Σε ανοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεών τους για τα κέρδη τους το 2023 προχώρησαν οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες, υπερδιπλασιάζοντας την αρχική πρόβλεψή τους από 4,7 δισ. δολάρια που ήταν αρχικά, στα 9,8 δισεκατομμύρια δολάρια, χάρη στην έντονη ταξιδιωτική ζήτηση καθώς ο κλάδος ανακάμπτει από την πανδημία COVID-19.
«Τα χρόνια της πανδημίας είναι πίσω μας και τα σύνορα είναι ανοιχτά κανονικά», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής Γουίλι Γουόλς στην ετήσια συνάντηση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι τα περιθώρια κέρδους, που έφτασαν στο 1,2%, παραμένουν ακόμη πολύ μικρά ώστε να διασφαλίσουν τη μακροπρόθεσμη οικονομική ευρωστία του κλάδου.
Γιατί τα αεροπορικά εισιτήρια… απογειώθηκαν – Οι 5 λόγοι για τις υψηλές τιμές
Ισχυρά αποτελέσματα
Οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες έχουν αναφέρει ισχυρά αποτελέσματα τους τελευταίους μήνες καθώς προετοιμάζονται για μια πολύ καλή καλοκαιρινή σεζόν, με τη ζήτηση ταξιδιών να μην δείχνει σημάδια επιβράδυνσης παρά την κορύφωση του πληθωρισμού.
Τα επίπεδα εσόδων για το 2023 πλησιάζουν επίσης τα επίπεδα πριν από την πανδημία, ανεβαίνοντας στα αναμενόμενα 803 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 838 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019.
Αερομεταφορές: Η ανάκαμψη που έρχεται από την ταξιδιωτική έκρηξη
«Πολλοί άνθρωποι όχι απλώς πρέπει να ταξιδέψουν, αλλά θέλουν να ταξιδέψουν. Και θα συνεχίσουν να το κάνουν και φέτος», είπε ο Γουόλς σε συνέντευξή του στο Reuters, και πρόσθεσε ότι η ζήτηση αυξάνεται από τα υψηλά επίπεδα απασχόλησης, παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές προοπτικές είναι ασθενέστερες.
«Αυτό τείνει να δίνει στους καταναλωτές εμπιστοσύνη ότι μπορούν να ξοδέψουν χρήματα, ότι μπορούν να χρεωθούν για να συνεχίσουν να απολαμβάνουν αυτό που κάνουν».
Οι προκλήσεις του κλάδου
Ωστόσο, ο επικεφαλής της IATA είπε στους αντιπροσώπους από περίπου 300 αεροπορικές εταιρείες ότι οι συνεχιζόμενες προκλήσεις, όπως τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι αυξανόμενες χρεώσεις των αεροδρομίων, επιβραδύνουν την ανάκαμψη του κλάδου.
«Οι προμηθευτές δεν αντιμετωπίζουν εγκαίρως τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα οποία αυξάνουν το κόστος και περιορίζουν την ικανότητά μας να αναπτύξουμε αεροσκάφη», είπε.
«Οι αεροπορικές εταιρείες είναι πέρα για πέρα απογοητευμένες. Πρέπει να βρεθεί λύση», τόνισε.
Οι όγκοι φορτίου παραμένουν επίσης αρκετά χαμηλοί σε σύγκριση με το 2019, και αναμένεται να διαμορφωθούν σε 57,8 εκατομμύρια τόνους το 2023 σε σύγκριση με 61,5 εκατομμύρια τόνους το 2019 λόγω της επιβράδυνσης του παγκόσμιου εμπορίου.
Ο Γουόλς υποστήριξε επίσης ότι τις δραστηριότητες των αεροπορικών εταιρειών παρεμπόδισαν επίσης, οι αυξήσεις των χρεώσεων από το αεροδρόμιο Schiphol στην Ολλανδία και τα αεροδρόμια στη Νότια Αφρική: «Μπορώ τώρα να επιβεβαιώσω ότι το αεροδρόμιο Schiphol δεν ντρέπεται. Μετά από μια αυτοδημιούργητη επιχειρησιακή καταστροφή το 2022, το αεροδρόμιο συνεχίζει την τριετή αύξηση των χρεώσεων 37% με 12% φέτος», είπε ο Γουόλς.
Ο Schiphol δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχόλιο.
Ένα φλιτζάνι καφέ
Παρά την ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης, πρόσθεσε ο Γουόλς, το τρέχον χαμηλό επίπεδο κερδοφορίας του κλάδου δεν είναι βιώσιμο, σημειώνοντας ότι ο κλάδος πέτυχε κέρδος περίπου 2,25 δολάρια ανά επιβάτη, «που είναι μικρότερος από την τιμή ενός φλιτζανιού καφέ, ή ενός εισιτηρίου μετρό».
Latest News
Υπουργικές κόντρες για τον προϋπολογισμό της Γερμανίας
Πολυάριθμα σχόλια και ρεπορτάζ για τις νέες ενδοκυβερνητικές κόντρες στο Βερολίνο, με αφορμή τις προτάσεις και ζυμώσεις για τον προϋπολογισμό του 2025
Παρέμβαση του ΟΟΣΑ για την αναστολή των εμπορικών σχέσεων με την Τουρκία ζητά το Ισραήλ
Το Ισραήλ αναμένει από τον ΟΟΣΑ να λάβει μέτρα κατά της Τουρκίας για την «παραληρηματική απόφαση» του Ερντογάν, έγραψε στο X ο υπουργός Οικονομίας του Ισραήλ
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Ξεμένουν από... Αμερικανούς τα Starbucks - Στρέφονται στην κινεζική αγορά
Από το πείραμα της Κίνας πριν από 25 χρόνια, στο pork latte και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό - Η Starbucks στρέφει το ενδιαφέρον της μακριά από τις ΗΠΑ
«To Γούντστοκ των Καπιταλιστών»: Ο Μπάφετ προεδρεύει για 60η φορά στη γ.σ. της Berkshire Hathaway
Είναι η πρώτη γενική συνέλευση χωρίς τον Munger και ίσως η τελευταία για τον Μπάφετ
Αυτές είναι οι πλουσιότερες χώρες του κόσμου – Η θέση της Ελλάδας
Ορισμένες επωφελούνται από την ύπαρξη εξελιγμένων χρηματοοικονομικών τομέων και φορολογικών συστημάτων που προσελκύουν ξένες επενδύσεις
Το πιο γερό πορτοφόλι - Ο Μασκ κοντράρει στα ίσια τον Τζεφ Μπέζος
Πώς εξελίσσεται η μάχη των δισεκατομμυριούχων
Η Burger King τα βάζει με τον πληθωρισμό - Υπόσχεται «τιμές για όλους»
Ο Πάτρικ Ντόλι της μητρικής Restaurant Brands λέει ότι οι ποικίλες τιμές βοηθούν τους πελάτες που επιβαρύνονται από τον πληθωρισμό
Πώς η American Express προσελκύει νεότερους καταναλωτές
Ο διευθύνων σύμβουλος Στιβ Σκουέρι ανέφερε πώς η εταιρεία προσέλκυσε περισσότερους πελάτες Millenials και Generation Z
Ακόλουθος των ΗΠΑ και στο TikTok η Ευρώπη; – Στο «τραπέζι» η απαγόρευσή του
«Γνωρίζουμε ακριβώς τον κίνδυνο του TikTok», είπε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σχεδόν μια εβδομάδα αφότου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε την αμερικανική νομοθεσία που απειλεί με πανεθνική απαγόρευση