Οι χαμηλές αμοιβές, τα ασταθή χρονοδιαγράμματα και οι μονότονες εργασίες αποτελούν από καιρό πρόκληση για σχεδόν 8 εκατομμύρια Αμερικανούς που εργάζονται στο λιανικό εμπόριο, αλλά τα χρόνια της πανδημίας έχουν προσθέσει μια σειρά από νέες ευθύνες, σύμφωνα με το Bloomberg.
Οι εργαζόμενοι πρέπει να αντιμετωπίσουν μια αύξηση στις κλοπές καταστημάτων και την ευαισθησία των πελατών. Διαχειρίζονται διαδικτυακές παραγγελίες και τρέχουν πάνω-κάτω στους διαδρόμους για να ξεκλειδώσουν αντικείμενα τόσο κοινότυπα όσο η οδοντόκρεμα. Έρχονται επίσης αντιμέτωποι με την εγκληματικότητα.
Μια μελέτη της McKinsey του 2022 διαπίστωσε ότι το ποσοστό αποχωρήσεων για εργαζομένους λιανικής είναι περισσότερο από 70% υψηλότερο από ό,τι σε άλλους κλάδους των ΗΠΑ. Και τα χρόνια της Covid χειροτέρευσαν την κατάσταση. Πριν από το 2020, ο κύκλος εργασιών για τους υπαλλήλους λιανικής μερικής απασχόλησης – που αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του εργατικού δυναμικού στα καταστήματα – κυμαινόταν γύρω στο 75%, σύμφωνα με στοιχεία της Korn Ferry. Έκτοτε έχει εκτοξευθεί στο 95% και δεν έχει υποχωρήσει, κάτι που κατά καιρούς έχει οδηγήσει σε υποστελεχωμένα καταστήματα.
Λουκέτο σοκ σε σούπερ μάρκετ στην Αγγλία – Σε κίνδυνο 12.000 θέσεις εργασίας
Το ηθικό στα… τάρταρα
Το πεσμένο ηθικό των εργαζομένων ακολουθεί μια δύσκολη δεκαετία για τους λιανοπωλητές. Τα καταστήματα που επέζησαν της «αποκάλυψης στη λιανική» έπρεπε να βρουν τρόπους να μειώσουν το κόστος και να ενισχύσουν τα κέρδη με λιγότερους αγοραστές. Για πολλές, ιδιαίτερα μικρές επιχειρήσεις, αυτό σήμαινε μείωση του αριθμού εργαζομένων ή εύρεση άλλων τρόπων για έσοδα. Οι φυσικές τοποθεσίες διπλασιάζονται ολοένα και περισσότερο ως κέντρα logistics, καθώς οι εταιρείες δημιουργούν υβριδικές διαδικτυακές και offline υπηρεσίες. Τα πρώτα χρόνια της πανδημίας έφεραν μια μικρή ανάπαυλα, καθώς οι άνθρωποι που είχαν κολλήσει σπίτι ξόδευαν τον χρόνο τους σε διαδικτυακές αγορές. Αλλά αυτό γρήγορα έδωσε τη θέση του σε ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που τσάκιζαν τα αποθέματα και την εποχή του υψηλού πληθωρισμού.
Πολλά από αυτά τα ζητήματα δεν αφορούν μόνο τις ΗΠΑ. Οι έμποροι λιανικής σε όλο τον κόσμο δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στις νέες αγοραστικές συνήθειες και τις διακυμάνσεις της οικονομίας. Οι κρίσεις κόστους ζωής έχουν οδηγήσει σε αναφερόμενες αυξήσεις επιθετικών πελατών και εγκληματικότητας στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Χονγκ Κονγκ, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία. Το προσωπικό είναι δυσαρεστημένο: Μια πρόσφατη έρευνα διευθυντών στο Ηνωμένο Βασίλειο διαπίστωσε ότι οι απουσίες αυξάνονται. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι στις ΗΠΑ τείνουν να έχουν λιγότερα προνόμια εργασίας και λιγότερη δύναμη για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους.
Σύμφωνα με υπαλλήλους, οι συνθήκες εργασίας άρχισαν να χειροτερεύουν όταν επέστρεψαν στη δουλειά μετά από τα υποχρεωτικά lockdown. Στους πελάτες δεν άρεσε ιδιαίτερα να τους λένε να φορούν μάσκες ή να μην ζητάνε δωρεάν δείγματα. Αλλά καθώς τα πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας μειώθηκαν, οι εντάσεις δεν ακολούθησαν την ίδια διαδρομή
Σχεδόν τέσσερις στις πέντε εταιρείες έχουν δει αύξηση της «βίας από επισκέπτες σε συνεργάτη» τα τελευταία πέντε χρόνια, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής. Οι μεγάλοι έμποροι λιανικής αναφέρουν ότι οι συλλήψεις για κλοπές αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 50% το 2022.
Και στη σημερινή εποχή της πολιτικής πόλωσης, ορισμένοι έχουν παγιδευτεί στα διασταυρούμενα πυρά του πολιτιστικού πολέμου – κυρίως στην Target Corp., η οποία απέσυρε ορισμένα εμπορεύματα με ΛΟΑΤΚΙ θέμα από τα ράφια της νωρίτερα αυτό το έτος, αφού οι εργαζόμενοι ήρθαν αντιμέτωποι σε αυτό που περιέγραψε ο CEO Brian Cornell ως απειλές από ορισμένους πελάτες.
Βίαιες συμπεριφορές
Μια μελέτη του 2023 με εργαζομένους λιανικής πρώτης γραμμής που συντάχθηκε από τον Fennell διαπίστωσε ότι το 89% έχει αρνητικά συναισθήματα σχετικά με την παρέμβαση όταν οι πελάτες συμπεριφέρονται άσχημα, έχοντας υπόψη τον αρχέγονο κανόνα «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο και μην τον στενοχωρείς, διαφορετικά θα έχεις πρόβλημα με τη διαχείρισή σου ακόμα κι αν ξέρεις ότι δεν φταις εσύ». Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι εργαζόμενοι απογοητεύονται όταν τους απαγορεύεται να παρέμβουν. Κάποιοι αντιμετωπίζουν βίαιες συμπεριφορές που ούτε οι ανώτεροι τους μπορούν να διαχειριστούν. Και δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τις αυξήσεις τιμών σε εξοργισμένους πελάτες.
Latest News
Αναζητώντας τη γνώση - Ποια είναι η νέα εμμονή της Gen Z στο TikTok
Οι νέοι θέλουν να γνωρίζουν πώς κατασκευάζεται το αγαπημένο τους προϊόν και οι εταιρείες και οι influencers αποκαλύπτουν τι συμβαίνει πίσω από τις κλειστές πόρτες των εργοστασιών
Δασμούς 100% στις εισαγωγές απο την Τουρκία θα επιβάλει το Ισραήλ
Ο υπουργός Οικονομικών του Ισραήλ Μπεζαλέλ Σμότριτς ανακοίνωσε απόψε ότι η χώρα του θα ακυρώσει τη συμφωνία ελευθέρου εμπορίου με την Τουρκία
Οι αγορές υποτιμούν τον γεωπολιτικό κίνδυνο των εκλογών, προειδοποιεί ο ντε Γκίντος
Τα χρηματιστήρια εκτινάχθηκαν σε υψηλά ρεκόρ φέτος, παρά το γεγονός ότι ο μισός κόσμος κατευθύνεται προς τις κάλπες
Μάχη τραπεζικών μνηστήρων στα Βαλκάνια για την Addiko Bank
Η μάχη για τη συγχώνευση τραπεζών στα Βαλκάνια αναταράσσεται από την προσφορά της σλοβενικής NLB
Το ΔΝΤ καλεί Κίνα και ΗΠΑ να λύσουν τις εμπορικές διαφορές
Οι εμπορικοί περιορισμοί «μπορούν να στρεβλώσουν το εμπόριο και τις επενδύσεις, να κατακερματίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να προκαλέσουν αντίποινα», είπε η εκπρόσωπος του Ταμείου
Η Goldman διαχειριστής των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων ύψους 43 δισ. της UPS
Τα συνταξιοδοτικά προγράμματα στις ΗΠΑ είναι μια δεξαμενή 2,5 τρισ. δολαρίων
Αναδιάρθρωση με 4.000 απολύσεις στην Toshiba
Η αναδιάρθρωση αφορά έως και το 6% του εργατικού δυναμικού της Toshiba στην Ιαπωνία
Καμπανάκι της ΕΚΤ για το χρέος - Οι 11 «παραβάτες» και οι κραδασμοί
Η «δημοσιονομική διολίσθηση» αφήνει τις χώρες ευάλωτες σε γεωπολιτικές εντάσεις και υψηλότερα επιτόκια
To «Iron Dome» της ισραηλινής οικονομίας και η εκτίναξη του ΑΕΠ εν μέσω πολέμου
Οι καταλύτες που οδήγησαν την ανάκαμψη και οι προοπτικές της οικονομίας
Μετά την Gucci, η σειρά της Burberry; - Γιατί ξεθωριάζει η πολυτέλεια
Τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με την Barclays