Ο αριθμός των «έξυπνων» containers προβλέπεται να αυξηθεί κατά 6 φορές τα επόμενα πέντε χρόνια και να αντιπροσωπεύει το 30% των παγκόσμιων αποθεμάτων εμπορευματοκιβωτίων μέχρι το 2027, σύμφωνα με έκθεση του οίκου Drewry που δημοσιεύθηκε πρόσφατα. Ένα εμπορευματοκιβώτιο γίνεται “έξυπνο” όταν είναι εφοδιασμένο με μια συσκευή τηλεματικής που παρέχει παρακολούθηση και εντοπισμό σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στους φορείς εκμετάλλευσης να αυξήσουν τον χρόνο αξιοποίησης των εμπορευματοκιβωτίων τους και έτσι να βελτιώσουν τη διαθεσιμότητα του εξοπλισμού. Επιτρέπει επίσης στους δικαιούχους ιδιοκτήτες φορτίου (BCO) να κατανοούν τη θέση και την κατάσταση του φορτίου τους, ώστε να μπορούν να ελέγχουν καλύτερα τις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Τα «έξυπνα» εμπορευματοκιβώτια έχουν αυξήσει το μερίδιο τους τα τελευταία χρόνια, μια τάση που επιταχύνθηκε μετά την έναρξη της πανδημίας Covid-19.
Ναυτιλία: Με πλοία «γίγαντες» το εμπόριο Ασίας – Ευρώπης
Επικαιροποιώντας μια προηγούμενη εκτίμηση, ο Drewry λέει τώρα ότι μέχρι το 2027, σχεδόν το ένα τρίτο όλων των εμπορευματοκιβωτίων θα είναι εξοπλισμένα με υλικό τηλεματικής.
Πέρυσι, η Drewry εκτιμούσε ότι το 25% των εμπορευματοκιβωτίων θα είναι εξοπλισμένα με συσκευή εντοπισμού και τηλεμετρίας μέχρι το 2026. Ωστόσο, μέχρι το τέλος του περασμένου έτους, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που αξιοποιούν την τηλεματική είχε εκτοξευθεί, κατά 57%, στο 5,6% των κιβωτίων παγκοσμίως.
Τηλεματική
Τα containers με τηλεματική είναι διαδεδομένα στις μεταφορές ψυγείων, αλλά λίγα είναι τα παραδείγματα στον τομέα των «ξηρών» (μεταφοράς μη ευπαθών αγαθών που απαιτούν συγκεκριμένες θερμοκρασίες, π.χ. τρόφιμα κ.λ.π.) εμπορευματοκιβώτιων. Ο αριθμός αυτός θα εξαπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια, λέει τώρα η Drewry, και θα ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια.
Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που οδηγούν στην ανάπτυξη αυτής της αγοράς. Η διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας και η συμφόρηση των λιμένων που ταλαιπώρησε την εποχή της πανδημίας, αποτέλεσε ένα μήνυμα αφύπνισης για τη βελτίωση της ορατότητας των ροών φορτίου και της διαχείρισης του στόλου εμπορευματοκιβωτίων. Και παρά τις αδύναμες συνθήκες της αγοράς, οι μεταφορείς διαθέτουν κεφάλαια για επενδύσεις μετά την πρόσφατη έκρηξη της κερδοφορίας του κλάδου και βλέπουν ευκαιρίες για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των λειτουργιών τους μέσω της ανάπτυξης έξυπνων εμπορευματοκιβωτίων.
Η επιτάχυνση της αύξησης του έξυπνου στόλου θα επηρεασθεί από την ισχυρή υιοθέτηση του στόλου «ξηρών» εμπορευματοκιβωτίων, όπου η διείσδυση είναι σήμερα μόλις 0,7%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Drewry. Αρκετοί μεταφορείς, συμπεριλαμβανομένης της Hapag-Lloyd και της ιαπωνικής ONE, έχουν δεσμευτεί δημοσίως να εξοπλίσουν ολόκληρο το στόλο των «ξηρών» εμπορευματοκιβωτίων τους με έξυπνες συσκευές, η πρώτη ήδη από το επόμενο έτος.
Latest News
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Σύμφωνα με την Allianz Comercial η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει από τους πολέμους και τη γεωπολιτική αστάθεια μέχρι την κλιματική κρίση και την πειρατεία
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»