«Ψαλιδίζουν» και τις ηλεκτρονικές αγορές από τα σούπερ μάρκετ τα νοικοκυριά, το εισόδημα των οποίων εξανεμίζεται λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.
Παρότι καταγράφεται μια αύξηση 5% στην μέση τιμή των προϊόντων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, η αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής με ΦΠΑ έπεσε στα 134 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα, σημειώνοντας πτώση 5%, συγκρινόμενη με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021, όπου η οnline κατανάλωση είχε εκτοξευθεί λόγω και της πανδημίας στα 141 εκατ. ευρώ από 56,3 εκατ. ευρώ το 2020.
Διαβάστε επίσης: Ακρίβεια: Αγορές με το σταγονόμετρο σε καύσιμα, τρόφιμα και ρούχα
Ο Απρίλιος ήταν ο μήνας με τις χειρότερες επιδόσεις για τον κλάδο των online σούπερ μάρκετ, καθώς σύμφωνα με το εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις υποχώρησαν κατά 24,3%.
Πάντως, οι μήνες Μάιος και Ιούνιος του 2022 δείχνουν αυξητικές τάσεις με +7% και +14% αντίστοιχα, προμηνύοντας πιθανά μια καλύτερη συνέχεια.
Αδειάζει το καλάθι
Η μείωση στις αγορές στον κλάδο των online σούπερ μάρκετ αποτυπώνεται στη μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού.
Αν και οι τιμές ανέβηκαν, από 77,9 ευρώ που ήταν η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού τον Ιανουάριο εφέτος, τον Ιούνιο είχε πέσει στα 76,6 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα 77,90 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Κι αυτό γιατί καταγράφεται 6% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Από 36,5 τεμάχια τον Ιανουάριο «έπεσαν» σε 33,7 τον Ιούνιο.
Ποια είδη διαγράφονται από τη λίστα
Ο υψηλός πληθωρισμός, πέρα από την αρνητική του επίδραση στη συνολική κατανάλωση, επηρεάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες σε πολλές κατηγορίες προϊόντων.
Οι διαδικτυακοί αγοραστές έχουν μειώσει τις δαπάνες τους, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021, σε ορισμένα είδη που δεν θωρούνται «βασικά», όπως τα κρασιά (-30%) και σνακ (-7%) και τα ακριβότερα φρέσκα τρόφιμα, όπως συσκευασμένα αλλαντικά (-12%) και τα τυριά (- 6%).
Από την άλλη πλευρά, τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα σε τρόφιμα με χαμηλότερο κόστος, όπως τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα (+14%) και τα ζυμαρικά (+14%).
Χάθηκαν οι προσφορές
Η μέση έκπτωση σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 ήταν 37,9%, σύμφωνα με την έρευνα της Convert Group.
Όμως, το ποσοστό των προϊόντων που πουλήθηκαν κάτω από οποιοδήποτε είδος προωθητικής ενέργειας ήταν χαμηλότερο κατά 16,5 ποσοστιαίες μονάδες, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φτάνοντας μόνο το 35,9% επί του συνόλου των πωληθέντων τεμαχίων.
Αυτό δείχνει ότι λιγότερα προϊόντα ή για μικρότερες χρονικές περιόδους είχαν έκπτωση, με αποτέλεσμα λιγότερες παρορμητικές αγορές.
Τα προϊόντα για κατοικίδια συνεχίζουν να πουλάνε
Προϊοντικά, μόνο τα είδη για κατοικίδια ήταν η κατηγορία που διασώθηκε ουσιαστικά κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, ενώ οριακά αυξημένη παρουσιάζεται και η κατηγορία προϊόντων περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Συγκεκριμένα, η αξία online αγορών στα προϊόντα για κατοικίδια αυξήθηκε κατά 14% , ενώ 1% υψηλότερα κινήθηκε η κατηγορία των προϊόντων περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Αντίθετα, τα κατεψυγμένα είδη και τα προϊόντα αρτοποιίας υποχώρησαν.
Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων συνεχίζει να επιφέρει το 34% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων επιφέροντας το 22% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου.
Latest News
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην AustriaCard to placement του 15% - Στο 71,52% το ποσοστό του Ν. Λύκου
Η εταιρεία καλωσορίζει την επένδυση
Mε τη στήριξη Σπύρου Λάτση το Little Athens στο Ελληνικό - Επένδυση 225 εκατ.
Συστήνεται SPV με συμμετοχή 20% από την πλευρά Lamda και 80% από την Xeris Vertures
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Στην EBRD το 30% του Project Delta της Πειραιώς
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης («EBRD») απέκτησε το 30% της συμμετοχής, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό πωλήθηκε στην APS funds και σε διαχειριζόμενους λογαριασμούς
On track οι επενδύσεις 400 εκατ. στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Bloomberg: Στο Ελληνικό η μεγαλύτερη «έξυπνη» πόλη της Ευρώπης
Τι αναφέρει ο CEO της Lamda Οδυσσέας Αθανασίου για το έργο
«Καλπάζουν» τα καλλυντικά - Τι έδειξε έρευνα της ICAP
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών αποκτούν ιδιαίτερη αξία για τον καταναλωτή
Ποιος είναι ο Έλληνας πίσω από την επιτυχία της New Balance – Πώς κοντράρει στα ίσια Nike και Adidas
Από τις κότες και το «dad shoe», στο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το Στιβ Τζομπς και τη σημερινή της εικόνα, η New Balance έχει να πει τη δική της «ελληνική» ιστορία
Με το βλέμμα στην Φρανκφούρτη για τα μερίσματα οι τράπεζες
Τι είπαν στους αναλυτές Μεγάλου και Μυλωνάς για τη διανομή των μερισμάτων στους μετόχους
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda