Σε μήλον της Έριδος αναδεικνύεται μετά το ξέσπασμα της πανδημίας η αγορά των ηλεκτρονικών μεταφορών και των πληρωμών, τόσο για τις παραδοσιακές τράπεζες, όσο και για τους νεοεισερχόμενους παίκτες που διεκδικούν μερίδια από την πίτα των e-συναλλαγών.
Μέχρι πριν από λίγα χρόνια οι τραπεζίτες προέβλεπαν ότι μέχρι το 2025 θα είχε κυριαρχήσει στις συναλλαγές το κινητό τηλέφωνο. Η κρίση του κορωνοϊού ωστόσο λειτούργησε ως επιταχυντής και οι αναμενόμενες εξελίξεις στις συνήθειες των καταναλωτών και στις παρεχόμενες υπηρεσίες, ήλθαν δύο – τρία χρόνια νωρίτερα.
Τα στοιχεία της ΔΙΑΣ για τις αναλήψεις μετρητών αποτυπώνουν τη δυναμική που έχει αναπτυχθεί στον τομέα του ηλεκτρονικού χρήματος. Μέσα στην τελευταία διετία η χρήση των ΑΤΜ της χώρας μειώθηκε κατά 15%.
Την ίδια περίοδο καταγράφηκε μεγάλη άνοδος στις μεταφορές κεφαλαίων από τράπεζα σε τράπεζα και στις πληρωμές λογαριασμών μέσω των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής.
Η πίτα της αγοράς
Τραπεζική πηγή εκτιμά ότι τα καθαρά έσοδα από τις δύο παραπάνω κατηγορίες συναλλαγών αντιστοιχούν στο 20% – 40%, ανάλογα με το πιστωτικό ίδρυμα, επί των συνολικών προμηθειών που εισπράττει.
«Είναι προφανές ότι μιλάμε για έσοδα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία θα αυξηθούν τα επόμενα χρόνια, καθώς θα εγκαταλείπονται τα μετρητά όλο και περισσότερο κατά τη διαδικασία ωρίμανσης της αγοράς. Γι΄ αυτό και το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών για είσοδο στις e-πληρωμές είναι μεγάλο», συμπληρώνει το ίδιο στέλεχος.
Μόνο τυχαία δεν είναι η εξασφάλιση άδειας ηλεκτρονικού χρήματος από μη τραπεζικούς οργανισμούς με μεγάλο αριθμό πελατών, όπως ο ΟΤΕ και ο ΟΠΑΠ, οι οποίοι διαβλέπουν στην αγορά αυτή νέες πηγές εσόδων.
Διαβάστε επίσης: ΑΤΜ: Ποιος το ανακάλυψε – Γιατί η γυναίκα του επέβαλε τετραψήφιο κωδικό
Η πρώτη μάλιστα αναμένεται το επόμενο διάστημα να λανσάρει μία νέα εφαρμογή ηλεκτρονικού πορτοφολιού, μέσω της οποίας ο οποιοσδήποτε θα μπορεί να πραγματοποιεί πληρωμές λογαριασμών, να εκτελεί εμβάσματα ή ακόμη και να κάνει συναλλαγές με το κινητό του τηλέφωνο σε POS.
Ενδεικτικό των προοπτικών ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς είναι και το γεγονός ότι η VIBER την επέλεξε πρώτη για την πιλοτική διάθεση της νέας της υπηρεσίας Viber Pay, που θα επιτρέπει μεταξύ άλλων την αποστολή χρημάτων μεταξύ φίλων και την εξόφληση λογαριασμών.
Η απάντηση των τραπεζών
Από την πλευρά τους οι τράπεζες με στόχο να προστατέψουν τα μερίδιά τους προχωρούν σε συνεχείς αναβαθμίσεις των εφαρμογών mobile banking, καθιστώντας τις πιο εύχρηστες και λειτουργικές.
Ταυτόχρονα, λανσάρουν συνδρομητικά πακέτα για την διενέργεια συναλλαγών, που εξασφαλίζουν χαμηλές χρεώσεις στους πελάτες τους.
Από την άλλη, στις μεταφορές χρημάτων μέσω της υπηρεσίας IRIS Payments, σε συνεργασία με την ΔΙΑΣ, επιτρέπουν την αποστολή εμβασμάτων μεταξύ ιδιωτών από τράπεζα σε τράπεζα στο δευτερόλεπτο, όλο το χρόνο, ακόμη και τις αργίες, με ημερήσιο όριο τα 500 ευρώ.
Ορισμένες τράπεζες δεν χρεώνουν καμία προμήθεια για την υπηρεσία, ενώ σε άλλες το κόστος είναι πολύ μικρό.
Η χρήση όσο περνούν οι μήνες αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, καταδεικνύοντας τη ζήτηση για τέτοιου είδους συναλλαγές. Σε επίπεδο οκταμήνου εφέτος, τριπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2021 στα 3,2 εκατομμύρια. Από αυτές περίπου 6 στις 10 αφορούν μεταφορές ύψους έως 30 ευρώ.
Παράλληλα, η ΔΙΑΣ έχει εντείνει την προσπάθειά της για την προώθηση του κωδικού πληρωμής RF/QR και την άμεση ενημέρωση των οργανισμών για εισπράξεις που δέχονται.
Στόχος είναι μέχρι τέλους του 2023 να εισπράττουν χρήματα όλες οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις, που σήμερα ξεπερνούν τις 1.500, με αυτόν τον τρόπο.
Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές θα μπορούν με το σκανάρισμα του QR Code, δηλαδή με το πάτημα ενός κουμπιού, να μεταφέρουν χρήματα όπου επιθυμούν ή να πληρώνουν λογαριασμούς.
Latest News
Πώς «απαντούν» οι εισηγμένες στις αναταράξεις των επιτοκίων
Οι μεγάλοι όμιλοι λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα, προκειμένου να μετριάσουν τις επιπτώσεις
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας