Στο ΟΑΚΑ, το στέγαστρο Καλατράβα και τα προβλήματα στο διπλανό στέγαστρο του ποδηλατοδρομίου, που διαπιστώθηκαν πρόσφατα και σήμαναν συναγερμό, αναφέρεται δημοσίευμα του Guardian.
Έκθεση του ΤΑΙΠΕΔ διαπίστωσε ότι τα δύο στέγαστρα δεν ανταποκρίνονται ούτε καν στο ελάχιστο όριο στατικής επάρκειας, που σημαίνει ότι από τύχη δεν υπήρξε κάποιο ατύχημα, όπως έχει επισημάνει και ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΚΑ, Πέτρος Γαλακτόπουλος, περιγράφοντας την παντελή έλλειψη συντήρησης του σταδίου.
Σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το βρετανικό μέσο, εξετάζεται σαν πιθανή λύση το ξήλωμα ολόκληρου του στεγάστρου Καλατράβα. «Τίποτα προς το παρόν δεν αποκλείεται» λέει χαρακτηριστικά η πηγή και εκτιμά ότι «το στέγαστρο ίσως θα πρέπει να απομακρυνθεί.
Το σύμβολο της δόξας των Ολυμπιακών Αγώνων
Το δημοσίευμα περιγράφει αρχικά πώς το στέγαστρο Καλατράβα ενσάρκωσε τη λάμψη των Ολυμπιακών Αγώνων κατά τη διοργάνωσή τους στην Ελλάδα.
«Ήταν μια οροφή σύμβολο της Ολυμπιακής δόξας. Ένας γιγαντιαίος θόλος που «αγκάλιαζε» το στάδιο και θα αποτελούσε το επίκεντρο των Αγώνων “Αθήνα 2004”. Μία εμβληματική κατασκευή».
Για τους Έλληνες, το αρχιτεκτονικό ορόσημο του Σαντιάγο Καλατράβα αποτελούσε μνημείο περηφάνιας και απόδειξη πως μπορούν να καταφέρουν τα πάντα, διαψεύδοντας τους σκεπτικιστές που έλεγαν πως η Αθήνα δεν θα κατάφερνε να φιλοξενήσει ένα τόσο σημαντικό γεγονός.
20 χρόνια μετά «το όνειρο κατέρρευσε»
Όμως, 20 χρόνια μετά, η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι το στάδιο των 70.000 θέσεων θα κλείσει «επ’ αόριστον» λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια του στεγάστρου Καλατράβα. Ακολούθησε το «λουκέτο» στο Ποδηλατοδρόμιο.
Το για πόσο θα μείνει κλειστό το στάδιο παραμένει ασαφές, όπως είπε και σε δήλωσή του νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο υπουργός Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση: «θα ήταν πολύ επιπόλαιο, θα έλεγα και αστείο να τοποθετηθώ εγώ με ακριβές χρονοδιάγραμμα πως θα γίνουν οι ενέργειες και πότε θα ανοίξει είτε το ποδηλατοδρόμιο, είτε το γήπεδο».
Εξάλλου αναμένονται τα αποτελέσματα της δεύτερης μελέτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας για τα στέγαστρα του ΟΑΚΑ, που ίσως ρίξουν περισσότερο φως στο ποιες θα είναι οι επόμενες ενέργειες που πρέπει να γίνουν.
Ο Καλατράβα και τα πολύπλοκα αλλά προβληματικά (;) έργα και η έλλειψη συντήρησης στην Αθήνα
Ο Σαντιάγο Καλατράβα έχει υπεραμυνθεί των επιλογών του, απαντώντας στην κριτική που έχει δεχθεί για έργα του που, αν και αρκετά εντυπωσιακά, στη συνέχεια παρουσίασαν προβλήματα.
Αλλά στην Αθήνα, σημειώνεται, θεωρείται πως η ανεπαρκής συντήρηση στο στέγαστρο είναι ο λόγος για τα προβλήματα που αποκαλύφθηκαν.
Η έλλειψη συντήρησης πίσω από τις εγκαταστάσεις που τώρα στέκονται εγκαταλελειμμένες, έχει αποδοθεί, κυρίως, στις περικοπές στον προϋπολογισμό που αναγκάστηκαν να κάνουν διαχρονικά οι ελληνικές κυβερνήσεις κατ’ εντολή των διεθνών δανειστών, αφού η πληγείσα από το χρέος χώρα απέφυγε οριακά τη χρεοκοπία – και την εκδίωξη από την ευρωζώνη – στα τέλη του 2009.
Ο Guardian καταλήγει ότι δεν είναι όλοι οι μηχανικοί πεπεισμένοι ότι τα στέγαστρα στο ΟΑΚΑ κινδυνεύουν με κατάρρευση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις μηχανικών, επειδή η κυβέρνηση κλήθηκε φέτος να αντιμετωπίσει πολλές καταστροφές, από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη μέχρι τις φωτιές και τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, μπορεί να ενήργησε βιαστικά υπό τον φόβο κάποιας νέας καταστροφής, όσο μικρή πιθανότητα και να είχε να συμβεί.
Πηγή: in.gr
Latest News
«Προχωρά το έργο του διασυνοριακού άξονα Ελλάδας – Βουλγαρίας»
Τα έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης
Σε ποσοστό 42% έχει ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου
Συνάντηση εργασίας της υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών με τον δήμαρχο Πάτρας
«Φωτιά» στο Μαρούσι με 100.000 τ.μ. νέων γραφείων – Ποιοι μετακομίζουν
Επενδύσεις εκατομμυρίων στον κόμβο Κηφισίας – Ποια project βρίσκονται σε εξέλιξη - Οι νέοι χρήστες
ΑΒΑΞ: Μήνυμα σταθερής ανάπτυξης από τη διοίκηση – Τι ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές
Το υψηλό ανεκτέλεστο έργων, η βελτίωση των καθαρών κερδών και η αναλογία ιδιωτικών – δημοσίων έργων τα ατού της ΑΒΑΞ, σύμφωνα με τη διοίκηση
Ξεκίνησαν οι εργασίες για το πράσινο κτίριο του ΤΕΕ – Από ΤΕΡΝΑ και Dimand
Στο Δαχτυλίδι Αμαρουσίου βρίσκεται το νέο ακίνητο. Η συνολική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των υπογείων ανέρχεται στα 24.857,60τ.μ.
Με τα μέγιστα επίπεδα ασφαλείας οι σήραγγες Κατερίνης - Πότε παραδίδεται το ρεύμα προς Αθήνα
Το έργο είναι συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ και γίνεται με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Πήραν «φωτιά» τα εργοτάξια στη Θεσσαλονίκη - Το Μετρό, το Flyover και η ΔΕΘ
Η προόδος εργασιών και τα χρονοδιαγράμματα
Με 340 χιλιάδες επιβάτες καθημερινά η Γραμμή 4 του Μετρό- Πότε ολοκληρώνεται
Δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων σε λειτουργία για τη νέα γραμμή - Κάθε μετροπόντικας σκάβει σε ημερήσια βάση 15 μέτρα
Παραδίδεται στην κυκλοφορία ο κλάδος προς Θεσσαλονίκη της Σήραγγας Κατερίνης
Η σήραγγα παρέμεινε καθολικά κλειστή από την 8η Απριλίου 2024
Φράγματα και σιδηρόδρομος - Πού βρίσκονται τα νέα έργα στη Ροδόπη
Σημαντικά αρδευτικά, σιδηροδρομικά και κτιριακά έργα υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης