιαίτερη αξία για τον καταναλωτή
Ποιος είναι ο Έλληνας πίσω από την επιτυχία της New Balance – Πώς κοντράρει στα ίσια Nike και Adidas
Από τις κότες και το «dad shoe», στο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το Στιβ Τζομπς και τη σημερινή της εικόνα, η New Balance έχει να πει τη δική της «ελληνική» ιστορία
Με το βλέμμα στην Φρανκφούρτη για τα μερίσματα οι τράπεζες
Τι είπαν στους αναλυτές Μεγάλου και Μυλωνάς για τη διανομή των μερισμάτων στους μετόχους
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda