Ο μέσος χρόνος αναμονής για πλοία που δεν προβεί σε «κράτηση» προκειμένου να διέλθουν από τη Διώρυγα του Παναμά αυξήθηκε μεταξύ 44% και 59% τον Αύγουστο, καθώς η παρατεταμένη ξηρασία οδήγησε σε περιορισμούς στις ημερήσιες διελεύσεις πλοίων.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά άρχισε να επιβάλλει τους περιορισμούς νωρίτερα φέτος σε μια κίνηση εξοικονόμησης νερού. Μόνο 32 πλοία με βύθισμα έως 13 μέτρα επιτρέπεται πλέον να διέρχονται καθημερινά, από 36 πλοία και μέγιστο βύθισμα 15 μέτρων υπό κανονικές συνθήκες.
Οι περιορισμοί οδήγησαν σε συμφόρηση και στα δύο άκρα της Διώρυγας, ανέβασαν τους ναύλους και ανάγκασαν ορισμένα πλοία να κάνουν εκτροπή για να αποφύγουν καθυστερήσεις παράδοσης, ειδικά εκείνα που δεν έχουν προτεραιότητα να περάσουν.
Διώρυγα Παναμά: Έρχονται αυξήσεις έως 8% στις χρεώσεις
Ο χρόνος αναμονής ήταν κατά μέσο όρο 8,85 ημέρες για τη διέλευση προς νότο και 9,44 ημέρες για τη διέλευση προς βορρά τον Αύγουστο, από 5,56 ημέρες και 6,55 ημέρες, αντίστοιχα, τον Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία από την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά.
Ο χρόνος αναμονής ήταν μεγαλύτερος για τα πλοία γενικού φορτίου, τα φορτηγά ξηρού φορτίου και τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν LPG. Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων, τα επιβατηγά πλοία, τα φορτηγά πλοία-ψυγεία και οι μεταφορείς οχημάτων επηρεάστηκαν λιγότερο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία.
Μείωση ανεκτέλεστων διελεύσεων
Το ανεκτέλεστο όριο πλοίων μειώθηκε στα 117 την Παρασκευή από το ανώτατο όριο των 160 πλοίων στις αρχές Αυγούστου.
«Για να διασφαλίσει ότι ο δίαυλος θα παραμείνει ανοιχτός στον κόσμο του εμπορίου, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά έχει εφαρμόσει στρατηγικά μέτρα τους τελευταίους μήνες… για να μετριάσει τις επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή και μια επακόλουθη ξηρή περίοδο», ανέφεραν οι ιθύνοντες της Διώρυγας αυτή την εβδομάδα.
Τα μέτρα αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον 10 ακόμη μήνες, πρόσθεσαν οι αξιωματούχοι του καναλιού.
Ο Παναμάς έχει δει μια ελαφρά αύξηση των βροχοπτώσεων τους τελευταίους δύο μήνες, με αποτέλεσμα τη σταθεροποίηση της στάθμης του νερού του καναλιού μετά από μήνες απότομης πτώσης.
Ωστόσο, η βροχή δεν έχει αυξηθεί αρκετά για να αυξήσει τα επίπεδα της υδάτινης οδού, η οποία διαχειρίζεται περίπου το 5% του παγκόσμιου εμπορίου, ή για να μειώσει την ξηρασία, όπως είπαν οι ειδικοί.
«Η στάθμη του νερού της Διώρυγας του Παναμά είναι πιθανό να παραμείνει εξαιρετικά χαμηλά για τους επόμενους μήνες, παρά τις βραχυπρόθεσμες βελτιώσεις στις προβλέψεις», δήλωσε ο Isaac Hankes, ανώτερος αναλυτής καιρού στο London Stock Exchange Group.
Latest News
Νέο χτύπημα Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο με βαλλιστικό πύραυλο
Επίθεση με βαλλιστικό πύραυλο δέχθηκε ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά που πλέει στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένη ζήτηση για πλοία με καύσιμο LNG
Ταχεία ανάπτυξη του στόλου έως το 2027 προβλέπει οίκος αναλύσεων ? Αγκάθι οι ελλείψεις σε υποδομές όπως δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες εφοδιασμού
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Σύμφωνα με την Allianz Comercial η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει από τους πολέμους και τη γεωπολιτική αστάθεια μέχρι την κλιματική κρίση και την πειρατεία
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων