Πλοιοκτήτες από την Ασία επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για δεξαμενόπλοια από «δεύτερο χέρι» και κυρίως σε πλοία μεταφοράς βενζινών, με τους έλληνες να σπεύδουν να ικανοποιήσουν το ενδιαφέρον αυτό βγαίνοντας ως πωλητές, αξιοποιώντας την άνοδο των τιμών. Η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 κινείται σε υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 27%, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Ναυτιλία: Καμπανάκι για τον «αόρατο» στόλο
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο ως πωλητές, καθώς έχουν πουλήσει 97 πλοία (25% επί του συνόλου των πωλήσεων δεξαμενόπλοιων) μέχρι σήμερα, με μέση ηλικία τα 17 έτη. Οι κατηγορίες δεξαμενοπλοίων MR2, Aframax/LR2 και Panamax/LR1, βρέθηκαν στην κορυφή των πωλήσεων των Ελλήνων, έχοντας πουλήσει 21 πλοία MR2, 19 Aframax/LR2 και 17 Panamax/LR1. Ακολουθούν οι Κινέζοι, οι οποίοι πούλησαν 37 πλοία (9,6% επί των συνολικών πωλήσεων).
Η μέση ηλικία
Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που πωλήθηκαν από Κινέζους πλοιοκτήτες ήταν 11 ετών. Από πλευράς αγοραστών, πλοιοκτήτες με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ήταν στην κορυφή κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, ενώ η Κίνα, η Τουρκία και η Ινδία βρέθηκαν επίσης ψηλά στη λίστα των αγοραστών, με τους Κινέζους πλοιοκτήτες να αποκτούν 30 δεξαμενόπλοια, οι Τούρκοι 27 και οι Ινδοί 26 δεξαμενόπλοια αντίστοιχα. Τέλος, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023, η πλειοψηφία των πλοίων που άλλαξαν χέρια ήταν ηλικίας μεταξύ 16-20 ετών (94 πλοία), ακολουθούμενη από την κατηγορία 11-15 ετών (78 πλοία). Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2023 η προτίμηση των πλοίων ως προς το έτος κατασκευής επικεντρώθηκε ελαφρώς στα νεότερα πλοία, με την ηλικιακή ομάδα 11-15 ετών να κυριαρχεί στις αγοραπωλησίες (67 πλοία), ακολουθούμενη από την κατηγορία 16-20 ετών που αριθμεί 61 πλοία.
Να σημειωθεί ωστόσο ότι στο δεύτερο τρίμηνο η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες ήταν πιο υποτονική καθώς οι υψηλές τιμές μεταχειρισμένων αλλά και τα κέρδη που αποκομίζουν τα δεξαμενόπλοια αναστέλλουν την επιθυμία για αγορά και πώληση αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου του 2023 καταγράφηκαν 159 πωλήσεις, σχεδόν 30% λιγότερες σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2023.
Όσον αφορά τις κατηγορίες των πλοίων κορυφαίο ενδιαφέρον έδειξαν οι πλοιοκτήτες για τα δεξαμενόπλοια τύπου MR2 (μικρής σχετικά χωρητικότητας μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, όπως βενζίνες, κ.λ.π.) , καθώς 114 δεξαμενόπλοια MR2 έχουν αλλάξει χέρια (περίπου το 30% των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων) μέχρι σήμερα. Ακολουθούν τα μικρά δεξαμενόπλοια (>=10.000 DWT), τα Panamax/LR1 και τα Aframax/LR2, τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% έκαστο των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων. Στους τομείς μεγάλης χωρητικότητας Suezmax και VLCC, η αγοραστική διάθεση είναι υποτονική, καθώς 24 και 34 πλοία αντίστοιχα έχουν βρει νέους ιδιοκτήτες μέχρι σήμερα, αποτελώντας το 6% και 9% των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων αντίστοιχα
Latest News
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία