Στις προκλήσεις και το μέλλον της ενεργειακής αγοράς, με το LNG να βρίσκεται στο επίκεντρο, έδωσε έμφαση ο ιδρυτής και πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp Βαγγέλης Μαρινάκης, μιλώντας στο 23rd World LNG Summit & Awards, το μεγαλύτερο συνέδριο για το φυσικό αέριο που διεξάγεται στην Αθήνα.
Ξεκινώντας τη συζήτηση, ο Andy McKirahan, Chief Commercial Officer στη Lloyd’s Register, τον μεγαλύτερο νηογνώμονα παγκοσμίως, καλωσόρισε στο πάνελ τον Βαγγέλη Μαρινάκη και τη Μαρία Αγγελικούση, CEO του Ομίλου Angelicoussis Shipping, τονίζοντας πως πρόκειται για τα δύο μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής ναυτιλίας που εκπροσωπούν δύο εταιρείες οι οποίες πρωτοπορούν στη ναυτιλία του μέλλοντος.
Ο πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp, μιλώντας για την πράσινη μετάβαση, στάθηκε στη δέσμευση της Capital για την προστασία του περιβάλλοντος, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως «το LNG είναι περίπου 25% καθαρότερο. Αυτό είναι γεγονός».
Παράλληλα, τόνισε ότι «η βιομηχανία μας δεν επιδοτείται, έτσι η δέσμευσή μας για το περιβάλλον είναι πραγματική. Προχωράμε, πληρώνουμε με δικά μας χρήματα και κατασκευάζουμε νέα πλοία. Το κάνουμε αυτό επειδή είμαστε παραδοσιακές εταιρείες, νοιαζόμαστε για το περιβάλλον, νοιαζόμαστε για το μέλλον, και προχωράμε με αυτό, χωρίς να έχουμε ναύλωση εκ των προτέρων […]. Επομένως, επιλέξαμε το LNG, ένα προϊόν που είναι πιο καθαρό και για τα επόμενα τουλάχιστον 10-15 χρόνια, θα το ακολουθήσουμε».
Νέα καύσιμα, νέες τεχνολογίες
Την ίδια ώρα, ο Βαγγέλης Μαρινάκης έδωσε το στίγμα της στρατηγικής της εταιρείας για τα νέα καύσιμα και τις νέες τεχνολογίες. Οπως σημείωσε, «πιστεύουμε στο LNG, σχεδόν το 90% των επενδύσεών μας σχετίζεται με το LNG, είτε με πλοία LNG είτε με πλοία διπλού καυσίμου LNG, τύπου Aframax, Suezmax. Επίσης εξετάζουμε και την κατηγορία VLCC».
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης μίλησε και για την αμμωνία, λέγοντας πως «είναι κάτι που ήρθε πρόσφατα. Την εξετάζουμε εδώ και έναν χρόνο. Αλλά και στις δύο περιπτώσεις, όταν παραγγέλνουμε τα VLACs, το θέμα είναι ότι το επιπλέον κόστος για την κατασκευή ενός πλοίου για να φορτώνει 98% αμμωνία δεν είναι τόσο μεγάλο. Φυσικά, το έξοδο είναι πολύ μεγαλύτερο στη μηχανή, αν πάμε για διπλό καύσιμο αμμωνίας, εκεί μιλάμε για πολύ μεγαλύτερα νούμερα. Αλλά πιστεύουμε ότι η αμμωνία είναι κάτι που έρχεται και θέλαμε να συμμετέχουμε σε αυτό […]. Το ίδιο περίπου ισχύει και για ένα πλοίο μεταφοράς CO2», έναν τομέα στον οποίο – όπως υπογράμμισε – «ήμασταν οι πρώτοι που επενδύσαμε».
Γεωπολιτική αβεβαιότητα
Σε ό,τι αφορά τη γεωπολιτική αβεβαιότητα, ο Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε ότι είμαστε αντιμέτωποι με δύο πολέμους, τον έναν στην Ουκρανία και τον άλλον στο Ισραήλ, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα και χωρίς ξεκάθαρα σημάδια που να δείχνουν ότι αυτοί οι πόλεμοι πρόκειται να τελειώσουν.
