Από την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2021 έρχονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» και νέα προϊόντα όπως αυτά για τους διαβητικούς, ενώ διευρύνονται και υπάρχουσες κατηγορίες στην κατεύθυνση της κάλυψης περισσότερων αναγκών για τους καταναλωτές. Αυτό ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, την ίδια ώρα που βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις αλυσίδες και για το «γέμισμα» του γιορτινού καλαθιού, καθώς στόχος είναι για όσα είδη αποφασιστεί να ενταχθούν να μην υπάρξουν προβλήματα επάρκειας και οι καταναλωτές να μπορούν να τα βρουν καθ’ όλη τη διάρκεια των γιορτών.
Συγκριμένα, όπως αποφασίστηκε, στο «καλάθι του νοικοκυριού» από μεθαύριο θα περιλαμβάνονται οι κατηγορίες «Γλυκαντικές ουσίες κατάλληλες για κατανάλωση από διαβητικούς» όπως είναι η στέβια, αλλά και άλλα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας, καθώς και τα προϊόντα βρώμης.
Οι κατηγορίες
Παράλληλα διευρύνεται η κατηγορία των «κατεψυγμένων λαχανικών» με πρόβλεψη να υπάρχουν δύο προϊόντα από τις κατηγορίες «αρακάς», «μπάμιες» και «φασολάκια», ενώ συγχωνεύονται οι κατηγορίες «σερβιέτες» και «ταμπόν» και διαγράφεται η κατηγορία «τσάι ή χαμομήλι».
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι ήδη στο καλάθι από την έναρξη του μέτρου περιλαμβάνονται πέντε κατηγορίες τροφίμων κατάλληλες για διαβητικούς αλλά και καταναλωτές με άλλα διατροφικά προβλήματα όπως: γάλα φρέσκο με χαμηλά λιπαρά, γιαούρτι από γάλα αγελάδας χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά, τυρί με χαμηλά λιπαρά, ενώ εξετάζεται και η δυνατότητα ένταξης και άλλων ειδών που αφορούν καταναλωτές με δυσανεξία σε κάποια τρόφιμα όπως λακτόζη και γλουτένη.
Το εορταστικό καλάθι
Και ενώ το υπουργείο Ανάπτυξης κάθε εβδομάδα επιχειρεί να βελτιώσει το καλάθι και τα προσφερόμενα είδη ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες περισσοτέρων καταναλωτών που το έχουν ανάγκη, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης δήλωσε ότι εντός της εβδομάδας θα γίνουν και οι ανακοινώσεις για το εορταστικό καλάθι και τη σύνθεσή του. «Είμαστε στις διαπραγματεύσεις και αυτό που συζητάμε είναι πρώτον, ποια προϊόντα θα μπουν στο εορταστικό καλάθι που πάνω-κάτω τα έχουμε συμφωνήσει, και δεύτερον ό,τι μπαίνει στο καλάθι να το βρίσκει ο καταναλωτής», σημείωσε ο υπουργός.
Ανέφερε επίσης ότι διανύοντας την τέταρτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου από τα 816 προϊόντα που διαθέτουν τα καλάθια των σουπερμάρκετ, περίπου τα 560 προϊόντα έχουν σταθερές τιμές εδώ και έναν μήνα, σε 130 προϊόντα έχουν μειωθεί οι τιμές και περίπου 60 είναι αυτά στα οποία έχουν αυξηθεί οι τιμές και αφορούν κυρίως νωπά προϊόντα που η διαθεσιμότητά τους εξαρτάται κυρίως από τις καιρικές συνθήκες.
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης επεσήμανε ότι από την 1η Δεκεμβρίου όλες οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην προσπάθεια που γίνεται έχουν λάβει οδηγίες να εναρμονιστούν με την απόφαση του υπουργείου αναφορικά με τις ειδικές σημάνσεις στα προϊόντα του καλαθιού, ενώ μετά την 1η Δεκεμβρίου 2022 θα υπάρχουν και πρόστιμα εάν η σήμανση δεν είναι σωστή.
Τόνισε μάλιστα ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της ΕΕ στην οποία υπάρχει το εργαλείο του e-katanalotis μέσω του οποίου οι καταναλωτές μπορούν να δουν τα προϊόντα σε «πραγματική τιμή και σε πραγματικό χρόνο» από δημόσια Αρχή.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου
Τα χρήματα στην Avramar μπήκαν, ζητείται τώρα νέος επενδυτής
Γιατί η αγορά χαρακτηρίζει την εταιρεία «Μαρινόπουλο της ιχθυοκαλλιέργειας»
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην AustriaCard to placement του 15% - Στο 71,52% το ποσοστό του Ν. Λύκου
Η εταιρεία καλωσορίζει την επένδυση