Οι εταιρείες του ελληνικού τομέα μεταποίησης υπέδειξαν περαιτέρω αύξηση της απόδοσης στα μέσα του δεύτερου τριμήνου, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της έρευνας PMI από την S&P Global. Η τελευταία βελτίωση της υγείας του τομέα έχασε και πάλι τη δυναμική της μετά την πρόσφατη υψηλή τιμή του Μαρτίου, δέχθηκε ωστόσο τη στήριξη από μία ακόμη μηνιαία αύξηση της παραγωγής, των νέων παραγγελιών και της απασχόλησης.
Ο ρυθμός αύξησης των νέων παραγγελιών εξασθένησε, ωστόσο, σε οριακό ποσοστό, ενώ υποχώρησε επίσης και ο ρυθμός αύξησης της απασχόλησης. Παρά τις προσπάθειες που αναφέρθηκαν για τη μείωση των αποθεμάτων, οι εταιρείες εξακολούθησαν να αγοράζουν εισροές για να ανταποκριθούν στις μεγαλύτερες απαιτήσεις παραγωγής. Οι εταιρείες σημείωσαν περαιτέρω πρόοδο σε σχέση με τις αδιεκπεραίωτες εργασίες τους, οι οποίες μειώθηκαν σε σημαντικό βαθμό.
ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκαν οι τιμές παραγωγού τον Μάρτιο μετά από 24 μήνες
Εν τω μεταξύ, το κόστος εισροών και οι χρεώσεις εκροών μειώθηκαν για πρώτη φορά σε διάστημα 35 και 29 μηνών, αντίστοιχα. Η βελτίωση της απόδοσης των προμηθευτών και οι προσπάθειες ώθησης των πωλήσεων ήταν, σύμφωνα με αναφορές, η αιτία των εν λόγω μειώσεων.
Η πιο πρόσφατη βελτίωση των λειτουργικών συνθηκών ήταν η τέταρτη σε ισάριθμους μήνες, μολονότι την περίοδο αυτήν καταγράφηκε με τον βραδύτερο ρυθμό. Παρόλα αυτά, ο ρυθμός αύξησης ήταν μέτριος στο πλαίσιο της ιστορίας διεξαγωγής της έρευνας.
Νέες παραγγελίες
Η ηπιότερη αύξηση των νέων παραγγελιών που έλαβαν οι Έλληνες κατασκευαστές τον Μάιο επηρέασε αρνητικά την πιο πρόσφατη συνολική ανοδική πορεία. Ο ρυθμός αύξησης υποχώρησε στον βραδύτερο που έχει καταγραφεί κατά την τρέχουσα περίοδο τεσσάρων μηνών συνεχούς αύξησης και, σε γενικές γραμμές, ήταν μόλις οριακός. Στις περιπτώσεις που βελτιώθηκαν οι συνθήκες ζήτησης, αυτό οφειλόταν, σύμφωνα με αναφορές, στη στήριξη που προσέφερε η απόκτηση νέων πελατών. Η αύξηση στο σύνολο των νέων πωλήσεων ενισχύθηκε επίσης από την ισχυρότερη άνοδο των νέων παραγγελιών εξαγωγών που έχει καταγραφεί από τον Φεβρουάριο του 2022.
Η παραγωγή συνέχισε, ωστόσο, να αυξάνεται με σταθερό ρυθμό, καθώς οι εταιρείες προσπάθησαν να μειώσουν τις αδιεκπεραίωτες εργασίες και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των νέων παραγγελιών. Ο ρυθμός αύξησης ήταν σε γενικές γραμμές αντίστοιχος με τον ρυθμό που παρατηρήθηκε τον Απρίλιο και ισχυρότερος από τον μέσο όρο της έρευνας.
Βελτίωση απόδοσης
Τον Μάιο, οι Έλληνες παραγωγοί αγαθών παρατήρησαν βελτίωση της απόδοσης των προμηθευτών για δεύτερο συνεχή μήνα. Οι εταιρείες επισήμαναν τη μεγαλύτερη, αν και μόνο οριακά, διαθεσιμότητα εισροών, η οποία ήταν εμφανής στην εκ νέου μείωση του κόστους επιβάρυνσης. Η πτώση των τιμών εισροών ήταν σε γενικές γραμμές έντονη και η δριμύτερη σε διάστημα τριών ετών. Παράλληλα με τις χαμηλότερες τιμές των προμηθευτών, οι εταιρείες τόνισαν επίσης τη μείωση του κόστους ενέργειας.
Σε μια προσπάθεια ώθησης των πωλήσεων και μετακύλισης των χαμηλότερων τιμών εισροών στους πελάτες, οι Έλληνες κατασκευαστές κατέγραψαν μείωση στις χρεώσεις εκροών. Η μείωση αυτή έθεσε τέλος σε μια περίοδο 28 μηνών συνεχούς αύξησης, καθώς οι τιμές πώλησης υποχώρησαν με τον ταχύτερο ρυθμό από τον Νοέμβριο του 2020.
Η παραγωγή
Η περαιτέρω αύξηση των απαιτήσεων παραγωγής πυροδότησε άλλον έναν γύρο προσλήψεων από την πλευρά των Ελλήνων παραγωγών αγαθών τον Μάιο. Η απασχόληση αυξήθηκε με μέτριο ρυθμό, καθώς οι εταιρείες επισήμαναν ότι η σταθερή αύξηση των νέων παραγγελιών υποστήριξε την ανάπτυξη. Παρόλα αυτά, ο ρυθμός δημιουργίας θέσεων εργασίας υποχώρησε σε χαμηλό τριών μηνών, καθώς ορισμένες εταιρείες ανέφεραν ότι διέθεταν επαρκές εργατικό δυναμικό για τη διεκπεραίωση των εισερχόμενων νέων εργασιών. Στην πραγματικότητα, οι αδιεκπεραίωτες εργασίες υποχώρησαν με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Φεβρουάριο.
Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες αύξησαν την αγοραστική τους δραστηριότητα με σταθερό ρυθμό τον Μάιο. Οι αγορές εισροών συνδέθηκαν με περαιτέρω αναμενόμενες αυξήσεις στις νέες παραγγελίες, παρόλο που οι πιο έγκαιρες παραδόσεις εισροών και η βελτίωση των χρόνων παράδοσης οδήγησαν τις εταιρείες στη μείωση των επιπέδων αποθεμάτων προμηθειών και ετοίμων προϊόντων, εφόσον ήταν δυνατόν.
Τέλος, οι Έλληνες κατασκευαστές παρέμειναν ιδιαίτερα αισιόδοξοι ως προς τις εκτιμήσεις τους σχετικά με τις προοπτικές για την παραγωγή τους επόμενους 12 μήνες. Οι εταιρείες προβλέπουν αύξηση της παραγωγής, αισιοδοξία η οποία πηγάζει από τις ελπίδες για μεγαλύτερη ζήτηση από την πλευρά των πελατών και τις προγραμματισμένες επενδύσεις σε νέα προϊόντα.
Latest News
Πώς «απαντούν» οι εισηγμένες στις αναταράξεις των επιτοκίων
Οι μεγάλοι όμιλοι λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα, προκειμένου να μετριάσουν τις επιπτώσεις
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας