Με τα ταξίδια να επανέρχονται όλο και πιο κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα και την Κίνα εσχάτως να καταρρίπτει και τα τελευταία εμπόδια απομονωτισμού για την αντιμετώπιση της νόσου, διαφαίνεται ένα πρόβλημα που μέχρι πριν από λίγο καιρό πολλοί δε θα φαντάζονταν. Και αυτό είναι η ανεπάρκεια αεροπλάνων αρκετών ώστε να ανταποκριθούν στη ζήτηση, όπως γράφει το Bloomberg.
Παραγγελίες
Αερομεταφορείς από την United Airlines έως την Air India κλείνουν παραγγελίες εκατοντάδων αεροσκαφών, ενώ η Boeing και η Airbus διατυμπανίζουν επίσης τις μεγάλες παραγγελίες που δέχονται.
Το λόμπινγκ της Qatar Airways και η συμφωνία Κατάρ-ΕΕ για τις αερομεταφορές
Ωστόσο, οι διαταραχές που εξακολουθούν να παρατηρούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα, βάζουν προσκόμματα στις έγκαιρες παραδόσεις, που πιθανώς θα πάρουν χρόνια. Αυτήν τη στιγμή η Jefferies LLC εκτιμά ότι οι παραγγελίες που εκκρεμούν ανέρχονται σε 12.720 αεροσκάφη.
Ακόμη ένας –καθόλου αμελητέος- παράγοντας που επιβαρύνει τη διαμόρφωση του κόστους των αεροπορικών ναύλων είναι οι τιμές των αεροπορικών καυσίμων, όπως παρατηρεί ο ιδρυτής του ιστότοπου LiveFromALounge.com Ajay Awtaney.
Η Boeing και η Airbus, οι κολοσσοί της αεροναυπηγικής έχουν κλεισμένες όλες τις παραγγελίες τους για τα πιο δημοφιλή μοντέλα μονού διαδρόμου τουλάχιστον έως το 2029.
Η αυξημένη ζήτηση για αεροσκάφη, αφενός γιατί οι άνθρωποι επιστρέφουν στα ταξίδια, αφετέρου γιατί οι εταιρείες προσπαθούν να ανανεώσουν τους γηρασμένους στόλους τους αποτελεί σαφή πρόκληση για την εφοδιαστική αλυσίδα, από την απόκτηση των απαραίτητων εξαρτημάτων μέχρι τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού.
Η Airbus νωρίτερα αυτόν τον μήνα απέρριψε τον στόχο παράδοσης 700 αεροσκαφών φέτος επικαλούμενος ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και προειδοποίησε προηγουμένως ότι το άλμα στο ενεργειακό κόστος θα επιβαρύνει ιδιαίτερα τους μικρότερους παραγωγούς έντασης ενέργειας, όπως εκείνους που κατασκευάζουν χύτευση και σφυρηλάτηση.
Εκατοντάδες από τα χιλιάδες αεροπλάνα που παροπλίστηκαν την περίοδο της πανδημίας, όταν τα ταξίδια κατέρρευσαν, δεν έχουν επιστρέψει στους στόλους τους, είτε επειδή χρειάζονται πλέον συντήρηση βαρέως τύπου μετά από τόσο καιρό που δεν χρησιμοποιούνται είτε επειδή οι αεροπορικές εταιρείες σχεδιάζουν να τα καταργήσουν σταδιακά και δεν τα ενέταξαν ξανά στο δυναμικό τους.
Όλα αυτά, ούτε λίγο ούτε πολύ, σημαίνουν ότι οι αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια ήρθαν για να μείνουν. Στο διά ταύτα όλα αυτά είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε περαιτέρω αύξηση των ναύλων, αλλά και πτήσεις με παλαιότερα αεροπλάνα.
Τρέχουν και δεν φτάνουν
Για την Boeing και την Airbus, η έγκαιρη παράδοση των αεροπλάνων που πούλησαν είναι πλέον το νούμερο ένα πρόβλημα.
Η Airbus ήδη βλέπει τις αεροπορικές εταιρείες να διστάζουν να κάνουν νέες παραγγελίες για τζετ, δεδομένου ότι έχει ένα ανεκτέλεστο 6.100 αεροπλάνων για τα A320neo που θα χρειαστούν οκτώ χρόνια για να εκπληρώσει. Και, ενώ διαφημίζει εδώ και καιρό το σχέδιό της να αυξήσει την παραγωγή σε έως και 75 αεριωθούμενα αεροσκάφη A320 το μήνα, τώρα έχει μεταθέσει αυτόν τον στόχο στα μέσα της δεκαετίας.
Οι επενδυτές της Boeing, η οποία έχει ανακοινώσει περίπου 850 ανεκτέλεστες παραγγελίες φέτος, συμπεριλαμβανομένης της συμφωνίας που έκλεισε στα μέσα Δεκεμβρίου με τη United Airlines, ανησυχούν για την αργή πρόοδο που έχει σημειώσει η αμερικανική κατασκευάστρια αεροπλάνων.
Το μόνο καλό σε όλα αυτά φαίνεται να είναι ότι είναι μάλλον ασφαλέστεροι από ό, τι σε άλλα επαγγέλματα οι εργαζόμενοι στον κλάδο, λόγω της αυξημένης ζήτησης.
Latest News
Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard
Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ
Γιατί οι πλούσιοι δεν αποκαλύπτουν στους κληρονόμους τους τα παριουσιακά τους
Οι νεαροί κληρονόμοι μπορούν να βρουν τις επαύλεις των γονιών τους στο Zillow. Κι όμως, πολλές πλούσιες οικογένειες προσπαθούν να κρύψουν την οικογενειακή τους περιουσία,...
Οι 4 συμβουλές του Μπάφετ που «ξεκλειδώνουν» πετυχημένες επενδύσεις
Τα 4 βήματα που ανοίγουν τον δρόμο της επιτυχίας
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Ναι μεν, αλλά - Γιατί η IPO της Puig δεν «ανέστησε» την αγορά
Η IPO της μητρικής εταιρείας της Apivita κύλησε πολύ καλύτερα από κάποιες άλλες πρόσφατες δημόσιες εγγραφές μόδας και ομορφιάς
Υγειονομική περίθαλψη στις ΗΠΑ - Μετά την Walmart, ποιος;
Ο κλάδος είδε σημαντικές επενδύσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, καθώς επιλογές όπως η τηλεϊατρική έγιναν πιο συνηθισμένες
JP Morgan: Προσοχή στην «παγίδα» που έστησαν οι τεχνολογικές mega-caps
Το ράλι των megacap τίτλων επισκίασε τις ανησυχίες για τα επιτόκια
Τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας Rivian και ο νέος CEO
Ανάμεσα σε άλλα σχέδια, η Rivian σκοπεύει να συμμετάσχει σε πολλά έργα βελτίωσης της πόλης για να δείξει τη συνεχή δέσμευσή της να επενδύει στην οικονομία και την κοινότητα του Ιλινόις
Ανθίζει ο διαστημικός τουρισμός στην Κίνα
Ήδη 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν επισκεφθεί το Wenchang τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ο αριθμός των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί από πέντε σε περισσότερα από 50
Η Ταϊβάν δημιουργεί το δικό της «Starlink» - Στόχος να αντιμετωπίσει την κινεζική απειλή
Η διασφάλιση ότι τα συστήματα επικοινωνίας της Ταϊβάν θα παραμείνουν λειτουργικά σε έκτακτες στιγμές αποτελεί προτεραιότητα για τους ηγέτες του νησιού