Η ιδιοκτήρια εταιρία του αεροδρομίου Χίθροου «ανοίγει» την πόρτα για να πουλήσει το μερίδιό της. Ανώτατο στέλεχος του ισπανικού κολοσσού υποδομών Ferrovial είπε ότι θα εξετάσει τα πλεονεκτήματα των προσφορών εάν οι πλειοδότες «συνεχίσουν να χτυπούν την πόρτα μας». Οι δηλώσεις του επικεφαλής οικονομικών της Ferrovial, Ερνέστο Λόπεζ Μόζο, έρχονται την ώρα που διατυπώνονται ισχυρισμοί ότι οι αγοραστές ενδιαφέρονται ανεπίσημα για την απόκτηση μεριδίου 25% στο Χίθροου. Ωστόσο, μια ανώτερη πηγή του City είπε ότι «Δοκιμάζουν την αγορά για να δουν ποιος μπορεί να ενδιαφέρεται».
Αεροδρόμια: Η ανάγκη για επανασχεδιασμό – Ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής
Μείωση τελών απο τη Ρυθμιστική Αρχή
Μια μακρά διαμάχη σχετικά με τα τέλη προσγείωσης επιβατών στο Χίθροου έληξε τον Σεπτέμβριο, όταν οι αρχές ανταγωνισμού ενέκριναν προτάσεις από τη Ρυθμιστική Αρχή της αεροπορίας για μείωση των τελών. Οι χρεώσεις θα μειωθούν από 31,57 σε 25,43 λίρες το επόμενο έτος. Η απόφαση δεν ευχαρίστησε ούτε το Χίθροου ούτε τις αεροπορικές εταιρείες, με τους αερομεταφορείς να λένε ότι το αεροδρόμιο ήταν ήδη ένα από τα πιο ακριβά στον κόσμο και ότι οι χρεώσεις πρέπει να μειωθούν περαιτέρω.
Ερωτηθείς εάν το τέλος της διαμάχης σημαίνει ότι η Ferrovial είναι πλέον ανοιχτή στην πώληση των μεριδίων της, ο Ερ. Λοπέζ Μόζο είπε ότι «Είμαστε ανοιχτοί σε διαφορετικές εναλλακτικές όπως και με οποιοδήποτε άλλο περιουσιακό στοιχείο στο χαρτοφυλάκιο» για να προσθέσει : «Επομένως, εάν μια ευκαιρία συνεχίσει να χτυπά την πόρτα μας, θα την εξετάσουμε βάσει οικονομικής αξίας».
Πάντως, οι παρατηρήσεις ερμηνεύτηκαν από άλλο ανώτερο στέλεχος του City ώς ένδειξη ότι η Ferrovial είναι πλέον ανοιχτή να πουλήσει το μερίδιό της και όπως είπε χαρακτηριστικά «Αν το λέει ο Μόζο, σημαίνει ότι το έχει σκεφτεί προσεκτικά εκ των προτέρων».
Η Ferrovial, που θεωρείται η κινητήρια δύναμη στο Χίθροου, κατέχει την επιχείρηση μαζί με μια ομάδα ξένων επενδυτών από το Κατάρ, τον Καναδά, τη Σιγκαπούρη, την Αυστραλία και την Κίνα. Μια επιλογή εξόδου θα μπορούσε να είναι η Ferrovial να πουλήσει έως και έναν από τους συντρόφους της.
Το Χίθροου έχει αποδειχθεί μια προσοδοφόρα επένδυση για τους μετόχους του, δίνοντάς τους μερίσματα 4 δισεκατομμυρίων λιρών από το 2012 έως το 2020. Η εταιρεία σκέφτεται αν θα προχωρήσει ή όχι στην κατασκευή ενός τρίτου διαδρόμου. Τα σχέδια υποστηρίχθηκαν από το κοινοβούλιο το 2018 αλλά αντιμετώπισαν αντιδράσεις απο περιβαλλοντικές οργανωσεις. Το Ανώτατο Δικαστήριο στήριξε τελικά τους σχεδιασμούς του Χίθροου αλλά το αεροδρόμιο έβαλε τα σχέδια στο συρτάρι.
Latest News
Πώς έχασε 16 εκατ. λίρες σύμβουλος του Φάρατζ
Ο τραπεζίτης πιστεύεται ότι έπαιζε εναντίον Κινέζων δισεκατομμυριούχων
Τι πάει λάθος σε μία φωτογραφία της Σελήνης που τράβηξε το τηλεσκόπιo James Webb;
Η εν λόγω εικόνα τις τελευταίες ημέρες κάνει τον γύρο του διαδικτύου με αρκετούς να δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι μιλάμε πράγματι για τη Σελήνη
Ο κίνδυνος ενός… γκρεμού στην Ευρωζώνη μετά το 2026 - Η ανάλυση της HSBC
Η επιστροφή των δημοσιονομικών κανόνων και οι προοπτικές
Τουρκία: Ο Μεχμέτ Σιμσέκ ποντάρει κατά του πληθωρισμού με τριετές μνημόνιο στο δημόσιο τομέα
O πληθωρισμός καλπάζει με ποσοστό που φτάνει το 70% σε ετήσια βάση
Ο EQT σε προχωρημένες συνομιλίες για την αγορά της Keywords Studios
Το τίμημα της αγοράς ανέρχεται σε 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια
HΠΑ: Σχέδιο των ρυθμιστικών αρχών για τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των μεγάλων τραπεζών
Τι αναφέρει δημοσίευμα της Wall Street Journal
Τα κρατικά ΜΜΕ της Κίνας προειδοποιούν για αντίποινα την ΕΕ μετά τις έρευνες σε κινεζικές εταιρείες
Η ΕΕ έχει ξεκινήσει φέτος τρεις έρευνες υψηλού προφίλ με στόχο κινεζικές εταιρείες
Οι Big Tech κυνηγούν μεγάλα κέρδη με «μικρά» γλωσσικά μοντέλα AI
Λανσάρουν γλωσσικά μοντέλα ΑΙ «τσέπης» για να προσεγγίσουν νέους πελάτες
«Παγιδευμένα» σε επενδύσεις τα ευρωπαϊκά ιδιωτικά κεφάλαια λόγω ανυπαρξίας αγοραστών
Επενδύσεις από ιδιωτικά funds μένουν στο απούλητο για περισσότερα χρόνια από ότι παλιότερα δυσκολεύοντας τις αποπληρωμές σε επενδυτές
Ο CEO της Lamborghini λέει ότι τα πλήρως ηλεκτρικά supercars βρίσκονται ακόμη μακριά
Τα πλήρως ηλεκτρικά supercars "δεν είναι κάτι που πουλάει μέχρι στιγμής", δήλωσε ο Στέφαν Βίνκελμαν.