![Η Capital Product Partners L.P. ανακοινώνει στρατηγικό μετασχηματισμό, με το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/CPLP-LNGC-Aristos-I.jpg)
Η Capital Product Partners L.P. (NASDAQ:CPLP) ανακοίνωσε σήμερα, ότι εισέρχεται σε Συμφωνία (Umbrella Agreement) με την Capital Maritime & Trading Corp. και την Capital GP L.L.C. που προβλέπει την απόκτηση 11 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (“LNG/C”) από την Capital Maritime, συνολικού τιμήματος 3,13 δισ. δολαρίων, σηματοδοτώντας την είσοδο της εταιρείας σε μια νέα εποχή με έμφαση στο φυσικό αέριο ως καύσιμο και στην αποκλειστική εστίαση στην αγορά της μεταφοράς ενέργειας.
Τα συγκεκριμένα πλοία, χωρητικότητας 174,000 κυβικών μέτρων το καθένα, είναι κατασκευασμένα από τα κορυφαία ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries στη Νότιο Κορέα και αναμένεται να παραδοθούν σε επιφανείς ναυλωτές όπως η Qatar Energy Trading LLC, η Tokyo LNG Tanker Co. Ltd., η LNG Marine Transport Limited.
Τζέρυ Καλογηράτος (CPLP): Επενδύσεις βιωσιμότητας στη ναυτιλία
Τα πλοία θα αγοραστούν μέσω της απόκτησης του 100% των συμμετοχών στις αντίστοιχες πλοιοκτήτριες εταιρείες. Η Capital Product Partners L.P., με την υποστήριξη του βασικού μετόχου, της Capital Maritime, έχει διασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 500 εκατ. δολαρίων μέσα από Προσφορά Δικαιωμάτων διαθέσιμη σε όλους τους Κατόχους Μεριδίων.
Η Συμφωνία περιλαμβάνει τη διεξαγωγή Προσφοράς Δικαιωμάτων, με Έναρξη στις 27 Νοεμβρίου 2023 και Κλείσιμο στις 13 Δεκεμβρίου 2023, με σκοπό την ενίσχυση της χρηματοδότησης του τιμήματος αγοράς των πλοίων. Όλοι οι κάτοχοι Κοινών Μονάδων με ημερομηνία καταγραφής (record date) την 24η Νοέμβριου 2023, θα λάβουν ένα μη μεταβιβάσιμο δικαίωμα συνδρομής για να αγοράσουν μία Κοινή Μονάδα, σε τιμή συνδρομής 14,25 $ – 14,50$ ανά ολόκληρη μονάδα. Η Capital Maritime έχει δεσμευθεί να αγοράσει όλες τις μερίδες που δεν έχουν ασκηθεί μετά την ολοκλήρωση της προσφοράς στην ίδια τιμή.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της Συμφωνίας Ομπρέλα, η Εταιρία ανακοινώνει τη μετονομασία της σε «Capital New Energy Carriers L.P.», αντανακλώντας τη στρατηγική δέσμευσή της στην ενεργειακή μετάβαση.
Στο πλαίσιο αυτό, με την οριστικοποίηση της Συμφωνίας, θα διερευνήσει το ενδεχόμενο αποεπένδυσης από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Παράλληλα, εξασφαλίζει Δικαίωμα Πρώτης Άρνησης («ROFR») για περιουσιακά στοιχεία ενεργειακής μετάβασης, συμπεριλαμβανομένων δύο πρωτοποριακών πλοίων μεταφοράς αμμωνίας («VLACs») και δύο πλοίων υγρού CO2 («LCO2s») που έχουν παραγγελθεί από την CMTC.
Η στρατηγική αυτή κίνηση δεν αναβαθμίζει μόνο τον στόλο της CPLP με προηγμένα πλοία LNG, αλλά αναδεικνύει την εταιρεία σε έναν πρωταγωνιστή στην αγορά της ναυτιλίας καθαρότερων καυσίμων.
Πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη για την CPLP που πλέον θα διαθέτει τον μεγαλύτερο και νεότερο στόλο πλοίων μεταφοράς LNG εξοπλισμένων με δίχρονες μηχανές τύπου MEGA με ισχυρό περιβαλλοντικό χαρακτήρα και υψηλές αποδόσεις, εξασφαλίζοντας:
- Πιο αποτελεσματική πρόωση – εξοικονόμηση έως και 100 tn καυσίμου την ημέρα
- Μεγαλύτερη αποθηκευτική δυνατότητα – 174k cbm έναντι 145k cbm ή 160k cbm
- Χαμηλότερο σημείο βρασμού – 0,03% έναντι 0,15% ημερήσια εξάτμιση φορτίου που εξασφαλίζει μεγαλύτερη αποδοτικότητα και εξοικονόμηση πόρων
- Χαμηλότερα κόστη μακροχρόνιας συντήρησης
- Συμβατά με τους διεθνείς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων
Την ίδια στιγμή τοποθετείται στις επίλεκτες ναυτιλιακές εταιρείες διεθνώς, καθώς θα είναι η μεγαλύτερη ιδιοκτήτρια στόλου τελευταίας γενιάς πλοίων μεταφοράς LNG στο αμερικανικό χρηματιστήριο και μία από τις πέντε μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρίες με εταιρική αξία (enterprise value) 5,8 δισ. δολάρια.
Ο κ. Γεράσιμος Καλογηράτος, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital GP L.L.C., εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμφωνία, χαρακτηρίζοντάς την ως μία στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού η οποία θα εισαγάγει την Capital Product Partners L.P. σε μία νέα εποχή με εξαιρετικά σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για το μέλλον. Ενώ εκτίμησε ότι η κίνηση αυτή θα ενισχύσει την επενδυτική ελκυστικότητα της εταιρείας αλλά και τα οικονομικά και ποιοτικά μεγέθη της, με τα συμβολαιοποιήμενα έσοδα να αυξάνονται κατά 87% στα 3,1 δισ. δολάρια, τη διάρκεια της ναύλωσης να υπολογίζεται σε 7,2 έτη από την Ημερομηνία Κλεισίματος και τη μέση ηλικία του στόλου να μειώνεται στα 3,2 χρόνια μέχρι να παραδοθούν όλα τα πλοία LNG το 2027. Υπογράμμισε τέλος την πλήρη υποστήριξη της Capital Maritime στο όραμα και τη δέσμευση της Capital Product Partners L.P. να μετεξελιχθεί σε μια εταιρεία απολύτως προσηλωμένη στο LNG και την ενεργειακή μετάβαση.
Κατανοώντας την ανησυχητική αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την απειλή της κλιματικής αλλαγής, η Εταιρεία επαναπροσδιορίζει την πορεία της προς τη βιωσιμότητα και έναν κόσμο χωρίς άνθρακα. Συνεχίζοντας το ταξίδι της προς ένα βιώσιμο μέλλον, δεσμεύεται σε ηγετικό ρόλο στην παγκόσμια προσπάθεια για την ενεργειακή μετάβαση, θέτοντας ένα νέο σημείο αναφοράς για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η Capital Product Partners L.P. βαδίζει προς μια νέα εποχή με στρατηγική εστίαση στην αναπτυσσόμενη αγορά LNG, ενώ ταυτόχρονα διευρύνει το όραμά της για την ενεργειακή μετάβαση, αντανακλώντας τη δέσμευσή της στην προσαρμογή και στην καινοτομία στον τομέα της ναυτιλίας.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση