Η ναυτιλία επιδιώκει να μειώνει συνεχώς το αποτύπωμα άνθρακα επενδύοντας σε όλο και πιο σύγχρονα πλοία, ωστόσο ακόμη αναμένει τις ριζικές πράσινες λύσεις από τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές μηχανών και τους προμηθευτές καυσίμων.
Τα παραπάνω τόνισε ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, του γνωστού Committee, προσθέτοντας ότι η ναυτιλία εμφανίζει τις λιγότερες εκπομπές αέριων ρύπων ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου.
Πιο «πράσινα» και πιο ακριβά πλοία παραγγέλθηκαν από τους πλοιοκτήτες το 2022
Το θέμα για το ποια θα είναι η μελλοντική μέθοδος πρόωσης των πλοίων ή ποιο καύσιμο θα επιλεγεί, κάθε άλλο παρά έχει διευθετηθεί, πρόσθεσε ο κ. Φαφαλιός μιλώντας στο Λονδίνο, στην τελετή κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας παρουσία και της προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνας Τραυλού.
Εναλλακτικά
Πολλές εταιρείες, είτε πρόκειται για ναυτιλιακές είτε για ναυλωτές, πλασάρουν τα πλεονεκτήματα των καυσίμων που προτιμούν, αλλά καμία δεν έχει μέχρι στιγμής να επιδείξει μια σε βάθος πράσινη λύση, συμπλήρωσε ο κ. Φαφαλιός.
Ο πρόεδρος του Committee στράφηκε προς τους κατασκευαστές μηχανών και τα ναυπηγεία σημειώνοντας ότι «περιμένουμε να παρουσιάσουν πραγματικές πράσινες λύσεις». Παράλληλα τόνισε ότι δεν αρκεί οι ρυθμιστικές Αρχές, είτε πρόκειται για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) είτε για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να δημιουργήσουν μια οικονομική επιβάρυνση για τη ναυτιλία, αν δεν μπορούν να βρουν πραγματικές λύσεις.
Εσπευσε αμέσως όμως να επαναλάβει τη θέση του ελληνικού εφοπλισμού ότι υποστηρίζει τη δράση του ΙΜΟ προς την κατεύθυνση της λήψης περιβαλλοντικών μέτρων για τη ναυτιλία και όχι τις περιφερειακές Αρχές γιατί η ναυτιλία χρειάζεται παγκόσμιες λύσεις και όχι περιφερειακές προσπάθειες. Διαφορετικά, ποτέ δεν θα πετύχουμε την πραγματική απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές και ας γεμίσουν τα ταμεία, είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Φαφαλιός στη συνέχεια ανέφερε τη θέση της διεθνούς ναυτιλίας για την επιβολή μιας εισφοράς επί των καυσίμων ως μεσοπρόθεσμου μέτρου μέχρι να γίνουν διαθέσιμα μακροπρόθεσμα ασφαλή εναλλακτικά καύσιμα. Επίσης ο πρόεδρος του Committee υπογράμμισε το γεγονός ότι ο κανονισμός CII που εφαρμόζεται από φέτος ως βραχυπρόθεσμο μέτρο αμφισβητείται για την ορθότητά του τόσο από τους πλοιοκτήτες όσο και τους ναυλωτές και στέλνει το μήνυμα προς τους νομοθέτες ότι η παγκόσμια ναυτιλία είναι πολύ περίπλοκη για να προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε μάλλον απλουστευτικά μέτρα για την αποδοτικότητα των πλοίων.
Οι υποδομές
Επίσης εξήγησε ότι κανένα από αυτά τα εναλλακτικά πράσινα, μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών άνθρακα, δεν έχουν ακόμη κάποια παγκόσμια υποδομή ανεφοδιασμού καυσίμων για την υποστήριξη του παγκόσμιου στόλου.
Αναφερόμενος στο «εσωτερικό μέτωπο», ο κ. Φαφαλιός υπογράμμισε ότι ο ελληνόκτητος στόλος, από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, γίνεται νεότερος χρόνο με τον χρόνο λόγω των συνετών πωλήσεων μεταχειρισμένων πλοίων και ενός σημαντικού βιβλίου παραγγελιών για νεότευκτα πλοία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και υψηλής τεχνολογίας σε όλους τους τομείς. Η ανανέωση και η επέκταση του στόλου θα ήταν πιθανώς πιο ισχυρές αν γνωρίζαμε ποιο καύσιμο θα χρησιμοποιούμε τα επόμενα 20-30 χρόνια, είπε ο κ. Φαφαλιός.
Τέλος, εστίασε στην ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης και ζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση να επιτρέψει τη λειτουργία περισσότερων ιδιωτικών ναυτιλιακών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια