Με θετικό πρόσημο έκλεισε η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο του 2023 στην ΕΕ. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, οι ταξινομήσεις των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 11,3% τον Ιανουάριο του 2023 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Θετικό πρόσημο σημειώθηκε και στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς κατέλαβαν το 9,5% της συνολικής πίτας των πωλήσεων.
Τον Ιανουάριο του 2023, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυξήθηκε κατά 11,3%, φθάνοντας τις 760.041 μονάδες, ξεκινώντας τη νέα χρονιά με θετικό πρόσημο. Ωστόσο, αυτή η αύξηση οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό σε μια ασυνήθιστα μέτρια κίνηση της αγοράς τον Ιανουάριο του 2022, όταν και σημειώθηκε ο χαμηλότερος όγκος για τον μήνα Ιανουάριο που έχει καταγραφεί.
Αυτοκινητοβιομηχανίες: Τα μικρά ΙΧ θα γίνουν πανάκριβα
Οι αγορές ΙΧ
Σε επίπεδο χώρας, οι θετικές επιδόσεις της περιοχής αντικατοπτρίστηκαν σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές. Τα ισχυρότερα κέρδη σημειώθηκαν στην Ισπανία (+51,4%) και στην Ιταλία (+19,0%), ακολούθησε η Γαλλία, με πιο μέτρια αλλά σταθερή ανάπτυξη (+8,8%). Εξαίρεση σε αυτή την τάση ήταν η Γερμανία, η οποία κατέγραψε πτώση 2,6% τον περασμένο μήνα.
Κατά τον πρώτο μήνα του 2023, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται, αντιπροσωπεύοντας το 9,5% και το 26% της αγοράς αντίστοιχα. Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου για τα νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ, με μερίδιο αγοράς 37,9%.
Οι ταξινομήσεις του Ιανουαρίου των νέων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξήθηκαν κατά 22,9%, φτάνοντας τα 71.984 αυτοκίνητα ταξινομημένα σε όλη την ΕΕ και μερίδιο αγοράς 9,5% (έναντι 8,6% τον Ιανουάριο του 2022). Οι περισσότερες αγορές της περιοχής συνέβαλαν σημαντικά σε αυτή την ανάπτυξη, με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη. Ωστόσο, υπήρχαν μερικές εξαιρέσεις σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές όγκου της ΕΕ για αυτό το σύστημα κίνησης: Γερμανία (-13,2%), Σουηδία (-18,5%) και Ιταλία (8,7%).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) είχαν επίσης ένα δυνατό ξεκίνημα της χρονιάς. Οι όγκοι τους αυξήθηκαν κατά 22,1% στις 197.982 μονάδες, υποστηριζόμενοι από διψήφια κέρδη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: Ισπανία (+59,3%), Ιταλία (+24,7%), Γερμανία (+19,0%) και Γαλλία (+12,5%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 26,0%, βελτίωση 2,3 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022.
Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 9,9% στις 53.649 μονάδες τον Ιανουάριο, καθώς οι ταξινομήσεις μειώθηκαν περισσότερο από το μισό στη Γερμανία (-53,2%), η οποία μέχρι πέρυσι ήταν η μεγαλύτερη αγορά κατ’ όγκο για τέτοια αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς για τα PHEV συρρικνώθηκε από 8,7% τον Ιανουάριο του 2022 σε 7,1% φέτος.
Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ κατέγραψαν άνοδο 12,3% τον Ιανουάριο, συμβάλλοντας στην επέκταση του μεριδίου αγοράς τους στο 37,9% (έναντι 37,6% το 2022). Όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη: Ισπανία (+59,4%), Ιταλία (+15,5%), Γαλλία (+11,9%) και Γερμανία (+3,5%).
Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε να δυσκολεύεται -με πτώση 1,6% τον περασμένο μήνα- παρά την αξιοσημείωτη αύξηση των ταξινομήσεων στην Ιταλία (+21,4%) και στην Ισπανία (+19,0%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του μεριδίου αγοράς κατά 2,0 ποσοστιαίες μονάδες, από 17,9% σε 15,9%.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
«Καίει» τους εκδρομείς του Πάσχα η βενζίνη – Ακριβή η έξοδος… ακριβότερη η επιστροφή
Σταθερά πάνω από τα 2 ευρώ η τιμή της βενζίνης – Φόβοι για νέο ανοδικό «ράλι»
Βάζοντας χέρι… στο μαξιλάρι για το χρέος – Τι λένε στον ΟΤ Πετράκης και Λιάκος
Η αύξηση των επιτοκίων, τα διακρατικά δάνεια των μνημονίων (GLF) και η πρόσβαση της Ελλάδας στις αγορές
Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουν διαδικτυακά οι Έλληνες - Τι είδε η Eurostat
Η ψηφιοποίηση κερδίζει συνεχώς έδαφος και αυτό φαίνεται στις αγορές μας. Τι επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν από το διαδίκτυο.
13 ιδιωτικά νησιά στην Ελλάδα ζητούν επενδυτές – Τα εμπόδια για τις αγοραπωλησίες
Μεγάλη η ζήτηση στα μεσιτικά γραφεία για ανάπτυξη νέων super luxury ξενοδοχειακών μονάδων
Τα 90 δισ. που θα άλλαζαν την οικονομία – Τα κόκκινα δάνεια και τα deals επιχειρήσεων
Πολύ λίγα μέχρι στιγμής τα deals για την εξαγορά προβληματικών επιχειρήσεων μέσω της διαδικασίας διαχείρισης των κόκκινων δανείων
Πόσο άλλαξε η οικονομία μετά τη χρεοκοπία – Τι λένε οικονομολόγοι και οίκοι
Δεκατέσσερα χρόνια μετά το Καστελλόριζο, ποιες είναι οι προσδοκίες και οι επισημάνσεις για το νέο παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Εξαγωγές, τουρισμός και Ταμείο Ανάκαμψης κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης
H δημοσιονομική πειθαρχία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, εάν η χώρα επιθυμεί να αποφύγει δυσάρεστες εξελίξεις