Οσον αφορά το LNG, δεδομένου του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Capital Maritime & Trading, ένα πράγμα είναι σίγουρο: «Ανεξαρτήτως του αν ο πόλεμος τελειώσει τώρα, σε έναν χρόνο ή σε δύο χρόνια, η Ευρώπη θα δεχθεί λιγότερο φυσικό αέριο από τη Ρωσία, γεγονός που σημαίνει ότι θα υπάρχουν περισσότερες μεταφορές LNG μέσα στα επόμενα έτη» σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Φυσικά όλες αυτές οι γεωπολιτικές αλλαγές και οι πόλεμοι είναι κάτι εξαιρετικά σκληρό. Ειδικά όταν βλέπεις παιδιά να χάνουν τη ζωή τους. Αλλά όσον αφορά τη ναυτιλία, όλη αυτή η αβεβαιότητα δημιουργεί καινούργιους εμπορικούς δρόμους και φυσικά χρειάζονται πλοία. Ειδικά όταν πρόκειται για την ενέργεια, τόσο για LNG όσο και για πετρέλαιο, μιλάμε για στρατηγικές τοποθετήσεις, που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των χωρών» σημείωσε.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Βαγγέλης Μαρινάκης πρόσθεσε πως «αυτό δημιουργεί μεγαλύτερες και περισσότερες ευθύνες και θα πρέπει να είμαστε παρόντες προκειμένου να μεταφέρουμε τα ενεργειακά προϊόντα όποτε και αν χρειαστεί και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, οι οποίες συχνά δεν είναι και οι πιο ευνοϊκές. Πρέπει να δεσμευτούμε και να κάνουμε ό,τι απαιτείται για να επιβιώσει ο κόσμος από αυτή την κρίση».
«Βλέπουμε τη ζήτηση φυσικού αερίου να αυξάνεται κατά 3% – 4% τα επόμενα δέκα χρόνια»
Αισιόδοξη δηλώνει η Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής του Ομίλου Αγγελικούση, για τη ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), όπως ανέφερε στη συζήτηση που συμμετείχε με τον Βαγγέλη Μαρινάκη, ιδρυτή της Capital, στο πλαίσιο του 23rd World LNG Summit & Awards.
«Οι εκτιμήσεις μας για την πορεία του LNG είναι θετικές σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο, βλέπουμε τη ζήτηση φυσικού αερίου να αυξάνεται κατά 3% – 4% τα επόμενα δέκα χρόνια» είπε χαρακτηριστικά.
Παραγωγή
«Βλέπουμε ότι η παραγωγική ικανότητα αυξάνεται για να καλύψει αυτή τη ζήτηση. Πάνω από 180 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι LNG θα παραχθούν τα επόμενα πέντε χρόνια κυρίως από τις ΗΠΑ και το Κατάρ» πρόσθεσε.
Στη συνέχεια ανέφερε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία ανέτρεψε πλήρως τα δεδομένα στην αγορά ενέργειας. Το ρωσικό φυσικό αέριο, βασική πηγή τροφοδοσίας της Ευρώπης, μειώθηκε από 110 εκατομμύρια μετρικούς τόνους ετησίως, σε περίπου 18 εκατομμύρια μετρικούς τόνους σήμερα. Αυτό αντικαταστάθηκε ως επί το πλείστον από το LNG που μεταφέρεται από τη θάλασσα.
Το LNG είχε συμπληρωματικό ρόλο στην Ευρώπη και το γεγονός ότι έγινε το βασικό της ενεργειακό καύσιμο τόσο γρήγορα και απρόσκοπτα υπογραμμίζει πραγματικά «πόσο ευέλικτος ενεργειακός τομέας είναι το LNG» σημείωσε η Αγγελικούση. Παράλληλα τόνισε ότι αυξημένη ζήτηση αναμένεται τα επόμενα χρόνια και από την Κίνα, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα σήμερα LNG και άλλες χώρες της Απω Ανατολής.
Σε άλλο σημείο της παρέμβασής της δηλώνει «fuel agnostic», δεδομένης της ρευστής κατάστασης που επικρατεί αναφορικά με τα καύσιμα του μέλλοντος, ενώ προσώρας επενδύει στο «διπλό καύσιμο» και στο LNG, το οποίο θα είναι το καύσιμο για τα επόμενα 20-25 χρόνια όπως εκτίμησε.
Παράλληλα διερευνά την αγορά των εναλλακτικών καυσίμων και αναφέρθηκε στη συνεργασία με τη Chevron, με την οποία συμφώνησαν να μελετήσουν από κοινού πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν πλοία για τη μεταφορά αμμωνίας, ενός υποσχόμενου καυσίμου πλοίων χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο