Μεταξύ 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 14,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα κυμαίνεται το κόστος για τη πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας το 2024, σύμφωνα με υπολογισμούς του οίκου αναλύσεων Drewry.
Συνολικά, η μετάβαση σε μία ναυτιλία με χαμηλές ή και μηδενικές εκπομπές άνθρακα θα έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερο κόστος και πιστεύουμε ότι έχουμε δημιουργήσει το πρώτο ανεξάρτητο μοντέλο υπολογισμού κόστους για να βοηθήσουμε τον κλάδο να προβλέψει και να ποσοτικοποιήσει το πρόσθετο μεσοπρόθεσμο άμεσο κόστος, δήλωσε ο Philip. Damas, διευθύνων σύμβουλος της Drewry.
Διαβάστε επίσης: COP27: Νέες συνεργασίες για «πράσινους» διαδρόμους στη ναυτιλία
Φόρος άνθρακα
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα είναι η πρώτη περιοχή που θα επιβάλει «φόρους άνθρακα» στη ναυτιλία μέσω του συστήματος εμπορίας εκπομπών ρύπων, το οποίο θα τιμωρεί τους χρήστες καυσίμων υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, και θα ισχύει όχι μόνο για δρομολόγια εντός Ευρώπης, αλλά και για όλα τα δρομολόγια από και προς την Ευρώπη.
Οι εμπειρογνώμονες του Drewry συμβουλεύτηκαν τους εκπροσώπους των ναυτιλιακών εταιρειών και φορέων και σχεδίασαν ένα νέο εργαλείο υπολογισμού του Φόρου Άνθρακα και Προβλέψεων Νέων Καυσίμων (Carbon Tax and New Fuel Forecasts) το οποίο παρέχει προβλέψεις με βάση τους «πιθανότερους» κανονισμούς, χρησιμοποιώντας τρία σενάρια μελλοντικών φόρων άνθρακα και τρεις «πιθανότατα» νέους τύπους πράσινων καυσίμων (LNG, πράσινη μεθανόλη και πράσινη αμμωνία).
Το κόστος
O Drewry προχώρησε έτσι στην πρώτη κοστολόγηση σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία τόσο των ευρωπαϊκών φόρων άνθρακα όσο και για το κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια, σε έναν πιο πράσινο τύπο καυσίμου.
Το κόστος για το 2024 κυμαίνεται μεταξύ 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 14,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανάλογα με το βαθμό στον οποίο η ναυτιλιακή βιομηχανία χρησιμοποιεί LNG ή άλλα πιο πράσινα καύσιμα αντί να χρησιμοποιεί το συμβατικό μαζούτ.
Οι υπολογισμοί έγιναν με βάση την προβλεπόμενη τιμή αποζημίωσης της ΕΕ 200 ευρώ/τόνο και την 100% εφαρμογή των φόρων στην ενδοκοινοτική ναυτιλία και 50% εφαρμογή στη ναυτιλία προς/από την ΕΕ.
Επίσης υποτίθεται ότι τα πλοία αγοράζουν καύσιμα LNG με το μέσο κόστος των περιοχών και στα δύο άκρα της διαδρομής (Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ)
Το LNG είναι ο κύριος «ενδιάμεσος» τύπος καυσίμου στο ταξίδι για τη μετάβαση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον άνθρακα. Η τεχνολογία και οι υποδομές εφοδιασμού καυσίμων δεν είναι επί του παρόντος έτοιμες ούτε για πράσινη μεθανόλη ούτε για πράσινη αμμωνία. Αν και οι μελλοντικές τιμές LNG θα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την τελική μελλοντική αγορά ενέργειας, σημειώνει ο Drewry.
Latest News
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Έρχεται η πρώτη Δημοπρασία Εγγυήσεων Προέλευσης από τον ΔΑΠΕΕΠ - Πότε θα γίνει, ποιους αφορά
Tα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων διαφοροποιούνται και διακρίνονται ως προς την πηγή της Ανανεώσιμης Ενέργειας και την θέση του Σταθμού παραγωγής
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