Στους πρωτόγνωρους ρυθμούς με τους οποίους «τρέχουν» τα μεγάλα έργα στη χώρα καθώς και τις υποδομές που θα αλλάξουν την εικόνα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, στην εκπομπή «Αταίριαστοι» και τον δημοσιογράφο Γιάννη Ντσούνο.
Ελληνικό: Σε ποιο στάδιο θα βρίσκονται τα έργα σε έναν χρόνο
Τα τρία οδικά έργα που δρομολογούνται στην Αττική
«Έχουμε ήδη δημοπρατήσει την επέκταση της εωφόρου Κύμης, δημιουργώντας ουσιαστικά μία νέα έξοδο προς την Ε.Ο. στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλυτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Πρόκειται για μία σήραγγα μήκους 2,5 χλμ από τα συνολικά 3,5 χλμ του έργου, για το οποίο έχουμε ήδη ανάδοχο και υπογράφουμε την σύμβαση μέσα στο ερχόμενο τετράμηνο προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.
Ο Υφυπουργός Υποδομών συνέχισε με την Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω την οποία, όπως έκανε γνωστό, «δημοπρατούμε εντός του Ιανουαρίου. Πρόκειται για μια μεγάλη παρέμβαση με την οποία κλείνουμε ακόμα μια εκκρεμότητα από το παρελθόν».
Αναφερόμενος στην σύνδεση του Καρέα με το Ελληνικό που βρίσκεται υπό μελέτη, ο κ. Καραγιάννης είπε «η παρέμβαση μας θα αφορά την υπογειοποίηση στην περιοχή της Ηλιούπολης μέχρι την Αλίμου, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε όλη εκείνη την περιοχή», ενώ πρόσθεσε ότι «επιπλέον σχεδιάζουμε πώς θα προχωρήσουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα και το Λαύριο».
Επεκτάσεις του Μετρό
Ο Υφυπουργός στο σημείο αυτό τόνισε ότι «μετά την παράδοση του Μετρό στον Πειραιά όλοι βλέπουν πόσο έχει βελτιωθεί η κατάσταση στην πόλη και σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία περισσότεροι από 50.000 επιβάτες το χρησιμοποιούν καθημερινά».
«Ο οδικός χάρτης των μεγάλων έργων συνεχίζεται για την Αττική με την Γραμμή 4 του Μετρό που είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ και τις επόμενες ημέρες θα προκηρύξουμε και την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, με 3 νέους σταθμούς στις δυτικές συνοικίες», επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα των έργων, ο Υφυπουργός Υποδομών, εκτίμησε πως «όλα θα ξεκινήσουν και θα τελειώσουν στην ώρα τους». Συγκεκριμένα για την Γραμμή 4 του Μετρό τόνισε ότι θα ολοκληρωθεί περίπου σε 7 χρόνια και θα εξυπηρετεί πάνω από 340.000 επιβάτες καθημερινά. Για την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, σημείωσε ότι θα τελειώσει η διαγωνιστική διαδικασία εντός του 2023 και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται εντός του 2024.
«Αυτές οι παρεμβάσεις είναι απαραίτητες ώστε να αλλάξουν τον κυκλοφοριακό χάρτη. Δηλαδή, Μετρό, Προαστιακός, νέα οδικά έργα είναι το τρίπτυχο στο οποίο στοχεύουμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα αμέσως επόμενα χρόνια», τόνισε.
Με τρεις επεκτάσεις ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος
Σε ό,τι αφορά τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, ο κ. Καραγιάννης εξήγησε ότι δρομολογούνται 3 επεκτάσεις.
Αρχικά, «είναι στον αέρα ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα, μήκους 36χλμ με 10 σταθμούς ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της Αττικής. Ταυτόχρονα, «τρέχει”»και ο διαγωνισμός για την σύνδεση του Προαστιακού με τη Ραφήνα και το Λαύριο», όπως σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
«Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε όλες τις υποδομές. Φανταστείτε την Αττική τα επόμενα χρόνια πως θα αλλάξει με το Μετρό, τον Προαστιακό και τα μεγάλα οδικά έργα», πρόσθεσε.
Άλλη πόλη η Θεσσαλονίκη με Flyover και Μετρό
Όσον αφορά τα έργα στην Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης δήλωσε πως είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του Μετρό ενώ παράλληλα ξεκινούν οι εργασίες για το Flyover. «Πρόκειται για έναν εναέριο αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα είναι έτοιμος σε 4 χρόνια και θα εξυπηρετεί διπλάσιο φόρτο από ό,τι σήμερα, θα πάμε δηλαδή στα 10.000 οχήματα ανά ώρα και ανά κατεύθυνση από 5.000» όπως εξήγησε.
Σχετικά με το Μετρό της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «οι Θεσσαλονικείς ήδη επισκέφτηκαν κάποιους σταθμούς του Μετρό και το αμαξοστάσιο και είδαν την πραγματική πρόοδο του έργου, είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του».
«Οι Κρητικοί τώρα βλέπουν έργα στον ΒΟΑΚ»
Σχετικά με την Κρήτη, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στην τριπλή παρέμβαση των έργων υποδομής που υλοποιούνται, τον ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο στο Καστέλι καθώς και τα μεγάλα φράγματα.
Ειδικότερα για τον ΒΟΑΚ τόνισε ότι «ήδη έχουν ξεκινήσει να στήνονται τα πρώτα τα εργοτάξια στην ανατολική πλευρά του έργου, Νεάπολη –Αγ. Νικόλαος και οι εργασίες ξεκινούν άμεσα, ενώ στο Χερσόνησος – Νεάπολη υπογράφεται το επόμενο διάστημα η σύμβαση και ξεκινούν και εκεί οι εργασίες. Επίσης, μέχρι τέλος Μαρτίου θα έχουμε προσφορές στο μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που αυτή τη στιγμή προχωράει η Κυβέρνησή μας, ένα έργο ύψους 1,7 δισ. ευρώ, το οποίο είναι το Χανιά-Ηράκλειο».
Ο κ. Καραγιάννης συμπλήρωσε ότι τα επόμενα χρόνια η Κρήτη θα αλλάξει ριζικά, ενώ χαριτολογώντας ανέφερε ότι οι Κρητικοί «ΒΟΑΚ άκουγαν και ΒΟΑΚ δεν έβλεπαν. Ενώ τώρα βλέπουν στημένα εργοτάξια».
Κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι «ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας μας εξελίσσεται με έναν ρυθμό που είχαμε να δούμε πολλές δεκαετίες».
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου