Ακόμη και οι πιο στενοί σύμμαχοι της Ρωσίας ανησυχούν για τα γηρασμένα δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά πετρελαίου σε όλο τον κόσμο.
Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Voretxa ανέφερε ότι τα κινεζικά λιμάνια αυξάνουν τους ελέγχους όταν πρόκειται για παλαιότερα δεξαμενόπλοια. Το τελευταίο λιμάνι που πήρε την απόφαση να εφαρμόσει αυστηρότερα μέτρα είναι το λιμάνι του Qingdao, το οποίο βάζει στο «στόχαστρο» τα δεξαμενόπλοια με ξένη σημαία και ηλικίας άνω των 10 ετών που άλλαξαν χέρια τα τελευταία τρία χρόνια.
Η Maersk Broker ανέφερε για παράδειγμα ένα δεξαμενόπλοιο, το οποίο κρατήθηκε στο Qingdao για ένα μήνα, αφού απέτυχε σε 20 ελέγχους ασφαλείας. Όπως επισημαίνεται, άλλα πλοία έχουν επίσης κρατηθεί για αρκετές εβδομάδες κάθε φορά.
G7: Πώς προσπαθεί να περιορίσει τον σκοτεινό στόλο
Ένα πλοίο φέρεται να μετονομάστηκε επτά φορές και οι τωρινοί ιδιοκτήτες του είναι δύσκολο να εντοπιστούν, ενώ το καθεστώς ασφάλισης παραμένει θολό.
«Αν και η ανεπαρκής τεκμηρίωση και τα κενά ασφαλείας είναι τυπικά για πλοία που δραστηριοποιούνται σε αδιαφανείς αγορές που μεταφέρουν αργό από τη Ρωσία, το Ιράν και τη Βενεζουέλα, ο αυξανόμενος αριθμός δεξαμενόπλοιων που κρατούνται στα ασιατικά λιμάνια θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια πιθανή αλλαγή στη στάση απέναντι στα γηρασμένα σκάφη που δραστηριοποιούνται στον αόρατο στόλο», ανέφερε χαρακτηριστικά η Maersk Broker.
Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Vortexa εκτίμησε, από τις αρχές Μαΐου, ότι ακριβώς 1.000 δεξαμενόπλοια λειτουργούσαν στην αδιαφανή αγορά από τον Ιανουάριο του 2021, εκ των οποίων τα 745 ήταν ακόμη ενεργά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
758 δεξαμενόπλοια
Εν τω μεταξύ, στη χρηματιστηριακή εταιρεία BRS, η τελευταία ανάλυση δείχνει ότι ο «αόρατος» στόλος εξακολουθεί να επεκτείνεται, αλλά με πιο αργό ρυθμό από ό,τι νωρίτερα. Η τελευταία ενημέρωση δείχνει ότι υπάρχουν 758 δεξαμενόπλοια στον λεγόμενο αόρατο στόλο, σε σχέση με 731 πριν από έναν μήνα. «Αυτό υποδηλώνει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνεται», σχολίασε ο Andrew Wilson, επικεφαλής έρευνας της BRS, μια άποψη που συμμερίζονται πολλοί χρηματιστές της S&P.
Ο «αόρατος» στόλος έχει υπερτριπλασιαστεί σε μέγεθος από την έναρξη του πολέμου μεταξύ της Ρωσίας και της Ουκρανίας, με το TankerTrackers.com να προτείνει πρόσφατα ότι ένα στα πέντε VLCC είναι «καθόλου καλό».
Το TankerTrackers.com, μια από τις κορυφαίες αρχές στον κόσμο για την παράνομη θαλάσσια διακίνηση πετρελαίου, έχει τους δικούς της αποδεδειγμένους αριθμούς για τον «αόρατο» στόλο, ο οποίος πριν από δύο εβδομάδες αριθμούσε 544 πλοία.
«Το απλό γεγονός είναι ότι ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων που μεταφέρουν πετρέλαιο είναι ασφαλισμένα και ταξινομημένα σε ιδρύματα και χώρες που δεν παρέχουν την ίδια τεχνική και κανονιστική εποπτεία όπως θα περιμέναμε, ενώ η ασφαλιστική κάλυψη που παρέχεται στερείται της εμπειρίας και πιθανότατα της οικονομικής ικανότητας να αντιμετωπίσει ένα σημαντικό περιστατικό», σχολίασε στο splash247 ο Mike Salthouse, ειδικός σε κυρώσεις και επικεφαλής εξωτερικών υποθέσεων της NorthStandard.
Latest News
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο